Τσικνοπέμπτη: Τα μυστικά για το… σωστό ψήσιμο στο σπίτι

Μια διαφορετική Τσικνοπέμπτη φέτος, λόγω των μέτρων κατά της διασποράς του κορονοϊού. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ψήσουμε στο σπίτι σε στενό οικογενειακό κύκλο είτε να… παραγγείλουμε.

Για όσους αποφασίσουν να ψήσουν στην αυλή του σπιτιού ή στο μπαλκόνι, τότε θα πρέπει να προσέξουν τις λεπτομέρειες, καθώς το ψήσιμο έχει και αυτό τα μυστικά του.

Η ψησταριά μπορεί να έχει κάρβουνα ή γκάζι. Τα κάρβουνα απαιτούν μια παραπάνω προετοιμασία, αλλά σίγουρα δίνουν μια νοστιμιά ξεχωριστή στο κρέας.

1.Οι περισσότεροι ειδικοί και σεφ προτείνουν τη χρήση κάρβουνων από δρυ, γιατί είναι πιο αποτελεσματικά και κρατάνε περισσότερο. Πρέπει να αποφεύγονται τα κάρβουνα από πεύκα και έλατα, γιατί η ρητίνη που περιέχουν βγάζει κάπνα, με αποτέλεσμα να μαυρίζει το κρέας.

2. Πρέπει να υπολογίσετε την ποσότητα του κρέατος με την ποσότητα του κάρβουνου – περίπου ένα κιλό κάρβουνα ανά κιλό κρέατος.

3. Το κρέας πρέπει να τοποθετηθεί πάνω στη σχάρα μόνο όταν έχει “κάψει” η σχάρα. Επίσης πρέπει να αφήσετε το κρέας να αναπνέει. Δηλαδή μην βάλετε τις μπριζόλες κολλητά την μία δίπλα από την άλλη, γιατί δεν θα πετύχετε ομοιόμορφο μαγείρεμα.

4. Πρέπει να είστε καθ’όλη τη διάρκεια πάνω από την φωτιά, γιατί λόγω του λίπους που πέφτει από τα κρέατα, μπορεί να ανάψει φωτιά στα κάρβουνα και σύντομα να γίνει κάρβουνο και το γεύμα σας. Έχετε πάντα δίπλα σας ξίδι για να καταπολεμήσετε τυχόν φλόγες

5.Μεγάλο όχι είναι το αλάτισμα του κρέατος πριν από το ψήσιμο γιατί χάνει τα υγρά του. Πάντα αλατοπιπερώστε πριν από το σερβίρισμα

6. Μην «τσιμπάτε» τα κρέατα όσο ψήνονται. Αν το κάνετε, θα χάσουν τους χυμούς τους και θα «στεγνώσουν».

Οι οδηγίες του Άκη Πετρετζίκη

Σύμφωνα με τον master… Άκη Πετρετζίκη πρέπει να ξεκινήσετε το… ζέσταμα τουλάχιστον 15-20 λεπτά πριν από την ώρα που θέλετε να ξεκινήσετε να ψήνετε. Μια καλή φωτιά, «θωρακίζει» το φαγητό, το βοηθάει να συγκρατήσει την υγρασία του και το αποτρέπει από το να κολλήσει στη σχάρα. Ένα sos για τον Άκη, είναι επίσης το μαρινάρισμα. “Προσφέρει πολλά περισσότερα στο φαγητό σου απ’ όσα νομίζεις. Εκτός από το να του χαρίζει επιπλέον γεύση, συμβάλει ταυτόχρονα και στην αναστολή του σχηματισμού ετεροκυκλικών αμίνων – των βλαβερών χημικών ενώσεων, δηλαδή, που δημιουργούνται όταν η κρεατίνη (η οποία βρίσκεται ως επί το πλείστον στον μυϊκό ιστό του κρέατος) εκτίθεται σε υψηλές θερμοκρασίες”.

Μοιράσου το:
σχολίασε κι εσύ
Ροή
Lifestyle
Κοινωνία
Πολιτική

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.