Τέμπη: Οι αποκαλύψεις του προέδρου των εργαζομένων του ΟΣΕ έναν χρόνο μετά την τραγωδία

Σε σοβαρές αποκαλύψεις προχωρά ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης έναν χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.

Πραγματογνώμων για τα Τέμπη: Τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει – Τι λέει το πόρισμά μας

Ο κ. Τσικαλάκης μιλώντας στην εκπομπή «Evening report» με τον Μάνο Νιφλή στο ONE Channel είπε αφενός ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ είναι λιγότεροι από ότι όταν έγινε το δυστύχημα και αφετέρου ότι το σύστημα GSMR αν και έχει εγκατασταθεί από τον Οργανισμό, δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα στους συρμούς, όπως θα έπρεπε, προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει πλήρως.

Όπως είπε ο κ. Τσικαλάκης, «μετά το δυστύχημα εξαγγέλθηκαν κάποια έργα, τα οποία προχώρησαν με ευθύνη όχι της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά του ΟΣΕ. Δεν έχουμε όμως, ολοκληρωμένη εικόνα σε ποιο σημείο έχουν φτάσει αυτά τα έργα λόγω της κακοκαιρίας «Daniel» που μεσολάβησε, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου να έχει μπαζωθεί από λάσπες. Εκεί έχουν γίνει κάποιες παρεμβάσεις για να μπορούν να περνούν τα τρένα με χαμηλές ταχύτητες και ασφάλεια, οπότε έχει κοπεί η τηλεδιοίκηση, στη μέση δηλ. η Ελλάδα. Έχουν στελεχωθεί οι σταθμοί σε Άγιο Στέφανο, Παλαιοφάρσαλο και Λάρισα με προσωπικό για να γίνεται η κυκλοφορία με παραδοσιακό τρόπο. Άρα δεν έχουμε εικόνα αν ο σχεδιασμός για ολοκλήρωση των έργων έως το τέλος  Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου έχει τηρηθεί. Και όλα αυτά για έργα που θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια».

Ο κ. Τσικαλάκης τόνισε ότι «σε αυτή τη φάση υπάρχει οπτική επαφή από την Αθήνα μέχρι και την Όρθη και από την Λάρισα μέχρι και την Θεσσαλονίκη. Υπάρχει το σύστημα GSMR σε αυτά τα κομμάτια, από την Τιθορέα και μετά το Λιανοκλάδι. Το θέμα όμως, είναι ότι για να λειτουργήσει πλήρως το GSMR θα πρέπει να υπάρχει ταυτόχρονα ο αντίστοιχος δέκτης και πάνω στις μηχανές, στα τρένα, πράγμα το οποίο δεν υπάρχει. Η επικοινωνία γίνεται ακόμα με το VHF».

Σύμφωνα με τον ίδιο «το σύστημα GSMR έχει τοποθετηθεί, υπάρχουν πομποδέκτες, κεραία κλπ. Αυτό το σύστημα αφορά στον ΟΣΕ. Όμως πρέπει να εγκατασταθεί και πάνω στα τρένα, κάτι που δεν έχει γίνει. Για αυτό αρμόδια είναι η Hellenic Train». Πρόσθεσε ότι «η Hellenic Train νοικιάζει τους συρμούς από την ΓΑΙΑΟΣΕ και φαίνεται ότι υπάρχει οικονομική διαφορά μεταξύ τους, αλλά αυτό αποτελεί στοιχείο έρευνας». Ίσως, όπως εξήγησε, αυτή η οικονομική διαφορά να είναι η αιτία που δεν έχει εγκατασταθεί το GSMR στα τρένα.

«Από την εποχή της πώλησης φωνάζουμε ότι θα πρέπει να υπάρχουν και διεταιρικές συμφωνίες με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της κάθε εταιρείας» υποστήριξε ο κ. Τσικαλάκης.

«Είμαστε λιγότεροι εργαζόμενοι από όταν έγινε το δυστύχημα»

Μικρότερος είναι ο αριθμός των εργαζομένων του ΟΣΕ, ακόμη και σε σχέση με όταν έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη.

«Το ελληνικό κράτος έχει νομοθετήσει ένα οργανόγραμμα που περιγράφει ακριβώς τις θέσεις εργασίας που πρέπει να υπάρχουν για να λειτουργήσει ο Οργανισμός. Αυτές οι θέσεις όπως έχουν οριστεί από το ελληνικό κράτος, είναι 2.100. Εμείς έχουμε διαφωνήσει και με αυτό. Στα 700 χλμ. που έχουμε σιδηροδρομικής γραμμής θα έπρεπε να ήμασταν 3.500 εργαζόμενοι. Σήμερα είμαστε 645, ενώ όταν έγινε το δυστύχημα ήμασταν 750».

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ μετά το 30’:

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ