Οι ειδήσεις της νύχτας που πέρασε

Διαβάστε τις σημαντικότερες ειδήσεις της νύχτας που πέρασε.

Ρόδος: Νεκρός εντοπίστηκε 50χρονος λουόμενος στην παραλία του Αγίου Παύλου

Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε τις απογευματινές ώρες της Δευτέρας 19 Ιουνίου από τη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Παύλου Ρόδου ένας 50χρονος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Λιμενικού, ο 50χρονος αλλοδαπός μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Αρχαγγέλου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του και η σορός πρόκειται να μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου.

Από το Α’ Λιμενικό Τμήμα Λίνδου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου που διενεργεί την προανάκριση για το περιστατικό, παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής.

Κρήτη όπως λέμε… «Καραϊβική» -Θαλάσσιοι εισβολείς στα νερά του νησιού

Σε «Καραϊβική» μετατρέπεται σιγά-σιγά η Κρήτη, με την κλιματική αλλαγή να δημιουργεί συνθήκες «μετανάστευσης» θαλάσσιων ειδών, που έρχονται στη χώρα μας λόγω της αύξηση της θερμοκρασίας, χωρίς να έχουν εχθρούς, με συνέπεια να προκαλούν μεγάλες μειώσεις στους πληθυσμούς των ψαριών που υπάρχουν στις θάλασσες της Κρήτης.

Οι μωβ μέδουσες, τα μπλε καβούρια, τα λεοντόψαρα και οι λαγοκέφαλοι έχουν αυτή τη στιγμή βρει τον απόλυτο παράδεισο στις θάλασσες μας.

Αρμόδιοι επιστήμονες μίλησαν στο neakriti.gr τόσο για την ενημέρωση της κοινής γνώμης, όσο για τα προβλήματα που υπάρχουν, ώστε -μπαίνοντας στο φετινό καλοκαίρι- να γνωρίζουμε τι μπορεί να «συναντήσουμε» στις παραλίες της Κρήτης και πόσο πρέπει να προσέχουμε για να μην βρεθούμε αντιμέτωποι με δυσάρεστες καταστάσεις.

Προσοχή στις μωβ μέδουσες

Σε ό,τι αφορά τις μωβ μέδουσες και τα μπλε καβούρια, η κύρια ερευνήτρια του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, Δρ. Γιολάντα Κουλούρη, εξήγησε ότι σε γενικές γραμμές δεν θα πρέπει να έχουμε στην Κρήτη ανησυχία.

Συγκεκριμένα, για τις μωβ μέδουσες η Γιολάντα Κουλούρη δήλωσε: «Σίγουρα υπάρχει κάποιος κόσμος που ανησυχεί γιατί έχει αρχίσει ήδη να κολυμπάει. Όμως, δεν έχουμε παρατηρήσει ακόμα ως ΕΛΚΕΘΕ κάποιου είδους εξάρσεις μεδουσών αυτή την περίοδο. Είναι γνωστό όμως ότι προσπαθούμε να αποφεύγουμε να πηγαίνουμε σε παραλίες όπου παρατηρούμε ότι υπάρχει ένας αριθμός μεδουσών, ο οποίος έτσι κι αλλιώς μας κάνει και οπτικά να μην θέλουμε να μπούμε στη θάλασσα. Γενικά είναι ένα φαινόμενο. Οι μέδουσες υπάρχουν γενικότερα στο θαλάσσιο περιβάλλον. Είναι οι φυσικοί πληθυσμοί. Οι εξάρσεις είναι αυτές οι οποίες απασχολούν τον περισσότερο κόσμο που πηγαίνει στις παραλίες και κολυμπάει. Αυτές οι εξάρσεις οφείλονται κυρίως σε θέματα κλιματικής αλλαγής και αύξησης θερμοκρασίας, αλλά και στην υπεραλίευση».

Είναι η μωβ μέδουσα περισσότερο επικίνδυνη από τις άλλες μέδουσες που γνωρίζουμε στην Κρήτη; Η απάντηση που έδωσε η Δρ. Γιολάντα Κουλούρη ήταν ξεκάθαρη: «Είναι επικίνδυνη στον βαθμό που είναι και οι άλλες μέδουσες, οι οποίες προκαλούν κνησμό, προκαλούν κοκκινίλες. Και ενδεχομένως κάποιοι άνθρωποι που είναι αλλεργικοί να υποστούν μια πιο εκτεταμένη αντίδραση. Μια κορτιζονούχος αλοιφή χρειάζεται στην περίπτωση εκείνη. Σίγουρα ξέπλυμα με θαλασσινό νερό. Μια παγοκύστη πάνω εκεί όπου υπάρχει η κοκκινίλα. Αλλά στην περίπτωση που υπάρχει κάτι σοβαρότερο, θα πρέπει κανείς να πάει είτε σε νοσοκομείο, είτε σε κέντρο υγείας, είτε να απευθυνθεί και σε κάποιο φαρμακείο. Δεν υπάρχει, πάντως, κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα σε ό,τι αφορά τη μωβ μέδουσα».

Η κύρια ερευνήτρια του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών  τόνισε πως «η αύξηση της θερμοκρασίας ευνοεί τέτοιου είδους φαινόμενα. Αλλά και η υπερλίευση. Όταν δεν υπάρχουν λόγω της υπεραλίευσης πελαγικά ψάρια, που κατά κανόνα είναι αυτά που τρώνε τις μέδουσες, προφανώς και θα έχουμε την αύξηση των πληθυσμών τους. Στην Κρήτη όμως γενικά το πρόβλημα δεν είναι έντονο. Τοπικά μπορεί κανείς να δει ενδεχομένως κάποιες εξάρσεις. Γενικά στην Κρήτη δεν έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα. Δεν έχουμε ευτροφισμό. Δεν είναι οι θάλασσές μας ρυπασμένες. Είμαστε βέβαια στο νότιο Αιγαίο, όπου παρατηρούνται και τα Λεσεψιανά είδη λόγω της κλιματικής αλλαγής, αλλά σε γενικές γραμμές και σε ό,τι αφορά τις μέδουσες, δεν έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα».

«Εάν φανταστείτε τον Θερμαϊκό ή τον Κορινθιακό ή τον Πατραϊκό Κόλπο, όπου κατά καιρούς έχουμε σοβαρές εξάρσεις και μεγάλα προβλήματα με τους λουόμενους, εδώ είμαστε μια χαρά» εξήγησε.

Μπλε καβούρια στην Ελούντα

Αναφορικά με τα μπλε καβούρια, η Δρ. Γιολάντα Κουλούρη τόνισε: «Τα μπλε καβούρια υπάρχουν στον κόλπο της Ελούντας. Αυτή την περίοδο όμως δεν έχουμε κάποιο πρόγραμμα ώστε να παρακολουθούμε τους πληθυσμούς τους. Επομένως, δεν γνωρίζουμε ποια είναι η κατάστασή τους πληθυσμιακά».

Μπλε Καβούρια

Τρώγονται τα μπλε καβούρια; «Τρώγονται και είναι νοστιμότατα. Και δεν είναι επικίνδυνα για τον άνθρωπο. Είναι όμως επικίνδυνα για τους υπόλοιπους οργανισμούς της Ελούντας, όπου, επειδή δεν έχουν κάποιον εχθρό, κυριαρχούν. Και μπορούν να προκαλέσουν μια διατάραξη του οικοσυστήματος της Ελούντας, το οποίο είναι αρκετά ευαίσθητο και είναι και αρκετά ιδιαίτερο και σημαντικό» ανέφερε.

«Τα μπλε καβούρια ήρθαν τα τελευταία δύο-τρία χρόνια στην Κρήτη, λόγω της κλιματικής αλλαγής και μέσω της διώρυγας του Σουέζ» επεσήμανε.

Λεοντόψαρο: «Είναι πολύ νόστιμο και έχει “πλούσιο” φιλέτο»

«Οι λαγοκέφαλοι και τα λεοντόψαρα είναι δύο άλλοι “μετανάστες” στην Κρήτη, που προκαλούν τεράστια προβλήματα. Μάλιστα, τα λεοντόψαρα τρώγονται και είναι νοστιμότατα», λέει χαρακτηριστικά η Δρ. Γιολάντα Κουλούρη, δηλώνοντας σύμφωνη με όσους επισημαίνουν, να βρεθούν τρόποι μαζικής διοχέτευσης των λεοντόψαρων στην αγορά, ώστε να αποκτήσουν εισόδημα οι ψαράδες και κίνητρο για την αλίευσή τους.

Λεοντόψαρο

«Κι όμως τρώγεται… Είναι πολύ νόστιμο και έχει “πλούσιο” και χορταστικό φιλέτο, αρκεί να έχει ο μάγειρας τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να μην τρυπηθεί από τα τοξικά αγκάθια του…».

Ο λόγος για το καταστροφικό ως προς τη θαλάσσια ζωή λεοντόψαρο, για το οποίο η ιχθυολόγος από τα Χανιά και οργανωτική γραμματέας της Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος Κρήτης του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Σοφία Καπουρνιώτου, προτείνει τη διοχέτευσή του στους χώρους μαζικής εστίασης της Κρήτης, μέσα από μία διαδικασία προσοδοφόρα για τους αλιείς και σωτήρια για τα άλλα είδη που ζουν στις θάλασσές μας!

«Είναι και αυτό ένα καινούριο είδος. Σε ένα καινούριο θαλάσσιο οικοσύστημα που μπαίνει, εκτοπίζει τα υπόλοιπα. Κατά τα λοιπά, είναι ένα νοστιμότατο ψάρι. Και θα πρέπει να βοηθηθούν οι ψαράδες που το αλιεύουν να το περάσουν στην αγορά. Το θέμα είναι οικολογικό, γιατί εκτοπίζει κάποια άλλα, ντόπια είδη. Και αυτό ανατρέπει όλη την ισορροπία κατά τόπους των οικοσυστημάτων. Ενώ αυτό το ψάρι δεν έχει ακόμα βρει τη θέση του στην ελληνική αγορά» ανέφερε στο neakriti.gr η ιχθυολόγος Σοφία Καπουρνιώτου.

Ως προς την τοξικότητα του λεοντόψαρου, η ίδια εξήγησε ότι «έχει μια τοξικότητα στα αγκάθια του, αλλά σπανιότατα παγκοσμίως έχει ακουστεί κάποια πολύ άσχημη κατάληξη για τους ανθρώπους, σε περιπτώσεις αλλεργιών κ.λπ. Άρα αυτό το ψάρι, με σωστό χειρισμό και καθάρισμα, θα μπορούσε να καταναλωθεί».

Αναφορικά με τα οφέλη για τους ίδιους τους αλιείς της Κρήτης, η οργανωτική γραμματέας της Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος Κρήτης του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Σοφία Καπουρνιώτου ανέφερε: «Θα πρέπει να μαθευτεί και να γίνει γνωστό ότι αυτό το ψάρι μπορεί να γίνει ένα από αλιεύσιμα είδη των ψαριών που δίνουν εισόδημα στον ψαρά. Και θα έλεγα ότι σε πρώτη φάση θα μπορούσε να περάσει σαν είδος ξεχωριστό στις ταβέρνες, από εκεί σιγά-σιγά ο κόσμος θα το μάθει. Και θα μπορούσε να το ζητάει να το έχει και στο σπίτι του. Και ο ψαράς και ο ιχθυοπώλης έχουν τα εργαλεία να καθαρίζουν το λεοντόψαρο, όπως και όλα τα υπόλοιπα ψάρια. Αλλά εγώ πιστεύω ότι πρέπει να στοχευτεί η διοχέτευσή του στις ταβέρνες»…

Σε ό,τι αφορά την τιμή του λεοντόψαρου για όσους ψαράδες το έχουν διοχετεύσει στην αγορά, η Σοφία Καπουρνιώτου δήλωσε: «Συνήθως το λεοντόψαρο το καταναλώνουν οι ίδιοι οι ψαράδες. Και ξέρω αρκετούς που το πουλάνε πλέον και σε εμπόρους. Και σε ταβέρνες. Απλά, δεν το ζητάνε. Δεν πιάνει τιμή. Οπότε πρέπει να γίνει πρώτα γνωστό για να πιάσει τιμή. Έχει καλό φιλέτο. Βέβαια στον κόσμο υπάρχει μια σύγχυση, γιατί γενικά υπάρχουν πολλά καινούρια είδη και τα μπερδεύουν. Αλλά το συγκεκριμένο, με σωστό χειρισμό έτσι ώστε να μην πληγωθεί κάποιος από τα αγκάθια του, αφού ανήκει στην οικογένεια των σκορπίνων, μπορεί να καταναλωθεί άφοβα».

Για τους πληθυσμούς του λεοντόψαρου ανέφερε: «Ξέρω ότι υπάρχει παντού, και στο Κρητικό και στο Λιβυκό πέλαγος». Διευκρίνισε ότι «τα λεοντόψαρα δεν είναι επιθετικά. Δεν έχω πληροφορία που να επιβεβαιώνει κάτι τέτοιο. Μόνο για τους λαγοκέφαλους έχουν κατά καιρούς ακουστεί διάφορα. Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να μεταφέρω κάποια πληροφορία σε σχέση με αυτό. Έχουν ακουστεί διάφορα και θα έπρεπε να δει τον λαγοκέφαλο και από αυτή την άποψη. Γιατί άλλα έχουν γίνει γνωστά και άλλα όχι»…

Μεγάλες οι καταστροφές από τους λαγοκέφαλους – Ενεργοποιείται ξανά η Επιτροπή των Εισβολικών Ειδών

«Το μεγάλο πρόβλημα με τα ξενικά, τους Λεσεψιανούς επισκέπτες όπως λέγονται, αυτή τη στιγμή στην Κρήτη παρουσιάζεται κυρίως με την εισβολή του λαγοκέφαλου. Είναι ένα είδος τοξικό. Απαγορεύεται η κατανάλωσή του. Και απ’ ό,τι φαίνεται, δεν έχει σημαντικούς αντιπάλους στις ελληνικές θάλασσες. Και φτάνουμε κατά καιρούς και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια να βλέπουμε τεράστια κοπάδια ειδικά στην ανατολική και νότια Κρήτη. Και εδώ βόρεια και δυτικά υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, αλλά το μεγαλύτερο υπάρχει στην ανατολική και νότια Κρήτη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ολόκληρες ψαριές με λαγοκέφαλους, που κάνουν ζημιά και στα εργαλεία των ψαράδων», τόνισε η ιχθυολόγος Σοφία Καπουρνιώτου.

Λαγκοκέφαλος

«Και, όπως καταλαβαίνετε, αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι ψαράδες βγαίνουν για να βγάλουν το ψωμί τους και βγάζουν ολόκληρες ψαριές με λαγοκέφαλους και έχουν και κατεστραμμένα εργαλεία, έχει κάνει την κατάσταση γι’ αυτούς καταστροφική. Και δεν έχει βρεθεί και κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο που να τους αποζημιώνει μέχρι στιγμής».

Σε ό,τι αφορά τους πολίτες, η ίδια είναι κατηγορηματική: «Σε καμία περίπτωση, ακόμα και με μια τυχαία σύλληψη λαγοκέφαλου από ερασιτέχνη ψαρά, εκτός του ό,τι απαγορεύεται με νόμο, δεν καταναλώνεται σε καμμία των περιπτώσεων. Και επειδή κατά καιρούς έχουν ακουστεί διάφορα, ότι παίζουν “ρώσικη ρουλέτα” και τα τρώνε γιατί ξέρουν να τα καθαρίζουν κ.λπ., σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει να τα καταναλώνουμε. Και γενικότερα, ο κόσμος, οτιδήποτε άγνωστο συναντάει στη θάλασσα, καλό είναι να το δηλώνει στις αντίστοιχες υπηρεσίες. Αυτές οι υπηρεσίες είναι τα Τμήματα Αλιείας της Περιφέρειας Κρήτης. Ακόμα και τα Λιμεναρχεία. Να το αναφέρει και να μην προβαίνει στην κατανάλωση κάποιου είδους που δεν γνωρίζει».

Και συνέχισε: «αυτά τα είδη περνάνε από τη Διώρυγα του Σουέζ από άλλα πιο θερμά πελάγη. Και αρκετά από αυτά τα είδη στις δικές μας θάλασσες δεν έχουν αρκετούς αντιπάλους. Και υπάρχουν πολλά τέτοια είδη που έχουν περάσει και στις κρητικές θάλασσες και στη Μεσόγειο».

Στο μεταξύ, στα άμεσα σχέδια της νέας Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος Κρήτης του ΓΕΩΤΕΕ βρίσκεται η ενεργοποίηση και πάλι της Επιτροπής Εισβολικών Ειδών του φορέα, που θα αποτελείται με νέα μέλη με στόχο να ανταποκρίνεται το Παράρτημα άμεσα σε αυτά τα προβλήματα, σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τα πανεπιστήμια, την Περιφέρεια Κρήτης και το ΕΛΚΕΘΕ.

Αιτωλοακαρνανία: Νεκρός σε τροχαίο 49χρονος που βρισκόταν στην περιοχή για διακοπές – Έχασε τον έλεγχο της μοτοσικλέτας του

Τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε τη Δευτέρα (19/6) στην Αιτωλοακαρνανία.

Σύμφωνα με το agrinionews.gr, το τροχαίο συνέβη όταν η μοτοσικλέτα που οδηγούσε 49χρονος εξετράπη της πορείας της – κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες- και έπεσε σε ρεματιά κοντά στην περιοχή Λαμπίρι, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, ο 49χρονος ήταν από το Ισραήλ και βρισκόταν στην περιοχή για διακοπές.

Τέλος, η ιστοσελίδα μεταδίδει ότι ο άτυχος άνδρας ήταν αστυνομικός στο επάγγελμα και συμμετείχε σε ομάδα 11 μοτοσικλετιστών που διανυκτέρευσαν το περασμένο βράδυ στο Θέρμο και χθες το πρωί ξεκίνησαν για την Ευρυτανία.

Μύκονος: Aυτοκίνητο «λαμπάδιασε» στο παλιό λιμάνι – ΦΩΤΟ

Στις φλόγες τυλίχθηκε αυτοκίνητο το μεσημέρι της Δευτέρας 19 Ιουνίου στο παλιό λιμάνι της Μυκόνου.

Σύμφωνα με το mykonosdaily.gr, το περιστατικό έλαβε χώρα περίπου στις δυο το μεσημέρι όταν ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού τυλίχθηκε στις φλόγες ενώ ήταν σταθμευμένο στο πάρκινγκ του παλιού λιμένα της Μυκόνου.

Όπως μεταδίδει το τοπικό μέσο, το αυτοκίνητο, μάρκας fiat panda άρχισε να φλέγεται την στιγμή που ο οδηγός το πάρκαρε.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία ειδοποιήθηκε άμεσα κι έφτασε εσπευσμένα στο σημείο επιχειρώντας την κατάσβεση της φωτιάς προτού αυτή επεκταθεί και σε άλλα σταθμευμένα αυτοκίνητα που βρίσκονταν στο πάρκινγκ.

Αξίζει να σημειωθεί πως η φωτιά προκάλεσε μικρή ζημιά σε όχημα που βρισκόταν δίπλα στο εν λόγω αυτοκίνητο, ενώ την ώρα που σημειώθηκε το συμβάν οι άνεμοι στην περιοχή ήταν εντάσεως 4-5 μποφόρ.

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία Μυκόνου ξεκίνησε τη διεξαγωγή προανάκρισης προκειμένου να διευκρινιστούν τα αίτια της πυρκαγιάς.

Έρευνα της Κάπα Research: Οι νέοι ψηφίζουν ΝΔ και Μητσοτάκη – Είναι υπέρ της ΕΕ και του ΝΑΤΟ – Ποιες προτεραιότητες βάζουν

Σαφές προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας αλλά και του Κυριάκου Μητσοτάκη καταγράφεται και στις νεότερες γενιές, τη γενιά των millennials και τη γενιά Ζ, όπως αποκαλύπτει έρευνα της Κάπα Research.

Συγκεκριμένα, στην νέα έρευνα της Κάπα Research, που πραγματοποιήθηκε στις ηλικίες 17-42, φαίνεται πως στην πλειοψηφία τους οι νέοι θεωρούν πλέον ότι το μέλλον της Ελλάδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Κάπα Research για τις παραπάνω ηλικίες η πρόθεση ψήφου διαμορφώνεται ως εξής:

ΝΔ: 33,6%
ΣΥΡΙΖΑ: 20,4%
ΠΑΣΟΚ: 9,3%
ΚΚΕ: 6,6%
Ελληνική Λύση: 3,6%
Νίκη: 2,8%
Πλεύση Ελευθερίας: 4,8%
ΜέΡΑ25: 4,6%
Σπαρτιάτες: 3,8%
Ανταρσία: 1,7%
Αλλο κόμμα: 2,4%
Λευκό/Ακυρο: 0,6%
Δεν έχω αποφασίσει: 4,1%
Δεν θα ψηφίσω/Δεν απαντώ: 1,7%

Αξίζει να σημειωθεί πως το προβάδισμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στην καταλληλότητα για πρωθυπουργός είναι ακόμη μεγαλύτερο, καθώς συγκεντρώνει το 39% των προτιμήσεων έναντι 24% του αντιπάλου του.

Σχετικά με τις προτεραιότητες που θέτουν για την επόμενη κυβέρνηση οι νέοι αυτές θα πρέπει να είναι:

  • Υγεία
  • Μισθοί-Συντάξεις
  • Παιδεία

Από την πλευρά του, όπως αναφέρει ο Διευθυντής Ερευνών της Κάπα Research Αλέξης Ρουτζούνης στην πραγματικότητα, παρατηρώντας όσους είναι σήμερα 17-42 ετών αντιλαμβανόμαστε τη μεγάλη απόσταση που έχει διανύσει η χώρα: 52% είναι το ποσοστό όσων δηλώνουν αισιόδοξοι για το μέλλον τους με το αντίστοιχο ποσοστό, το 2010, να ήταν μόλις 25%.

Τα αποτελέσματα της έρευνας:

 

 

Λήμνος: Διάσωση 40 μεταναστών που επέβαιναν σε ιστιοφόρο – Συνελήφθη 33χρονος διακινητής

Στον εντοπισμό και τη διάσωση 40 παράτυπων μεταναστών που επέβαιναν σε ιστιοφόρο σκάφος στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά Λήμνου, προέβησαν τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, στελέχη του Λιμενικού Σώματος.

Ειδικότερα, κάποιος από τους επιβαίνοντες του ιστιοφόρου κάλεσε σε βοήθεια μέσω του ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης 112 επικαλούμενος μηχανική βλάβη. Στο σημείο έσπευσαν ένα περιπολικό και ένα ναυαγοσωστικό σκάφος του λιμενικού ενώ δεσμεύτηκαν και τρία παραπλέοντα πλοία. Από ξηράς επίσης επιχείρησαν δύο περιπολικά οχήματα του λιμενικού. Οι παράτυποι μετανάστες με περιπολικό σκάφος του λιμενικού μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στον λιμένα Μυτιλήνης.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ένας 33χρονος που φέρεται ως διακινητής των αλλοδαπών και χειριστής του ιστιοφόρου ενώ κατασχέθηκε ένα κινητό τηλέφωνο που είχε στην κατοχή του.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ναυάγιο στην Πύλο: Πήραν προθεσμία για να απολογηθούν αύριο οι εννέα φερόμενοι ως διακινητές – Αρνούνται τις κατηγορίες

Προθεσμία 24 ωρών για να απολογηθούν, έλαβαν τα εννέα άτομα που έχουν συλληφθεί ως διακινητές για την υπόθεση της ναυτικής τραγωδίας στην Πύλο με θύματα 81 μετανάστες, καθώς οι συνήγοροί τους ζήτησαν να ενημερωθούν για το σύνολο της δικογραφίας που έχει σχηματιστεί.

Συγκεκριμένα, οι κατηγορούμενοι θα οδηγηθούν εκ νέου αύριο στις 10 το πρωί ενώπιον των δικαστικών αρχών, ενώ έως τότε κρατούνται στην Αστυνομική Διεύθυνση Μεσσηνίας.

Από την πλευρά τους οι συνήγοροι των συλληφθέντων αρνούνται την εμπλοκή τους στην πρόκληση του πολύνεκρού ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου.

Αρνούνται τις κατηγορίες

Όπως ισχυρίζονται οι κατηγορούμενοι, δεν είναι οι ίδιοι διακινητές, αντιθέτως μάλιστα – λένε – είχαν πληρώσει αντίτιμο για το ταξίδι προς την Ιταλία.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, οι εννέα κατηγορούμενοι διακινητές παρέμειναν μόλις λίγα λεπτά μέσα στο ανακριτικό γραφείο και ζήτησαν νέα προθεσμία για να απολογηθούν την Τρίτη, προκειμένου να μελετήσουν οι δικηγόροι τους τα νέα στοιχεία της ογκωδέστατης δικογραφίας.

Όπως μεταδίδει η δημόσια τηλεόραση, ο Δημήτρης Δρακόπουλος, συνήγορος κατηγορούμενου, δήλωσε: «Στη μετατόπιση των ανθρώπων πάνω στη βάρκα, εκεί αποδίδει το ναυάγιο. Αυτή η μετατόπιση, επήλθε τη στιγμή που είδαν το λιμενικό, το είδαν σα σανίδα σωτηρίας», ενώ από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Δημαρέσης, συνήγορος άλλου κατηγορούμενου, ανέφερε: «Δηλώνει πως είναι αθώος, πως δεν έχει καμία εμπλοκή ή συνεισφορά στη μεταφορά των ατόμων και απλώς είχε πληρώσει, όπως οι υπόλοιποι».

Το Λιμενικό διαψεύδει δημοσίευμα του BBC

Σε χθεσινό, εκτενές του ρεπορτάζ, το βρετανικό δίκτυο BBC αμφισβητεί τα λεγόμενα του λιμενικού σώματος, για σταθερό πλου του σκάφους μέχρι αυτό να παρουσιάσει βλάβη και να βυθιστεί, αναφέροντας ότι το σαπιοκάραβο ήταν ακινητοποιημένο στο σημείο του ναυαγίου, επί 7 ώρες.

Ο ανταποκριτής του BBC, Νικ Μπέκε αναφέρει: «Ας δούμε όλη τη δραστηριότητα των τελευταίων 7 ωρών, όλα κινούνται γύρω από αυτό το συγκεκριμένο σημείο, δείχνοντας ότι το σκάφος των μεταναστών δεν μετακινήθηκε καθόλου. Θυμηθείτε, όλη αυτή την ώρα, η ελληνική πλευρά επιμένει ότι το σκάφος είναι σε σταθερή τροχιά, δεν κινδυνεύει και κατευθύνεται στην Ιταλία».

Ωστόσο, άμεση ήταν η απάντηση της Αθήνας. Το αλιευτικό εντοπίστηκε το πρωί της Τρίτης 13 Ιουνίου να πλέει με κατεύθυνση την Ιταλία και συνέχισε την σταθερή πορεία για 24 ναυτικά μίλια, ξεκαθαρίζει το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές, το ίδιο απόγευμα παραπλέον δεξαμενόπλοιο προσέγγισε το αλιευτικό και του παρείχε τρόφιμα και νερό. Ακολούθως το βράδυ της ίδιας ημέρας, δεύτερο δεξαμενόπλοιο που κινούταν στην περιοχή το πλησίασε, για να τροφοδοτήσει τους επιβαίνοντες στο σκάφος. Οι διακινητές πέταξαν τα τρόφιμα στη θάλασσα. Συνολικά το σκάφος σταμάτησε την πορεία του επί 4,5 ώρες για την παροχή τροφοεφοδίων. Στις 11 παρά 10 το σκάφος του λιμενικού προσέγγισε το ψαράδικο, υπήρξε ολιγόλεπτη συνομιλία μεταξύ των δύο πληρωμάτων και για ακόμη μία φορά, οι δουλέμποροι αρνήθηκαν τη συνδρομή της ελληνικής πλευράς. Το αλιευτικό συνέχισε την πορεία του με χαμηλή ταχύτητα, διανύοντας ακόμα 6 ναυτικά μίλια. Στις 2 παρά 20 παρουσίασε μηχανική βλάβη και στις 2 βυθίστηκε. Από τη στιγμή του εντοπισμού του από τις ελληνικές αρχές, διένυσε 30 ναυτικά μίλια.

Η Αννίτζ Χίπερ, εκπρόσωπος της Κομισιόν για θέματα εσωτερικών υποθέσεων από την πλευρά της δήλωσε: «Σημειώνουμε ότι ο Έλληνας εισαγγελέας ξεκίνησε έρευνα γι` αυτό το περιστατικό και είναι πολύ σημαντικό να διασφαλιστεί μία ενδελεχής και διεξοδική έρευνα. Αυτή η τραγωδία τονίζει την ανάγκη συνεργασίας με τα κράτη-μέλη της ΕΕ, με τις υπηρεσίες της ΕΕ και με τρίτες χώρες, εταίρους μας, για την καταπολέμηση των διακινητών που βάζουν σε κίνδυνο τόσες πολλές ζωές».

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ