Τι δώρο να κάνω στο παιδί μου;

Τι δώρο να κάνω στο παιδί μου;

Οι γιορτές είναι εδώ και το ερώτημα στα χείλη των παιδιών, αναλόγως της ηλικίας, είναι: «Τι δώρο θα μου πάρεις;» ή «Τι δώρο θα μου φέρει ο Αϊ-Βασίλης;». Από την άλλη, το δίλημμα γονιών και συγγενών είναι η επιλογή ανάμεσα σε παιχνίδι ή κάτι πιο πρακτικό. Για να καταλήξετε, ελάτε στη θέση του παιδιού και, πηγαίνοντας μερικά χρόνια πίσω, σκεφθείτε: αν ήσασταν παιδί, τι θα προτιμούσατε, ένα μπλουζάκι ή ένα καινούργιο παιχνίδι; Αν η ζυγαριά γείρει υπέρ του παιχνιδιού, το επόμενο ερώτημα που προκύπτει είναι: Και ποιο απ’ όλα τα παιχνίδια που διαφημίζονται και κατακλύζουν τα ράφια των καταστημάτων είναι το καλύτερο, ποιο δεν θα έχει βλαβερές συνέπειες στον ψυχικό κόσμο του παιδιού;

Γράφει η  Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια (greekpsychologypages.blogspot.gr).

Ήδη από τη βρεφική ηλικία το παιχνίδι αποτελεί ένα από τα βασικότερα μέσα μάθησης. Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά εξερευνούν το σώμα τους, τις σχέσεις με τους γονείς τους και τους συνομηλίκους τους και τον κόσμο γύρω τους. Το παιχνίδι βοηθάει στην ανάπτυξη της γλώσσας, της κρίσης και της λογικής. Αρκεί να παρατηρήσουμε παιδιά εν δράσει για να αντιληφθούμε πόσο βασικό είναι το παιχνίδι και για την ανάπτυξη άλλων ικανοτήτων. Για παράδειγμα, το κουνιστό αλογάκι, τα διάφορα οχήματα με πετάλια, το σχοινάκι βοηθούν στην ανάπτυξη ικανοτήτων όπως η μυϊκή δύναμη, η ισορροπία και ο συντονισμός κινήσεων. Το παιχνίδι καλεί τα παιδιά να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους και να αυτοσχεδιάσουν, όπως όταν παίζουν σπιτάκια ή ινδιάνους και καουμπόηδες. Ακόμη μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά αποκτούν εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους και αυξάνεται η αυτεκτίμησή τους. Όταν τελειώνουν ένα παζλ, το χτίσιμο ενός κάστρου, ή όταν δημιουργούν ένα σύννεφο από σαπουνόφουσκες νιώθουν ότι τα κατάφεραν και αποκτούν μια αίσθηση δύναμης. Παράλληλα με το αίσθημα αυτεκτίμησης τα παιχνίδια αποτελούν τη βάση της φιλίας. Τα επιτραπέζια παιχνίδια, η ομαδική εργασία για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, η χαρά που δίνει η μοιρασιά του παιχνιδιού με έναν φίλο (παρά τα σποραδικά καβγαδάκια) θέτουν τη βάση για μακροχρόνιες φιλίες. Η επικοινωνία προάγεται μέσα από την παρέα και μέσω των παιχνιδιών. Παίζοντας τα παιδιά με παιχνίδια στα πλαίσια μιας ομάδας βοηθούνται να ανακαλύψουν πώς σκέφτονται και νιώθουν τα άλλα άτομα και τι προκαλεί επιδοκιμασία ή αποδοκιμασία. Μαθαίνουν τι γίνεται όταν αποφασίσουν να μοιραστούν το game boy ή όταν το κρατήσουν για τον εαυτό τους, και αντιλαμβάνονται τις επιπτώσεις των πράξεών τους στους άλλους.

Διαβάστε τη συνέχεια στο boro.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ