Τραγωδία στο Μάτι: Αναβάθμιση της κατηγορίας σε κακούργημα θα ζητήσει ξανά ο ανακριτής

Νέα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο ανακριτής Αθανάσιος Μαρνιέρης ο οποίος χειρίζεται την υπόθεση με την τραγωδία στο Μάτι, φαίνεται να τον οδηγούν, σύμφωνα με πληροφορίες, στην άμεση επαναφορά του αιτήματός του για αναβάθμιση της κατηγορίας που αποδίδεται στους εμπλεκόμενους, από πλημμέλημα σε κακούργημα, με παράλληλη διεύρυνση του κύκλου των κατηγορουμένων με νέα πρόσωπα.

Κρίσιμα έγγραφα που εντοπίστηκαν από τις εφόδους του στις αρμόδιες υπηρεσίες, απόρρητα σχεδιαγράμματα και ημερολόγια στα οποία καταγράφεται ο ακριβής χρόνος κινητοποίησης των εναέριων πυροσβεστικών μέσων, εκτιμάται ότι αποτελούν ικανά στοιχεία για να να επαναφέρει το αίτημά του(που είχε απορριφθεί για δεύτερη φορά το καλοκαίρι από την Εισαγγελία), περί συμπληρωματικής ποινικής δίωξης για θανατηφόρα έκθεση κατά συρροή και έκθεση από την οποία προκλήθηκαν βαριές σωματικές βλάβες στα θύματα.

Από το υλικό που έχει συγκεντρώσει φαίνεται ότι αν από την αρχή, από τις 16.50 δηλαδή έως τις 17:30 , επιχειρούσαν στην περιοχή τρία εναέρια μέσα και στη συνέχεια, έως τις18:30, άλλα τρία, η εξέλιξη θα ήταν διαφορετική. Ως εκ τούτου, εκτιμούν νομικές πηγές, μπορεί να στοιχειοθετηθεί ο ενδεχόμενος δόλος σε συγκεκριμένα πρόσωπα τα οποία , βάση των παραπάνω στοιχείων- καταθέσεων, εξέθεσαν όχι μόνο σε κίνδυνο τους κατοίκους αλλά τους άφησαν και αβοήθητους.

Διευρύνεται ο κύκλος των κατηγορούμενωνΕιδικότερα, μεταξύ των νέων στοιχείων που έχει στα χέρια του ο δικαστικός λειτουργός , είναι οι καταθέσεις των χειριστών των εναέριων πυροσβεστικών μέσων, που « δείχνουν» ποινικές ευθύνες εκτός των ήδη κατηγορούμενων για την τραγωδία με τους 102 νεκρούς, και άλλων υψηλόβαθμων στελεχών της Πυροσβεστικής που μέχρι τώρα ήταν « εκτός κάδρου».

Από τις εν λόγω καταθέσεις προκύπτει μεγάλη καθυστέρηση στην έγκαιρη κινητοποίηση και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς με δεδομένο ότι «γνώση της κατάστασης υπήρχε από τις 16:41 και εκ νέου ενημέρωση από τον αρμόδιο για την περιοχή του Νταού Πεντέλης Διοικητή του Πυροσβεστικού Σταθμού στις 16:54».

Ειδικότερα, ενδεικτικές της ολιγωρίας που κράτησε στο έδαφος εκείνα τα κρίσιμα λεπτά τα εναέρια μέσα είναι τα όσα κατέθεσαν συμπληρωματικά στον ανακριτή, πριν από λίγες ημέρες, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του ενός εκ των πέντε σινούκ που πήρε εντολή να επιχειρήσει στην περιοχή της Πεντέλης. Και βασικά το ότι η απογείωση του ελικοπτέρου από το αεροδρόμιο των Μεγάρων έγινε στις 18:10 και όχι στις 17.00, όπως αρχικώς ειχε καταγραφεί στο ημερολόγιο πτήσεων.

Οι πράξεις και οι παραλήψεις

Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της φονικής πυρκαγιάς φαίνεται ότι έπαιξε , σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παραθέσει ο ανακριτής και στο προηγούμενο αίτημά του, το ότι οι αρμόδιοι όχι μόνο παρέλειψαν να χρησιμοποιήσουν όλα τα εναέρια και επίγεια πυροσβεστικά μέσα που είχαν στη διάθεσή τους αλλά δεν οργάνωσαν ούτε ένα σχέδιο εκκένωσης ή απομάκρυνσης και διάσωσης των κατοίκων, παρόλο που είχαν τη δυνατότητα.

Όπως επίσης και ότι: -Υπήρξε πλήρης απουσία εναέριας επιτήρησης στην περιοχή η οποία θεωρείτο μάλιστα υψηλής επικινδυνότητας, από τις 11:00 έως τις 19:00, που έχει σκοπό την γρήγορη κατάσβεση της φωτιάς με όλη τη διαθέσιμη δύναμη.

-Αν και οι αρμόδιοι γνώριζαν ότι είχαν διαθέσιμα επίγεια και εναέρια μέσα είτε δεν τα αξιοποίησαν καθόλου για την κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Μάτι , είτε τα χρησιμοποίησαν για την κατάσβεση φωτιάς σε περιοχές, που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές . -Δεν κινητοποιήθηκαν οι δυνάμεις που διαθέτει το ΓΕΕΘΑ -Ενώ υπήρχαν διαθέσιμα 10 σινούκ δεν αξιοποιήθηκαν . Απογειώθηκε μόνο ένα σινούκ από το αεροδρόμιο των Μεγάρων για να επιχειρήσει στο Μάτι και αυτό είναι το μόνο εναέριο μέσο καταγεγραμμένο στο χειρόγραφο και ηλεκτρονικό ημερολόγιο. -Με τις ιδιότητές τους μπορούσαν να προβλέψουν το βαρύτερο αποτέλεσμα, που τελικά επήλθε αποδεχόμενοι αυτό, καθώς δεν αξιοποίησαν έγκαιρα σχέδιο εκκένωσης από τις 17.30 εώς τις 17.45 ξεκινώντας από τον Ν. Βουτζά και εν συνεχεία στο Μάτι και στο Κόκκινο Λιμανάκι. -Παρότι υπήρχαν διαθέσιμες σωστικές λέμβοι που ανήκαν στην Πρώτη ΕΜΑΚ που ήταν στην Ελευσίνα, ουδέποτε δόθηκε εντολή στα πληρώματα της να μεταβούν στην περιοχή.

Ερωτήματα όμως προκαλεί και το γεγονός ότι δε χρησιμοποιήθηκαν τα μισθωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη καθώς και ότι δόθηκε εντολή για μεσοστάθμευση των εναέριων μέσων όχι σε αεροδρόμια που ήταν ανοιχτά( Τατόι, Πάχη Μεγάρων, ελικοδρόμιο Νέας Μάκρης,Ελευθέριος Βενιζέλος) αλλά σε αυτό της Ελευσίνας το οποίο από τις 14:27 την ημέρα της φονικής πυρκαγιάς, είχε κλείσει λόγω ισχυρών ανέμων.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ