Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: «Ο ρυθμιστής ασφαλείας επί της ουσίας τους είπε “πηδήξτε”» λέει ο δικηγόρος της οικογένειας του θύματος

Ήταν στις 16 Νοεμβρίου 2021 όταν ο εργοδηγός Πέτρος Γιάμαλης σκοτώθηκε σε σιδηροδρομικό δυστύχημα στις γραμμές του ΗΣΑΠ σε ηλικία μόλις 41 ετών. Η τραγωδία στα Τέμπη αφενός «ξυπνά» οδυνηρές μνήμες στην οικογένειά του και αφετέρου ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το κατά πόσο υπάρχει συντονισμένη αντίδραση στη διαχείριση κρίσεων μικρότερης ή μεγαλύτερης κλίμακας.

Ο δικηγόρος της οικογένειας του Πέτρου Γιάμαλη, Δημήτρης Φούτσης μίλησε στον Realfm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή και αρχικά περιέγραψε πώς συνέβη το δυστύχημα τότε.

Όπως είπε, «το μηχάνημα με το βαγονέτο, που ανήκε σε εργολάβο αυστριακής προέλευσης, έκανε τη λείανση των γραμμών. Στο βαγονέτο επέβαιναν Αυστριακοί τεχνικοί και δύο Έλληνες τεχνικοί, εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, ένας εκ των οποίων ήταν ο Πέτρος Γιάμαλης. Το μηχάνημα εκτελούσε λείανση της γραμμής στην Κηφισιά και επέστρεφε για να παρκάρει στην Αττική. Στο ύψος του ΚΑΤ ο Πέτρος Γιάμαλης αντιλήφθηκε ότι το βαγονέτο δεν έχει φρένα, δεν «άκουγαν» τα φρένα. Ενημέρωσε τον επόπτη λειτουργίας της γραμμής στον σταθμό Ειρήνης. Από τότε άρχισε η περιπέτειά τους που κράτησε γύρω στα 5-6 λεπτά, μέχρι να καταλήξουν στην Αττική όπου το βαγονέτο συγκρούστηκε με άλλο συρμό τρένου που είχαν τοποθετήσει επίτηδες εκεί για να σταματήσει την κάθοδό του».

Ο κ. Φούτσης τόνισε ότι «ελέγχεται αν τοποθετήθηκε σωστά ο συρμός σε αυτή τη θέση. Οι εργαζόμενοι το έκαναν αυτοβούλως. Το έβαλαν σε ένα σταθερό σημείο, αν και υπάρχει και η αντίθετη άποψη ότι θα έπρεπε να είναι εν κινήσει. Οι εργαζόμενοι κινήθηκαν αυτοβούλως».

Ο δικηγόρος αποκάλυψε μάλιστα και το τι προκύπτει από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες, προκαλώντας αίσθηση.

«Ο ρυθμιστής ασφαλείας στον σταθμό «Ειρήνη» επί της ουσίας τους είπε «πηδήξτε» τόνισε ο δικηγόρος και πρόσθεσε:

«Δεν υπήρχε καμία συντονισμένη αντιμετώπιση του θέματος. Αυτό είναι απόρροια του γεγονότος ότι δεν υπάρχει επίσημος μηχανισμός αντιμετώπισης κρίσεων από τη ΣΤΑΣΥ και απόρροια επίσης του γεγονότος ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη εκπαίδευση του προσωπικού για αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων. Στις συνομιλίες αποτυπώνονται οι ενέργειες που έγιναν χωρίς συντονισμό. Ο ρυθμιστής ασφαλείας στον σταθμό «Ειρήνη» επί της ουσίας τους είπε «πηδήξτε» και μετά ο συντονισμός ήταν πού θα σταματούσε το τρένο».

Ο κ. Φούτσης συμπλήρωσε ότι «υπάρχει μια απογοήτευση στην οικογένεια δεδομένης της καθυστέρησης που υπάρχει έως σήμερα στο να ολοκληρωθεί η προανακριτική διαδικασία. Είμαστε στον 1,5 χρόνο και ακόμα δεν έχουν αποδοθεί κατηγορίες, παρότι τα ευρήματα των πορισμάτων όλων των εμπειρογνωμόνων ακόμη και της αυστριακής πλευράς αποδεικνύουν ότι υπήρχε πλημμελής συντήρηση του μηχανήματος, επί της ουσίας δεν είχε φρένα».

Ακούστε το ηχητικό:

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ