Στο μικροσκόπιο του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου η δικογραφία για το δυστύχημα στο Άδενδρο – Ανοίγει ξανά η υπόθεση

Στο «μικροσκόπιο» του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου μπαίνει η δικογραφία που είχε σχηματιστεί για τον εκτροχιασμό τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης τον Μάιο του 2017 με τρεις νεκρούς.

Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός με έγγραφο που απέστειλε στην Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης ζητά τη δικογραφία προκειμένου να τη μελετήσει υπό το φως των νέων δεδομένων, μετά την τραγωδία στα Τέμπη, και να κρίνει αν πρέπει να βγει από το αρχείο ούτως ώστε να διερευνηθεί η τέλεση και κακουργηματικών πράξεων.

Για το δυστύχημα στο Άδενδρο είχε παραπεμφθεί σε δίκη για πλημμεληματικού χαρακτήρα πράξεις ένας εκ των μηχανοδηγών του τρένου αλλά αθωώθηκε.

Ο κ. Ντογιάκος ζητά τώρα τη δικογραφία καθώς δημοσιεύματα αναφέρουν ότι και τότε είχαν γίνει παρόμοιες καταγγελίες για ευθύνες σχετικά με την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, που όμως δεν διερευνήθηκαν.

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζήτησε επίσης να ερευνηθεί και το πώς και από ποιους διέρρευσε όλη η απολογία του σταθμάρχη της Λάρισας.

Η έκθεση της ΡΑΣ

Όπως αποκάλυψε χθες το enikos.gr, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων γνώριζε από το 2017 για τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και σηματοδότησης που δεν λειτουργούσαν, καθώς υπήρχε σχετική προειδοποίηση στην έκθεση ασφαλείας που είχε εκδώσει για εκείνη τη χρονιά.

«Το γεγονός που σηματοδότησε αρνητικά το 2017 ήταν το μεγάλο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε τον Μάιο στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Άδενδρο που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 3 άνθρωποι και να τραυματιστούν σοβαρά έξι άτομα. Συνεπώς, επηρέασε αρνητικά όλους τους κοινούς δείκτες ασφαλείας (CSI) σε επιδόσεις ασφάλειας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Οι κύριες αιτίες των σιδηροδρομικών ατυχημάτων στο ελληνικό δίκτυο είναι: α) η απουσία ενός κεντρικού συστήματος ελέγχου της κυκλοφορίας που να είναι σε λειτουργία, β) προβλήματα στο σύστημα σηματοδότησης, γ) έργα, που αφορούν την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη), τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί δ) η μαζική μεταναστευτική κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα ως η πρώτη χώρα υποδοχής. Πολλοί μετανάστες, ενώ προσπαθούν να διασχίσουν τη χώρα και να φτάσουν στα σύνορα προς την Ευρώπη, κινούνται δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές, ή βρίσκουν στέγαση σε σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις, με αποτέλεσμα να γίνονται πολλά ατυχήματα», αναφέρεται μεταξύ άλλων στα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης ασφαλείας.

Στα καλά… νέα του 2017, σημειώνεται, μεταξύ άλλων: «Αναμένεται η ολοκλήρωση μεγάλων έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες. Συγκεκριμένα, η παράδοση της νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας (Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη), με όλα τα σύγχρονα συστήματα σιδηροδρομικής ασφάλειας (κεντρική κυκλοφορία ελέγχου, ETCS, GSMR κλπ) που θα μειώσει την πλειονότητα των Παθητικών Ισόπεδων Διαβάσεων, αναμένεται να ελαχιστοποιήσει τα ατυχήματα και τη σταδιακή σύγκλιση με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους».

Στην ενότητα με τίτλο αποτελέσματα εποπτείας, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, σημείωνε ότι:

«Κατά τις δραστηριότητες επίβλεψης, όταν απαιτείται παρέμβαση για λόγους ασφαλείας ελλείψεις, η ΡΑΣ παρεμβαίνει ενεργά και απαιτεί από τα μέρη να λάβουν άμεσα συγκεκριμένα μέτρα. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί μη συμμόρφωση με τις συστάσεις, η ΡΑΣ καλεί τα μέρη που εμπλέκονται, σε ακρόαση και, εάν χρειαστεί, επιβάλλει κυρώσεις».

Σχετικά με το δυστύχημα στον σιδηροδρομικό σταθμό του Αδένδρου (5/2017), η ΡΑΣ είχε αποστείλει επιστολή στον ΟΣΕ τον Νοέμβριο του 2017, σημειώνοντας ότι «το σιδηροδρομικό τμήμα Λάρισας – Θεσσαλονίκης δεν έχει κεντρικό σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας/σηματοδότησης που θα αποτρέψει να γίνουν παρόμοια συμβάντα και ζήτησε την επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των συμβάσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Μέχρι τη λειτουργία του συστήματος πρότεινε την τοποθέτηση επιτόπιου προσωπικού διαχείρισης της κυκλοφορίας».

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ