Συντριβή F-16: «Οι ρουκέτες στο κάθισμα εκτόξευσαν τον πιλότο προς τα πάνω με 20 G» – Βίντεο με σκάφος που έσπευσε για την διάσωση

Τα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, χθες, στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ψαθούρα, ερευνούν οι αρμόδιες αρχές. Ευτυχώς, ο πιλότος πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το σύστημα αυτόματης εκτίναξης και να εγκαταλείψει το αεροσκάφος, πριν αυτό καταπέσει στη θάλασσα.

Συντριβή F-16: Στο πλευρό του πιλότου η σύζυγος και ο πατέρας του – Πώς έγινε η διάσωση

Σήμερα βλέπει το φως της δημοσιότητας ένα βίντεο-ντοκουμέντο μέσα από σκάφος, το οποίο έσπευσε στο σημείο όπου κατέπεσε το μαχητικό, προκειμένου να συμμετάσχει στην επιχείρηση διάσωσης του πιλότου.

Ο καπετάνιος του παραπλέοντος πλοιαρίου «Εμμάνουελ Μπρόνερ» και η οργάνωση Sea Shepherd, δημοσίευσαν ένα βίντεο μέσα από το σκάφος, την ώρα που έσπευδε να βοηθήσει στην περισυλλογή του πιλότου. «Πηγαίνουμε βόρεια από την Ψαθούρα με πολύ άσχημο καιρό για να βοηθήσουμε στη διάσωση», ακούγεται να λέει ο καπετάνιος και προσθέτει: «οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες, παλεύουμε με τα κύματα. Πιστεύουμε ότι όλα θα πάνε καλά».

Γρήγορα το πόρισμα για τα αίτια συντριβής του F-16 στο Βόρειο Αιγαίο
«Μόλις μας ενημέρωσε το λιμενικό για την πτώση του αεροσκάφους F16 στην Ψαθούρα σπεύσαμε στο σημείο. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε η βοήθειά μας καθώς όλα πήγαν καλά για τον νεαρό πιλότο. Το σκάφος μας, ο καπετάνιος και οι εθελοντές μας είναι πάντα έτοιμα για κάθε περίσταση όπου θα ζητηθεί η συμβολή μας από τις τοπικές αρχές», αναφέρεται στη λεζάντα της ανάρτησης.

Αντιπτέραρχος ε.α. για πιλότο F-16: Οι ρουκέτες στο κάθισμα τον εκτόξευσαν προς τα πάνω με περίπου 20 G

Το πώς λειτούργησε το σύστημα εκτίναξης που χρησιμοποίησε ο πιλότος του F-16, εξήγησε ο Αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α, Ιωάννης Βαμβακός, μιλώντας στην εκπομπή Newsroom.

Αφού έδωσε συγχαρητήρια στον 29χρονο πιλότο του μαχητικού αεροσκάφους, ο κ. Βαμβακός εξήγησε ότι επρόκειτο για ελεγχόμενη εγκατάλειψη, δηλαδή ο ιπτάμενος ενεργοποίησε την χειρολαβή στο κάθισμά του. Κατευθείαν εντός 1,2 δευτερολέπτων βρέθηκε να φεύγει πρώτα η καλύπτρα, εν συνεχεία έφυγε το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται, όπως είπε.

Τόνισε στη συνέχεια ότι οι ρουκέτες που είναι στο κάθισμα εκτοξεύουν τον ιπτάμενο προς τα πάνω με περίπου 20 G. «Οι αναχαιτίσεις που γίνονται από τα F-16 και τα Μιράζ που έχουμε είναι μέχρι 9 G, όπου εκεί ο ιπτάμενος πραγματικά υποφέρει. Τα 20 όμως είναι στιγμιαία και ο εγκέφαλος έχει ήδη αποθέματα οξυγόνου» διευκρίνισε.

«Βρίσκεσαι στον αέρα, με τη βάρκα να κρέμεται κάτω από τα πόδια σου με τον ιμάντα, εσύ να κατεβαίνεις με το αλεξίπτωτο, το οποίο μπορείς να το κατευθύνεις κόντρα στον άνεμο και μετά, όταν πέσει μέσα στη θάλασσα, εφαρμόζεις τις διαδικασίες που μαθαίνουμε στο κέντρο επιβίωσης στην Καλαμάτα. Μπαίνεις μέσα στη βάρκα, ενεργοποιείς τον ασύρματο που έχεις, μιλάς με τα σωστικά συνεργεία και εκτελείς διαδικασίες μέχρι να έρθει το ελικόπτερο από πάνω», περιέγραψε αναλυτικά ο Αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ