Οι άνθρωποι με αυτές τις 3 συμπεριφορές είναι πολύ ανασφαλείς στη δουλειά τους, σύμφωνα με ειδικό του Χάρβαρντ

Τις 3 χαρακτηριστικές συμπεριφορές που έχουν οι άνθρωποι, οι οποίοι είναι ακραία ανασφαλείς στην δουλειά τους, μοιράζεται ειδικός του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

Πιθανότατα έχετε συναντήσει ένα ανασφαλές άτομο στη δουλειά. Ίσως έναν συνάδελφο που κουτσομπολεύει τους άλλους συνεχώς ή έναν διευθυντή που μειώνει την προσφορά και τις επιτυχίες σας.

Οι ανασφαλείς άνθρωποι είναι ένας από τους πιο δύσκολους τύπους προσωπικότητας για να συνεργαστείς και εάν έχεις πάρα πολλούς (σ.σ. στο γραφείο) αυτό μπορεί να δημιουργήσει μια τοξική κουλτούρα εργασίας, λέει ο καθηγητής του Harvard Business School, Ranjay Gulati.

Μπορεί να είναι δύσκολο να συνεργαστείς με κάποιον που αναλύει υπερβολικά όλες τις αποφάσεις του ή απειλείται από την επιτυχία σου. Ωστόσο ο ειδικός του Χάρβαρντ έχει μερικές συμβουλές.

3 συμπεριφορές των ανθρώπων που είναι ανασφαλείς στη δουλειά:

Εδώ είναι τα τρία πιο κοινά σημάδια ενός «πολύ ανασφαλούς» ατόμου στη δουλειά, σύμφωνα με τον Gulati:

  • Ανταγωνίζονται τους άλλους
  • Αναζητούν συνεχώς τον έπαινο και την αποδοχή από τους συναδέλφους ή το αφεντικό τους
  • Επιδίδονται στην αυτο-θυματοποίηση

«Ιδιαίτερα επικίνδυνοι όσοι έχουν νοοτροπία θύματος»

Το πρώτο βήμα για να εκτονώσετε μια τεταμένη κατάσταση είναι να μάθετε πώς να εντοπίζετε τα σημάδια ενός ανασφαλούς συναδέλφου.

Η ανασφάλεια μπορεί να προκαλέσει αρνητική αυτοκριτική σε κάποιους ανθρώπους. Ωστόσο σε άλλους εκδηλώνεται με επιβλαβείς συμπεριφορές στην δουλειά, όπως το να υποτιμούν τους άλλους για να φαίνονται πιο σημαντικοί ή να βάζουν κάποιον άλλο να αναλάβει την ευθύνη για μια αποτυχία.

Οι παραπάνω 3 συμπεριφορές είναι όλες ένας τρόπος εξωτερικής επικύρωσης, τις οποίες χρειάζονται οι εξαιρετικά ανασφαλείς άνθρωποι για να κατευνάσουν τις αμφιβολίες τους για τις ικανότητές τους.

Για παράδειγμα, ένα ανασφαλές άτομο μπορεί να είναι υπερβολικά ανταγωνιστικό με τους συναδέλφους του για να πετύχει μια σημαντική εργασία ή να κερδίσει το κομπλιμέντο ενός προϊσταμένου, οπότε «θα σταματήσει να πιστεύει ότι είναι ο χειρότερος υπάλληλος στην ομάδα», εξηγεί ο Gulati.

Ο ειδικός του Χάρβαρντ προειδοποιεί ότι οι ανασφαλείς άνθρωποι που έχουν νοοτροπία θύματος είναι «ιδιαίτερα επικίνδυνοι» στην συνεργασία, καθώς δεν έχουν προσωπική ευθύνη και συχνά κατηγορούν τους άλλους για την ατυχία τους, καθιστώντας τη συνεργασία «σχεδόν αδύνατη».

Πώς να χειριστείτε ένα άτομο με μεγάλη ανασφάλεια

Η ενασχόληση με έναν εξαιρετικά ανασφαλή συνάδελφο απαιτεί υπομονή, ενσυναίσθηση και ξεκάθαρα όρια για το πότε και πώς θα ασχοληθείς μαζί του, λέει ο Gulati.
Το να τρέφετε αρνητικές σκέψεις για αυτούς δεν θα βοηθήσει τη σχέση σας, επομένως θέλετε να βρείτε μια ισορροπία μεταξύ του να είστε υποστηρικτικοί και να ασκείτε αυτό που λέμε «σκληρή» αγάπη.

Για να το κάνετε αυτό, διατηρήστε μια αίσθηση θετικότητας και ψυχραιμίας όταν αλληλεπιδράτε μαζί τους. Ωστόσο χρειάζεται να αλλάζετε θέμα συζήτησης εάν αρχίσουν να μιλούν αρνητικά για τον εαυτό τους ή να κουτσομπολεύουν. «Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να πείτε: Λυπάμαι που νιώθεις έτσι, είμαι βέβαιος ότι το αποτέλεσμα θα είναι καλύτερο από αυτό που περίμενες», προτείνει ο Gulati.

Αν προσπαθούν να σας παρακινήσουν να κουτσομπολέψετε έναν άλλο συνάδελφο, κρατήστε απόσταση. «Θα μπορούσατε να πείτε: ‘’Δεν είχα αυτές τις εμπειρίες με (το θέμα του κουτσομπολιού), οπότε δεν μπορώ να προσθέσω πολλά στη συζήτηση’’ και να αλλάξετε θέμα», λέει ο Gulati.

Σε τελική ανάλυση, αν ένας συνάδελφος με μεγάλη ανασφάλεια σας αποσπά την προσοχή και σας πιέζει επιτρέπεται να περιορίσετε τις αλληλεπιδράσεις σας μαζί του. Φορέστε ακουστικά στο γραφείο σας. Φύγετε με μία ευγενική δικαιολογία από συζητήσεις ή κάνετε ό,τι χρειάζεστε για να προστατεύσετε την ηρεμία σας, λέει ο Gulati.

«Μπορείτε να βοηθήσετε κάποιον να αναγνωρίσει τους περιορισμούς του ή να τον υποστηρίξετε όταν αισθάνεται άγχος, αλλά μόνο μέχρι ένα σημείο. Για να ξεπεράσεις την ανασφάλειά σου, πρέπει να αντιμετωπίσεις μόνος σου αυτά τα συναισθήματα», σημειώνει ο Gulati.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ