Σχολεία: Πώς βλέπουν καθηγητές και δάσκαλοι το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους – Τι λένε στο enikos.gr

Η παράταση του σχολικού έτους φαίνεται πως έχει “κλειδώσει” και στο υπουργείο Παιδείας έχουν εστιάσει την προσοχή τους στο να βρεθεί μια φόρμουλα προκειμένου να ολοκληρωθεί η χρονιά όσο πιο ομαλά γίνεται, προκειμένου να καλυφθούν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το “άνοιξε κλείσε” των σχολείων“. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, καθώς αυτή τη στιγμή προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας αποτελεί το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων. Η Επιτροπή των ειδικών ακόμα δεν έχει δώσει το “πράσινο φως” για να επιστρέψουν οι μαθητές στα θρανία, μετά το καθολικό κλείσιμο των σχολείων που είχε αποφασιστεί για όλη τη χώρα. Όταν και εφόσον αυτό γίνει, αναμένεται να ξεκινήσουν πρώτα μαθήματα οι μαθητές των Λυκείων, που είναι και περισσότερο καιρό κλειστά, ενώ υπάρχει και πίεση για την Γ’ τάξη ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Το πιθανότερο σενάριο είναι η παράταση να είναι δύο εβδομάδες, με πηγές του υπουργείου να διαμηνύουν πως εάν τελικά ανακοινωθεί θα είναι για καθαρά ψυχολογικούς λόγους, προκειμένου να περάσουν τα παιδιά όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μέσα στο σχολείο, και όχι γιατί δεν αποδίδει επαρκώς η τηλεκπαίδευση.

Ακόμα δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις ούτε για το αν θα πραγματοποιηθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε γυμνάσια και λύκεια. Από τη μία πλευρά, η ματαίωσή τους από το υπουργείο Παιδείας, θα περνούσε ενδεχομένως το μήνυμα ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπόρεσε να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Από την άλλη όμως, σε περίπτωση παράτασης του σχολικού έτους, είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν προαγωγικές και απολυτήριες, γιατί πιέζει ασφυκτικά ο χρόνος για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών στη συνέχεια. Με απλά λόγια, δύσκολα βγαίνουν οι μέρες. Συνεπώς, είναι πιθανόν να ματαιωθούν όπως έγινε και πέρυσι, κάτι που ζητούν και οι ίδιοι οι καθηγητές.

“Να μην γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες”

“Η ΟΛΜΕ από την 1η Μαρτίου έχει κάνει επίσημη πρόταση στην υπουργό Παιδείας να μην γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες σε γυμνάσια και λύκεια. Και αυτό, γιατί πέρυσι τα σχολεία δεν ήταν ούτε 2,5 μήνες κλειστά και παρόλα αυτά δεν έγιναν εξετάσεις. Τώρα πολλά σχολεία είναι κλειστά εδώ και 5 μήνες, δηλαδή μιλάμε για διπλάσιο χρονικό διάστημα. Εμείς θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία. Ευελπιστούμε να ανοίξουν στις 29 Μαρτίου ή εάν αυτό δεν καταστεί δυνατόν, επειδή προηγούνται κάποιες άλλες δραστηριότητες, στις 5 Απριλίου” λέει στο enikos.gr ο Θεόδωρος Τσούχλος, πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

“Αν ανοίξουν 29 Μαρτίου ή 5 Απριλίου απομένουν τρεις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα, αρχίζουν ξανά τα μαθήματα τη Δευτέρα μετά την Κυριακή του Θωμά και ακολουθούν άλλες περίπου τρεις εβδομάδες. Ουσιαστικά μιλάμε για πέντε εβδομάδες γιατί τα σχολεία κλείνουν τέλη Μάϊου. Εμείς λοιπόν προτείνουμε τις τελευταίες ημέρες του Μάϊου και την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, αντί να γίνουν εξετάσεις, να πραγματοποιηθούν μαθήματα ώστε να ενισχυθεί η μαθησιακή γνώση, καθώς με την τηλεκπαίδευση οι μαθητές ούτε έχουν καλύψει την ύλη ούτε έχουν αφομοιώσει όσα έχουν διδαχθεί. Το χρονοδιάγραμμα που προτείνουμε δηλαδή είναι να μην γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, αλλά μάθημα εκείνες τις ημέρες, και τα παιδιά της Γ’ λυκείου να δώσουν εξετάσεις στα μέσα Ιουνίου”, τονίζει ο κ. Τσούχλος.

“Έχουμε σχολεία που στην αρχή του σχολικού έτους είχαν κατάληψη, μετά ήταν κλειστά λόγω κορονοϊού και μετά λειτουργούσαν μέσω τηλεκπαίδευσης. Δηλαδή υπάρχουν παιδιά που έχουν πάει πολύ λίγες μέρες σχολείο. Το πρόβλημα είναι μεγάλο, ιδιαίτερα στα λύκεια, καθώς ορισμένοι μαθητές έχουν να πάνε σχολείο από τις αρχές Νοεμβρίου. Τι εξετάσεις να γίνουν εξάλλου, με κλειστά σχολεία τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα….” σημειώνει.

Όπως σημειώνει, πρακτικά μέχρι τα τέλη Ιουνίου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των πανελλαδικών, συνεπώς, εκτιμά ότι δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να παραταθεί μετά την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου το σχολικό έτος. ‘Εμείς λέμε οπότε αυτές τις δύο εβδομάδες που μεσολαβούν, αντί να γίνουν εξετάσεις, να αξιοποιήσουμε αυτό το διάστημα σαν ενισχυτική διδασκαλία και βελτίωση της μαθησιακής γνώσης” προσθέτει.

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο να γίνουν μαθήματα ακόμη και τις ημέρες των διακοπών για το Πάσχα, λέει ότι το υπουργείο διαψεύδει κάτι τέτοιο. “Υποστηρίζει ότι η εξ αποστάσεως έχει πάει καλά και άρα δεν υπάρχει λόγος να περικόψει τις διακοπές”.

“Να δούμε ποια είναι η στόχευση”

“Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε ακόμα δεν είναι δεδομένη η παράταση του σχολικού έτους. Εφόσον όμως αποφασιστεί θέλουμε να μας εξηγήσουν ποιο είναι το σκεπτικό για επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς, αφού όπως λένε η τηλεκπαίδευση έχει πάει καλά. Εκτός αν ομολογούν ότι κάτι δεν έχει πάει καλά. Ή αν θέλουν γίνει για ψυχολογικούς λόγους. Και πέρυσι είχε δοθεί μια μικρή παράταση και δεν είχαμε πει όχι. Ούτε φέτος είμαστε αρνητικοί σε μια παράταση για παράδειγμα 1-2 εβδομάδων, αν είναι να ωφελήσει τα παιδιά. Ας μας εξηγήσουν όμως για ποιον λόγο θέλουν να δοθεί μια τέτοια παράταση. Να ξέρουμε ποια είναι η στόχευση, όχι να γίνει για να γίνει” τονίζει από την πλευρά του, μιλώντας στο enikos.gr ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Θανάσης Κικινής, σημειώνοντας πάντως ότι υπάρχουν και κάποια τεχνικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν λόγω των συμβάσεων των αναπληρωτών που λήγουν στις 21 Ιουνίου.

Επίσης ο κ. Κικινής θέτει και το θέμα της ύλης. “Είναι κι αυτό ένα ζήτημα που πρέπει να δούμε. Αν υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης των μαθητών, αν η κάλυψη της ύλης είναι ικανοποιητική και να συζητήσουμε το ενδεχόμενο αναπροσαρμογή της έπειτα από τόσο καιρό τηλεκπαίδευσης στα σχολεία”.

“Συνεπώς, δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε το θέμα της παράτασης, ξεκομμένο από τα υπόλοιπα. Χωρίς να είμαστε αντίθετοι, βάζουμε έναν προβληματισμό γενικότερο γιατί είχαμε θέσει και ζήτημα για την τηλεκπαίδευση. Να δώσει στοιχεία το υπουργείο. Πόσοι μαθητές καλύφθηκαν από την τηλεκπαίδευση, τι ύλη διδάχθηκε, αν οι μαθητές χρειάζονται περισσότερη ενίσχυση, αν χρειάζονται εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και αν εξετάζεται η προοπτική αναπροσαρμογής της ύλης”, καταλήγει ο πρόεδρος της ΔΟΕ.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ