Η Νο1 συνήθεια που πρέπει να κόψετε εάν έχετε φλεγμονή, σύμφωνα με γιατρό

Η φλεγμονή απασχολεί πολύ κόσμο. Αν και δεν είναι πάντα κακή, καθώς αποτελεί τον μηχανισμό που βοηθάει στην επούλωση τραυματισμών απομακρύνοντας κατεστραμμένους ιστούς, όταν γίνεται χρόνια μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Το Νο1 πράγμα που πρέπει να αποφεύγετε αν έχετε χρόνια φλεγμονή, σύμφωνα με διαιτολόγους

Συμπτώματα όπως ο πόνος, το πρήξιμο, η κόπωση, οι γαστρεντερικές διαταραχές, οι άφθες και οι διαταραχές της διάθεσης είναι όλα σημάδια φλεγμονής (αλλά και άλλων παθήσεων). Μια ρευματολόγος αποκαλύπτει ποια συνήθεια προκαλεί φλεγμονή ενώ παράλληλα μοιράζεται και άλλες χρήσιμες συμβουλές που πρέπει να έχετε κατά νου.

Η Νο1 συνήθεια που συμβάλλει στη φλεγμονή

Το μυστικό αποκαλύφθηκε: Σύμφωνα με μια ρευματολόγο, ένας σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη φλεγμονής είναι η κακή διατροφή. «Η διατροφή συνδέεται στενά με τη φλεγμονή καθώς όλα σχετίζονται με το έντερο», λέει η Dr. Elizabeth Ortiz, MD, ρευματολόγος και κλινική σύμβουλος στην WellTheory. «Συνήθως συμβουλεύω τους ασθενείς να ξεκινήσουν εξετάζοντας την πρόσληψη τροφής τους. Από εκεί, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο δράσης για να διασφαλίσουμε ότι η τροφή λειτουργεί υπέρ τους, και όχι εναντίον τους».

Η Νο1 τροφή για την καταπολέμηση της φλεγμονής, σύμφωνα με διαιτολόγο

Συγκεκριμένα, ρωτάει τους ασθενείς εάν τρώνε φλεγμονώδη, πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα και αν τρώνε αρκετά φρούτα και λαχανικά.

Ορισμένα παραδείγματα φλεγμονωδών τροφίμων περιλαμβάνουν:

  • το κόκκινο κρέας,
  • τα αρτοσκευάσματα και
  • τα τηγανητά.

Αυτά μπορούν να αλλοιώσουν τα βακτήρια του εντέρου, τα οποία «στη συνέχεια ενδέχεται να αλληλεπιδράσουν με το ανοσοποιητικό μας σύστημα και τελικά να οδηγήσουν σε φλεγμονή».

Εναλλακτικά, αντιφλεγμονώδη τρόφιμα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

  • τον σολομό,
  • τα εσπεριδοειδή και
  • τις πιπεριές.

Όταν πρόκειται για φρούτα και λαχανικά, τι θεωρείται «αρκετό»; Γενικά, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών συνιστούν στους ενήλικες να καταναλώνουν τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Αυτά τα διατροφικά βήματα μπορεί να είναι πιο δύσκολα για άτομα που έχουν βιώσει διατροφικές διαταραχές ή δίαιτες και προσπαθούν να αποβάλουν μια περιοριστική νοοτροπία.

Εάν συμβαίνει αυτό ή απλά θέλετε να είστε ασφαλείς σκεφτείτε να συνεργαστείτε με έναν διατροφολόγο. Για παράδειγμα, αντί να κόψετε το burger την Παρασκευή το βράδυ, μπορείτε να προσθέσετε λωρίδες πιπεριάς σε αυτό ή να το αντικαταστήσετε με burger σολομού κατά καιρούς.

Πόσο γρήγορα θα δείτε αποτελέσματα μετά την υιοθέτηση μιας πιο υγιεινής διατροφής;

Νιώθετε πόνο ή ανυπομονείτε να αποχαιρετήσετε τη φλεγμονή οριστικά; Απολύτως κατανοητό. Το πόσο γρήγορα θα εξαφανιστεί η φλεγμονή διαφέρει από άτομο σε άτομο, αλλά μια γενική εκτίμηση είναι ότι η ανακούφιση θα έρθει μετά από μερικές εβδομάδες, σύμφωνα με την Dr. Ortiz.

Άλλες συνήθειες που πρέπει να κόψετε για να αποτρέψετε τη φλεγμονή

Το φαγητό δεν είναι το μόνο που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν πρόκειται για τη μείωση της φλεγμονής. Ένας σημαντικός παράγοντας που αναφέρει η ειδικός είναι ο επαρκής ποιοτικός ύπνος. «Το να πηγαίνετε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ, να ξυπνάτε την ίδια ώρα και να κοιμάστε έξι έως οκτώ ώρες τη νύχτα βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να παραμένει ισορροπημένο και μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή», εξηγεί η Dr. Ortiz.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η διακοπή του καπνίσματος, καθώς το κάπνισμα προκαλεί αφθονία βακτηρίων που προκαλούν φλεγμονή. Εάν θέλετε να κόψετε το κάπνισμα, η θεραπεία αντικατάστασης της νικοτίνης και η συνεχής αναβολή του τσιγάρου είναι μερικές μόνο χρήσιμες επιλογές.

Τέλος, το άγχος μπορεί να συμβάλει στη φλεγμονή, σύμφωνα με μελέτες. Μερικές συμβουλές για την ανακούφιση του άγχους περιλαμβάνουν τη λήψη φαρμάκων και την άσκηση.

Το να κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε και να είστε υπομονετικοί με τον εαυτό σας είναι το «κλειδί» για την αντιμετώπιση της φλεγμονής. Δεν χρειάζεται να κάνετε όλες τις αλλαγές ταυτόχρονα. Η ειδικός συμβουλεύει να υιοθετήσετε υγιεινές συνήθειες μακροπρόθεσμα και να είστε επιεικείς με τον εαυτό σας. «Δεν χρειάζεται να αλλάξετε τα πάντα ταυτόχρονα. Οι μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά», τονίζει η Dr. Ortiz.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ