Τέμπη: Τα τηλεγραφήματα του σταθμάρχη που οδήγησαν στην τραγωδία – Είχε ενημερώσει η ΡΑΣ πριν από την τραγωδία

Μια σειρά λαθών και παραλείψεων που είναι καταγεγραμμένα στο βιβλίο κυκλοφορίας αποκαλύπτουν για πολλοστή φορά πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης δεν έπρεπε να μείνει μόνος του σε μία βάρδια μεγάλων απαιτήσεων.

Το κεντρικό δελτίο του Star φέρνει στο φως της δημοσιότητας νέα έγγραφα που δείχνουν τα λάθη στις εντολές που έδωσε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης προς τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62, πριν γίνει το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Τα έγγραφα που είναι γραμμένα με μολύβι είναι αποσπάσματα από το βιβλίο κυκλοφορίας από τον σταθμό της Λάρισας, την ημέρα που έγινε το δυστύχημα, στις 28 Φεβρουαρίου. Μέσα σε αυτό το βιβλίο, οι σταθμάρχες βάρδιας περνάνε με ώρες τα τηλεγραφήματα με τις αφίξεις και αναχωρήσεις των τρένων αλλά και τα όποια τεχνικά προβλήματα μπορεί να προκύψουν μέσα στην ημέρα. Όμως, στα έγγραφα διακρίνεται καθαρά μία αλληλουχία λαθών από την πλευρά του προφυλακισμένου σταθμάρχη που οδήγησε στη φονική σύγκρουση των τρένων.

Τέμπη: Έδιωξε το τρένο χωρίς να του δώσει σωστή κατεύθυνση

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης με το τηλεγράφημα με αριθμό 47 ενημέρωσε τον μηχανοδηγό του Ιntercity 62: «Περάστε φωτόσημο εξόδου έως είσοδο Νέων Πόρων», χωρίς όμως να κάνει καμία αναφορά σε άνοδο ή κάθοδο. Αυτό προκύπτει και από την τελευταία συνομιλία των δύο ανδρών.

Διάλογος μηχανοδηγού με σταθμάρχη Λάρισας

  • Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
  • Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Φεύγεις, φεύγεις
  • Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ

«Οι σιδηροδρομικοί βγάζουμε άκρη , ο πολύς ο κόσμος δεν μπορεί να βγάλει άκρη , εμείς μόλις είδαμε το τεφτέρι καταλάβαμε και που έγινε το λάθος» είπε ο πρόεδρος εργαζομένων του σωματείου του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.

Τέμπη: Έκανε απλή αναγγελία αναχώρησης

Ακολούθησε το τηλεγράφημα 49 προς τους Νέους Πόρους, στο οποίο αναφερόταν: «Αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε 23.04». Και πάλι υπήρχε μόνο η ώρα αναχώρησης χωρίς να γίνεται αναφορά σε ποια γραμμή κινείτο το τρένο.

Παράλληλα, στην δημοσιότητα φέρνει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ ένα άλλο έγγραφο – σοκ από τη ΡΑΣ προς τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train στο οποίο αποκαλύπτεται η ελλιπής εκπαίδευση των σταθμαρχών. Πρόκειται για έγγραφο το οποίο είχε σταλεί μόλις τέσσερις ημέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Συγκεκριμένα, με εκπαίδευση μόλις λίγων μηνών και πρακτική λίγων ημερών αλλά και με σημαντικά κενά και παραλείψεις στην διαδικασία της εκπαίδευσης και των εξετάσεων φαίνεται όπως όλα δείχνουν να τοποθετούνται οι σταθμάρχες στα πόστα τους στον ΟΣΕ ενώ ερωτήματα γεννά το γεγονός πως τα ποσοστά επιτυχίας των υποψήφιων αγγίζουν το 100%.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, μέλος της επιτροπής από την οποία εξετάστηκε ο 59χρονος προφυλακισθείς σταθμάρχης της Λάρισας, περιγράφει τη διαδικασία πιστοποίησης του και επισημαίνει πως η θεωρητική εξέταση του 59χρονου έγινε σωστά ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η πράξη διαφέρει από τη θεωρία.

«Απάντησαν στις ερωτήσεις. Ρωτούσαμε γενικά και για τη σηματοδότηση και για την αρμοδιότητα του σταθμάρχη και την αναγγελία ακόμα και τι αίτημα του δίνουμε του μηχανοδηγού όταν πρόκειται να αλλάξει κυκλοφορία, να αλλάξει γραμμή και όλοι ξέρανε. Η εκπαίδευση έγινε σωστά δηλαδή, η θεωρητική. Η πρακτική είναι όμως, ό,τι και να ξέρεις θεωρητικά η πράξη είναι πολύ διαφορετική και χρειάζεται πολλή εξάσκηση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο εξεταστής του 59χρονου και πρόσθεσε:

«Εγώ ας πούμε όταν ανέλαβα σε τοπικό χειριστήριο έκανα ενάμιση μήνα και εγώ αποφάσισα να το παρατείνω τόσο για να το κατανοήσω ακριβώς. Η θεωρία είναι εύκολο να τη μάθουμε σαν ποίημα. Η πράξη όμως διαφέρει».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ