Το Νο1 σνακ για υγιές έντερο, σύμφωνα με γαστρεντερολόγο

Για να βρείτε το τέλειο σνακ μεταξύ των γευμάτων που θα θρέψει το μικροβίωμά σας, αναζητήστε 2 θρεπτικά συστατικά. Στις μέρες μας, η φράση να «ακούτε το έντερό σας» σημαίνει να υιοθετείτε συνήθειες που υποστηρίζουν την υγεία του εντέρου σας. Η φροντίδα των τρισεκατομμυρίων βακτηρίων που κατοικούν στο έντερο σας, ωφελεί το πεπτικό σας σύστημα, το ανοσοποιητικό σύστημα, τον μεταβολισμό σας και πολλά άλλα.

«Αυτό είναι το σνακ που τρώω κάθε μέρα για να υποστηρίξω την υγεία του εντέρου μου» – Τι συμβουλεύει γαστρεντερολόγος

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να τροφοδοτήσετε τους καλούς μικροοργανισμούς που κατοικούν στο έντερο σας είναι να ακολουθείτε καθημερινά μια υγιεινή διατροφή, συμπεριλαμβανομένων τροφών φιλικών προς το έντερο.

Φυσικά, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά και τρόφιμα με προβιοτικά, όπως το γιαούρτι. Αλλά τι γίνεται όταν είναι 3 μ.μ. και ψάχνετε για ένα αλμυρό σνακ; Οι γαστρεντερολόγοι λένε ότι μπορεί να είναι εύκολο να βρείτε το καλύτερο σνακ για την υγεία του εντέρου σας, εφόσον ξέρετε ακριβώς τι να αναζητήσετε.

Η Νο1 συνήθεια που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την υγεία του εντέρου σας – Δεν έχει καμία σχέση με τη διατροφή

Σύμφωνα με την Janese Laster, M.D., μια πιστοποιημένη γαστρεντερολόγο, ειδική στη διατροφή και την ιατρική της παχυσαρκίας και ιδρύτρια της Gut Theory Total Digestive Care στην Ουάσινγκτον, η λύση για ένα υγιεινό σνακ για το έντερο είναι απλή: αναζητήστε πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης.

Τι να αναζητήσετε σε ένα σνακ φιλικό προς το έντερο

Αν θέλετε να επιλέξετε ένα σνακ έχοντας κατά νου το μικροβίωμα του εντέρου σας, η Laster συνιστά να αναζητήσετε κάτι με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτική πρωτεΐνη, όπως:

  • ξηρούς καρπούς (φιστίκια, καρύδια, αμύγδαλα),
  • αποξηραμένα φασόλια edamame,
  • χούμους με λαχανικά,
  • φρούτα με φυστικοβούτυρο και
  • πρωτεϊνικά ροφήματα.

Γιατί φυτική πρωτεΐνη;

Η Laster αναφέρει ότι αυτός ο τύπος σνακ παρέχει δύο σημαντικά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για ένα υγιές έντερο:

  • πρωτεΐνη και
  • φυτικές ίνες.

«Τα σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτική πρωτεΐνη και φυτικές ίνες βοηθούν στη θρέψη των κυττάρων του παχέος εντέρου και στον εμπλουτισμό του μικροβιώματος», εξηγεί η ειδικός. Ένα διαφορετικό μείγμα βακτηρίων στο έντερο σας βοηθά στη διατήρηση της υγείας και της ανθεκτικότητας του σώματός σας. Από την άλλη πλευρά, η χαμηλότερη βακτηριακή ποικιλομορφία συνδέεται με φλεγμονές και χρόνιες ασθένειες.

Επιπλέον, τα μικρόβια στο παχύ έντερο ζυμώνουν τις φυτικές ίνες αυτών των φυτικών πρωτεϊνών, παράγοντας βραχείες αλυσίδες λιπαρών οξέων, οι οποίες διατηρούν τον εντερικό σας φραγμό, καταστέλλουν τη φλεγμονή και ρυθμίζουν τον μεταβολισμό σας. Επιλέγοντας ένα σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτική πρωτεΐνη, απολαμβάνετε τα αυτά τα οφέλη.

Το καλύτερο σνακ για την υγεία του εντέρου

Το καλύτερο σνακ για την υγεία του εντέρου είναι οι ξηροί καρποί. Αποτελούν τον ιδανικό συνδυασμό θρεπτικών συστατικών που ωφελούν το έντερο, σύμφωνα με τους γαστρεντερολόγους. Τόσο μια χούφτα ξηροί καρποί όσο και το φυστικοβούτυρο αποτελούν εξαιρετικά σνακ μεταξύ των γευμάτων. Επιπλέον, μπορείτε να τα απολαύσετε με πολλούς τρόπους.

Οι ξηροί καρποί είναι ο τέλειος συνδυασμός πρωτεΐνης και φυτικών ινών. Ένα σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη θα πρέπει να περιέχει 6 έως 20 γραμμάρια πρωτεΐνης. Επίσης, θα πρέπει να αναζητάτε τουλάχιστον 3 γραμμάρια φυτικών ινών σε ένα σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Για παράδειγμα, 2 κουταλιές της σούπας φυστικοβούτυρο αμυγδάλου περιέχουν περίπου 7 γραμμάρια πρωτεΐνης και περισσότερα από 3 γραμμάρια φυτικών ινών. (Προσθέτοντας ένα μήλο σε αυτό, θα λάβετε ακόμα περισσότερες ίνες.) Ένα τέταρτο του φλιτζανιού αποφλοιωμένα φιστίκια περιέχει περίπου 6 γραμμάρια πρωτεΐνης και 3 γραμμάρια φυτικών ινών.

Οι ξηροί καρποί μπορούν να παρασκευαστούν με διάφορους τρόπους, όπως ψητοί και αλμυροί ή με διάφορες γεύσεις. Εάν πάσχετε από διαβήτη ή υψηλή αρτηριακή πίεση, καλό είναι να αναζητήσετε ανάλατους ξηρούς καρπούς για να περιορίσετε την πρόσληψη νατρίου.

Όσο λιγότερο επεξεργασμένοι είναι οι ξηροί καρποί, τόσο το καλύτερο. Η Laster εξηγεί ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα με πρόσθετη ζάχαρη, νάτριο, γαλακτωματοποιητές και πρόσθετα, όπως τσιπς, μπισκότα, καραμέλες και αναψυκτικά, δεν αποτελούν τα καλύτερα σνακ για τη μακροπρόθεσμη υγεία του εντέρου. Ενώ όλα τα τρόφιμα μπορούν να ενταχθούν σε ένα υγιεινό διατροφικό πλάνο, όταν προσέχετε την υγεία του εντέρου σας, προτιμήστε λιγότερο επεξεργασμένες επιλογές.

Ιδέες για σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης

Ευτυχώς, η επιλογή σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτική πρωτεΐνη δεν είναι δύσκολη υπόθεση. Υπάρχουν πολλά σνακ που μπορείτε εύκολα να πάρετε μαζί σας, όπως σακουλάκια με ξηρούς καρπούς ή μερίδες χούμους σε ατομικά δοχεία. Όμως, αν θέλετε να ετοιμάσετε μερικά σνακ φιλικά προς το έντερο στο σπίτι, υπάρχουν πολλές επιλογές όπως:

  • Χούμους
  • Ψητά ρεβίθια
  • Γιαούρτι: Συνδυάστε το με ξηρούς καρπούς και φρούτα
  • Βούτυρο αμυγδάλου με κανέλα: Ένα μήλο είναι ο τέλειος συνδυασμός με αυτό το βούτυρο ξηρών καρπών.
  • Smoothie φράουλα-ανανά: Προσθέστε λίγη φυτική πρωτεΐνη για μία επιπλέον προώθηση πρωτεΐνης.

Πώς να επωφεληθείτε περισσότερο από τα σνακ σας και να φροντίσετε την υγεία του εντέρου σας

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα ενδιάμεσα γεύματα σας και να φροντίσετε την υγεία του εντέρου σας, οι γαστρεντερολόγοι συνιστούν να επιλέγετε σνακ πλούσια σε φυτική πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά βοηθούν στη διατροφή και στην ποικιλομορφία των καλών βακτηρίων του εντέρου. Οι τροφές που πληρούν αυτά τα κριτήρια είναι οι ξηροί καρποί και το φυστικοβούτυρο. Άλλα καλά σνακ για το έντερο περιλαμβάνουν το χούμους με λαχανικά και τα ροφήματα πρωτεΐνης φτιαγμένα με φυτική πρωτεΐνη.

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ