Πολεμική Αεροπορία: Ανοίγει ο δρόμος για την προμήθεια των KC-135

Το παράθυρο ευκαιρίας που αναζητούσε η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας ανοίγει από τις ΗΠΑ, με τη δημοσίευση της λίστας τη λίστα με τις προγραμματισμένες αποσύρσεις αεροσκαφών. Το Πεντάγωνο δημοσίευσε το καθυστερημένο σχέδιο προϋπολογισμού του για το 2026, το οποίο προβλέπει έναν διακριτικό προϋπολογισμό ύψους 211 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αμερικανική Πολεμική Αεροπορία.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Στους πρόσφατους βομβαρδισμούς του Ιράν από αεροσκάφη Β-2 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ χρησιμοποιήθηκαν ιπτάμενα τάνκερ για τον ανεφοδιασμό των βομβαρδιστικών, που απογειώθηκαν από το Μιζούρι. Αυτό αποδεικνύει το πόσο χρήσιμα επί του πεδίου είναι τα ιπτάμενα τάνκερ, που η ηγεσία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) επιθυμεί διακαώς να εντάξει στον αεροπορικό της στόλο. Η επιθυμία είναι η ένταξη 4 τέτοιων αεροσκαφών, ωστόσο φαίνεται ότι θα γίνει η αρχή με τα πρώτα 2.

Πρόσφατα, σε πληροφορίες που μετέδωσε το enikos.gr, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Δημοσθένης Γρηγοριάδης, κατά την επίσκεψή του στις ΗΠΑ και την συνάντηση με τον Αμερικανό ομόλογό του, έθεσε μετ’ επιτάσεως το ζήτημα μαζί με αυτό της διάθεσης τουλάχιστον 2 μεταχειρισμένων C-130.

Χθες, η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε τη λίστα των συνολικά 340 αεροπλάνων που σκοπεύει να αποσύρει και πλέον έγκειται στο Κογκρέσο να εγκρίνει ή να απορρίψει τις σχετικές εισηγήσεις.

Όπως έγινε γνωστό, η USAF σκοπεύει ως το τέλος της δεκαετίας να αποσύρει το σύνολο των Α-10 ως το τέλος της δεκαετίας. Αυτή τη στιγμή επιχειρούν 167 Α-10 Warthog.

Επιπλέον, θέλει να αποσύρει 62 F-16C και D, 21 F-15E, 13 F-15C και D, 14 μεταγωγικά αεροσκάφη C-130H Hercules, 3 αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου EC-130H Compass Call, 14 KC-135 Stratotankers, 11 ελικόπτερα μάχης διάσωσης HH-60G, 35 εκπαιδευτικά T-1 Texan, 4 ελικόπτερα UH-1N και ένα B-1 Lancer.

Πρόσφατα, το enikos.gr είχε πετάξει με ένα αμερικανικό KC-135 που βρέθηκε στην Ελλάδα, καταγράφοντας μοναδικές εικόνες από τον εναέριο ανεφοδιασμό μαχητικών F-16.

  Όπως μας εξήγησε το τετραμελές πλήρωμα του αεροσκάφους, μπορεί να φορτώσει μέχρι 200.000 pounds – περίπου 50 τόνους – καυσίμου. Το σύνηθες είναι να επιχειρεί με 110.000 pounds, δηλαδή περίπου 32 τόνους καυσίμου, που επαρκεί για να ανεφοδιάσει συνολικά 27 μαχητικά. Αυτό συνεπάγεται ότι μπορεί να κρατήσει μία ολόκληρη μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας στον αέρα να επιχειρεί για πάνω από 4 ώρες.

Ο Αρχηγός ΓΕΑ ασκεί πιέσεις για την πρόσκτηση 2 KC-135 από το απόθεμα της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, κατά προτίμηση με τη μέθοδο του ‘HOT TRANSFER’ δηλαδή να είναι εν υπηρεσία και να μην έχουν αποσυρθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ελλάδα κινείται για την απόκτηση συνολικά τεσσάρων ιπτάμενων τάνκερ KC-135 από τις ΗΠΑ, τα οποία θα προσδώσουν αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες την Πολεμική Αεροπορία.

Επιχειρησιακά θα μπορούσαν εν καιρώ κρίσης ή ακόμη και θερμού επεισοδίου να πετούν κοντά στην ηπειρωτική χώρα, ώστε όσα αεροσκάφη εφορμούν από το κεντρικό Αιγαίο να μην αναγκάζονται για προσγείωση προκειμένου να ανεφοδιαστούν. Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, προς τούτο θα εξυπηρετούσε η πτήση τους νότια στην Κρήτη, στο ύψος της Σούδας.

Είναι το «ασφαλές» επιχειρησιακό σενάριο – απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι χρειάζονται συνοδεία τουλάχιστον 2 (αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι απαιτούνται 4) μαχητικών για την φύλαξή τους εν καιρώ επιχειρήσεων, κάτι που συνεπάγεται την διασπορά κρίσιμων δυνάμεων για την υπεράσπιση στόχου, που κανονικά θα έπρεπε να λύνει και όχι να δημιουργεί προβλήματα.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ

ENIKOS NETWORK