Σε λειτουργία οι 12 κάμερες που «εντοπίζουν» παραβάτες στις λεωφορειολωρίδες – Πώς λειτουργούν

Σε λειτουργία έχουν τεθεί οι 12 νέες σύγχρονες ψηφιακές κάμερες οι οποίες τοποθετήθηκαν σε κεντρικά σημεία της Αθήνας, προκειμένου να «βάλουν τάξη» στις λεωφορειολωρίδες καταγράφοντας τις παραβάσεις των οδηγών. Οι κάμερες, εκτός της καταγραφής της παράβασης, θα μπορούν να εντοπίζουν και την παραβίαση του ορίου ταχύτητας με την κλήση να αποστέλλεται στα σπίτια των παραβατών.

Στο μέτρο αυτό οδήγησε το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που επικρατεί στην πρωτεύουσα στοχεύοντας στην αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας, την αναβάθμιση των υπηρεσιών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και κατά συνέπεια τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών .

Η βεβαίωση και καταγραφή των παραβάσεων θα γίνεται με ραντάρ και ταυτόχρονη φωτογράφηση των οχημάτων, ενώ το πρόστιμο για κάθε παράβαση είναι 200 ευρώ.

Οι κάμερες που εγκατέστησε ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με την Τροχαία λειτουργούν καθημερινά και Σάββατο από τις 06:00 το πρωί έως και τις 16:00 το απόγευμα.

Σε λειτουργία οι 12 νέες κάμερες παρακολούθησης στις λεωφορειολωρίδες

Τα σημεία

Οι δώδεκα θέσεις, στις οποίες τοποθετήθηκαν οι νέες ψηφιακές κάμερες επιλέχθηκαν σε συνεργασία με την Τροχαία, λόγω του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν, δεδομένου ότι βρίσκονται σε κεντρικές λεωφόρους. Σε όλες τις θέσεις υπάρχουν εγκατεστημένες προειδοποιητικές πινακίδες.

Συγκεκριμένα:

  • Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: 5 κάμερες
  • Λεωφόρος Κηφισίας: 1 κάμερα
  • Λεωφόρος Μεσογείων: 3 κάμερες
  • Λεωφόρος Αλεξάνδρας: 3 κάμερες

Σε λειτουργία οι 12 νέες κάμερες παρακολούθησης στις λεωφορειολωρίδες

Σε λειτουργία οι 12 νέες κάμερες παρακολούθησης στις λεωφορειολωρίδες

Πώς δουλεύει το σύστημα

Ο ΟΑΣΑ θα παραδίδει στις Διευθύνσεις της Τροχαίας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κρυπτογραφημένο υλικό που θα λαμβάνεται από τις νέες ψηφιακές κάμερες, έτσι ώστε τα αρμόδια όργανα να βεβαιώνουν και να αποστέλλουν τις παραβάσεις.

 Το σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ – φωτογραφικής κάμερας) θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο) και θα ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την Α.Λ.Λ. θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στη φωτογραφία.

 Επίσης, στη φωτογραφία θα εμφανίζεται:

  • ταχύτητα κίνησης,
  • το σημείο/λωρίδα της παράβασης,
  • η κατεύθυνση,
  • η ημερομηνία,
  • η ώρα καθώς επίσης και κάθε στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης.

Η παράβαση θα καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες του ΟΑΣΑ η χωροθέτηση Αποκλειστικών Λωρίδων Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.). είναι ένα μέτρο που συμβάλλει στην καλύτερη και γρηγορότερη μετακίνηση του επιβατικού κοινού.

Τα τελευταία χρόνια ο ΟΑΣΑ, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και τις μέχρι σήμερα θετικές συνέπειες από τη λειτουργία των ΑΛΛ, ανέπτυξε ένα συνεκτικό δίκτυο Αποκλειστικών Λωρίδων Κυκλοφορίας ΜΜΜ, μήκους 50 περίπου χλμ. Ωστόσο όμως η ελλιπής αστυνόμευσή του στις περιόδους κανονικής κυκλοφορίας οδήγησε στην καθημερινή παραβίασή τους κυρίως από Ι.Χ.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ