Οι ειδήσεις της νύχτας που πέρασε

Διαβάστε τις σημαντικότερες ειδήσεις της νύχτας που πέρασε.

Μυτιλήνη: Τραυμάτισε μετανάστη επειδή του έκανε παρατήρηση για το πάρκινγκ

Σε ποινή φυλάκισης τριών ετών για τετελεσμένη επικίνδυνη πράξη καταδικάστηκε τη Δευτέρα από το μικτό ορκωτό εφετείο Βορείου Αιγαίου, 35χρονος μόνιμος κάτοικος της Αγιάσου Λέσβου.

Ο καταδικασθείς είχε τραυματίσει σοβαρά στις 8 Δεκεμβρίου του 2018, 56χρονο μετανάστη υπήκοο Μπαγκλαντές, προκαλώντας του μόνιμη βλάβη στο χέρι.

Πρωτόδικα, το Νοέμβριο του 2021, το μικτό ορκωτό δικαστήριο της Χίου του είχε επιβάλει ποινή κάθειρξης επτά ετών χωρίς αναστολή. Είχε συλληφθεί και έκτοτε εξέτιε ποινή φυλάκισης.

Ο μετανάστης από το Μπαγκλαντές, ένας ιδιαίτερα αγαπητός στους κατοίκους της Μυτιλήνης άνθρωπος, εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια στον εξωτερικό χώρο μεγάλου σούπερ μάρκετ συγκεντρώνοντας τα καροτσάκια των πελατών και γενικότερα επιμελούμενος τον χώρο. Το Δεκέμβριο του 2018 είχε δεχτεί την επίθεση του καταδικασθέντα και κατ’ έφεση πλέον, επειδή ζήτησε στο πλαίσιο της δουλειάς του να μη σταθμεύσει το αυτοκίνητο του στη θέση που προορίζεται για τη στάθμευση αυτοκινήτων ατόμων με αναπηρία.

Ο καταδικασθείς είχε εκλάβει την παρατήρηση ως προσβολή, ισχυριζόμενος μάλιστα ότι προσέβαλε την σύζυγο του κοιτώντας την. Πήρε από το αυτοκίνητο του ένα μεταλλικό λοστό και τραυμάτισε το μετανάστη χτυπώντας τον στο χέρι. Ο μετανάστης νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο όπου και εγχειρίστηκε ενώ έμεινε εκτός εργασίας επί μεγάλο διάστημα. Μάλιστα, σταμάτησε να εργάζεται και στην ελαιοσυλλογή, κάτι που έκανε παράλληλα με την άλλη του δουλειά πριν τον τραυματισμό του.

Ομόφωνα ο καταδικασθείς αθωώθηκε για τα αδικήματα της οπλοφορίας και της οπλοχρησίας που πρωτόδικα είχε καταδικασθεί και κατά πλειοψηφία 4 προς 3 μετατράπηκε η ποινή του από απόπειρα βαριάς σκοπούμενης βλάβης σε τετελεσμένη επικίνδυνη πράξη.

Τροχαίο στον Κηφισό: Αυτοκίνητο ανατράπηκε κοντά στη γέφυρα της Αγ. Άννης

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης στην Λεωφόρο Κηφισού στο ύψος της γέφυρας της Αγ. Άννης.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. ένα αυτοκίνητο ανατράπηκε, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στο ρεύμα προς Λαμίας.

Στο σημείο έσπευσαν άνδρες της Τροχαίας προκειμένου να διερευνήσουν τα αίτια του ατυχήματος.

Γύρω στις 03:00 η κυκλοφορία αποκαταστάθηκε, ενώ να σημειωθεί πως δεν υπάρχει αναφορά για κάποιον τραυματισμό, ωστόσο από την ανατροπή υπήρξαν μόνο υλικές ζημιές.

Τραγωδία στα Τέμπη: Αγωνία για 23χρονη φοιτήτρια που ακόμη αγνοείται

Οι ταυτοποιήσεις των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη ολοκληρώθηκαν, ωστόσο η αγωνία για μία κοπέλα μόλις 23 ετών, που επέβαινε στο μοιραίο τρένο συνεχίζεται.

Η οικογένεια της κοπέλας που επέβαινε στο μοιραίο τρένο ψάχνει ακόμα απαντήσεις, έξι ημέρες μετά. Το κορίτσι δε βρίσκεται ούτε στις λίστες των νεκρών, ούτε στις λίστες των τραυματιών.

Οι γονείς της 23χρονης έσπευσαν στη Λάρισα από τη βόρεια Ελλάδα ήδη από την περασμένη Τρίτη που έγινε το δυστύχημα. Έψαξαν τόσο στο νοσοκομείο όσο και στο σημείο της τραγωδίας, όμως μέχρι τώρα δεν έχουν βρει κανένα στοιχείο για το παιδί τους.

Περιμένουν εναγωνίως κάποια εξέλιξη, όσο οι μέρες παιρνούν μαρτυρικά.

Το κορίτσι φέρεται να ήταν στο βαγόνι που ήταν το κυλικείο, μαζί με ένα φιλικό ζευγάρι που εντοπίστηκε νεκρό.

«Βρισκόταν στο ίδιο βαγόνι με φιλικό ζευγάρι που σκοτώθηκε»

Φίλη της αγνοούμενης φοιτήτριας μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star. Όπως είπε, βρισκόταν στο βαγόνι 2 και είχε έρθει στην Αθήνα.

«Ήταν μαζί με άλλο ένα φιλικό ζευγάρι στην ηλικία της. Τα παιδιά δεν επέζησαν. Εξαρχής δεν υπήρχε το όνομά της στη λίστα των νοσοκομείων. Δεν μπορείς να το πιστέψεις ότι χάθηκε με αυτόν τον τρόπο», δήλωσε και πρόσθεσε:

«Ήταν ένα πολύ καλό κορίτσι με καλλιτεχνικές τάσεις. Ζωγράφιζε κιόλας, ήταν ένα αγγελούδι, ήπιο, γλυκό. Είμαστε πάρα πολύ χάλια».

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, μέχρι τώρα έχουν ταυτοποιηθεί επισήμως 55 θύματα, ενώ η αστυνομία συνεχίζει να αναζητά δυο αγνοούμενους, εκ των οποίων μία δηλωθείσα αγνοούμενη και ένας αγνώστων στοιχείων.

Τέμπη: Αυτό είναι το έγγραφο που δεν έστειλε ο σταθμάρχης στον μηχανοδηγό

Δεκάδες παραλείψεις και μοιραία λάθη που οδήγησαν στην ανείπωτη εθνική τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτονται όσο περνούν οι μέρες. Αυτή τη φορά, στο φως της δημοσιότητας έρχεται αποκαλυπτικό έγγραφο, το οποίο αν είχε παραδοθεί στα χέρια του μηχανοδηγού ενδεχομένως να είχε αποτρέψει το πολύνεκρο δυστύχημα. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, το έγγραφο με κωδικό 1001 έπρεπε να είχε αποσταλεί από τον σταθμάρχη στον μηχανοδηγό, κάτι που όμως δεν έγινε ποτέ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο σταθμάρχης στην περίπτωση των Τεμπών φαίνεται να μην παρέδωσε ποτέ το έγγραφο στον μηχανοδηγό παραλείποντας το σημαντικό αυτό μέτρο ασφαλείας.

Στο πάνω μέρος του εγγράφου πρέπει είναι πάντα συμπληρωμένα: Ο αριθμός της αμαξοστοιχίας, το δρομολόγιο και η αλλαγή κατεύθυνσης σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος.

Το εν λόγω έγγραφο, μάλιστα, είναι τριπλότυπο και πρόκειται για ακόμη μία δικλείδα ασφαλείας που παρακάμφθηκε με αποτέλεσμα το πολύνεκρο δυστύχημα.

Νίκος Καλόγρηας: Νιώθω ντροπή να μιλήσω για τα συναισθήματά μου όταν γονείς έχουν χάσει τα παιδιά τους

«Λύγισε» ο Νίκος Καλόγρηας μπροστά στη θέα νεκρών παιδιών μετά από 23 χρόνια καριέρας στην ιατροδικαστική υπηρεσία.

Ο έμπειρος ιατροδικαστής περιέγραψε στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου «Tlive» την κατάσταση που έζησε στο Νοσοκομείο της Λάρισας, όπου έσπευσε προκειμένου να ενισχυθεί η υπηρεσία και να προχωρήσει η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών.

«Υπάρχει μια μάνα απ’ έξω που περνάει και ουρλιάζει και από πίσω ένας βουβός πατέρας που με τον δικό του τρόπο αμίλητος την ακολουθεί και κλαίει. Αυτή η εικόνα», λέει αρχικά.

Και συνεχίζει: «Όταν άνθρωποι έχουν χάσει τα παιδιά τους εκεί έξω, το να μιλάει ο ιατροδικαστής για τα συναισθήματά του, οκ, μπορεί να έχει την αξία του, αλλά νιώθω ότι πραγματικά δεν έχω δικαίωμα να μιλήσω για τα δικά μου συναισθήματα βλέποντας αυτούς τους ανθρώπους εκεί πέρα να σπαράζουν για τα παιδιά τους.

Τώρα να σας πω την αλήθεια, νιώθω έτσι μια σχετική δεν ξέρω, νιώθω ντροπή και δεν έχω δικαίωμα τώρα να μιλάω για τα δικά μου συναισθήματα. Αλήθεια σας λέω».

Ήταν μια κατάσταση μαζικής καταστροφής.

«Μια κατάσταση απίστευτου πόνου, φρίκης και μια κατάσταση που συναντάμε συνήθως στις μαζικές καταστροφές, η οποία είναι μια κατάσταση που δεν περιγράφεται πραγματικά με λόγια ό,τι και να σας πω εγώ τώρα. Ό,τι και να προσπαθήσω να σας περιγράψω νομίζω ότι δεν μπορεί να αποδοθεί με καμία πρόταση, με καμία λέξη».

Τέμπη: «Η Hellenic Train ασχολείται μόνο με τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων» λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας

«Η Hellenic Train είναι μια εταιρεία που ασχολείται μόνο με τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων και δεν εμπλέκεται στη διαχείριση της υποδομής, ούτε στη συντήρησή της, ούτε στην κυκλοφορία», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ, σχετικά με το μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο κ. Καποτόρτο εξέφρασε τη βαθιά του θλίψη για το δυστύχημα στην Ελλάδα αναφέροντας: «Αυτές είναι δραματικές ημέρες για τη μεγάλη μας οικογένεια των σιδηροδρομικών. Μεταξύ των θυμάτων του δυστυχήματος στα Τέμπη, είναι μάλιστα και 9 εργαζόμενοι της Hellenic Train και αυτές τις ημέρες τελούνται οι κηδείες τους, στις οποίες συμμετέχουμε με βαθιά θλίψη, εγγύτητα και το αίσθημα του ανήκειν που χαρακτηρίζει όλους τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους», είπε και συνέχισε λέγοντας ότι «έχουμε θέσει άμεσα τους εαυτούς μας στη διάθεση των αρχών προκειμένου να παράσχουμε κάθε χρήσιμη πληροφορία που θα ρίξει φως στο θέμα, διευκρινίζοντας επίσης ποιοι ήταν οι ρόλοι και τα καθήκοντα εντός της Hellenic Train. Επιπλέον, συλλέγουμε, με εσωτερικές ομάδες εργασίας που επικεντρώνονται στο περιστατικό των Τεμπών, όλες τις έγκυρες πληροφορίες για να ρίξουμε φως στο τι συνέβη»

Στην ερώτηση αν η εταιρεία εκτελούσε  δρομολόγια σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που δεν πληρούσε τα πρότυπα ασφαλείας, απάντησε ότι  «τα τρένα μας κινούνται σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες του συστήματος που χρησιμοποιείται στους σιδηροδρόμους που πληρούν τα κριτήρια που προβλέπονται από τους Εθνικούς Οργανισμούς Τυποποίησης και μετά από πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου». Είπε ακόμα ότι το Intercity είναι μια αμαξοστοιχία αποτελούμενη από μηχανή και βαγόνια που είναι εξοπλισμένα με αυτόματα συστήματα πυρόσβεσης και φορητά συστήματα πυρόσβεσης επί της αμαξοστοιχίας.

Ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο  υποστήριξε ακόμα ότι η Hellenic Train συνεργάστηκε στενά με τους διασώστες και τους φορείς από τις πρώτες στιγμές μετά το ατύχημα. Συνεργαστήκαμε γρήγορα με τις αρχές, την Πολιτική Προστασία και τις ομάδες διάσωσης για την παροχή υποστήριξης σε όλους τους εμπλεκόμενους στο ατύχημα. Η ψυχολογική υποστήριξη είναι ιδιαίτερα σημαντική σε αυτή τη φάση, και θα ήθελα να τονίσω ότι έχουμε ξεκινήσει μια εσωτερική διαδικασία για να υποστηρίξουμε και τους υπαλλήλους μας, οι οποίοι επιτελούν μια υπηρεσία για ολόκληρη την κοινωνία.

Για τον κατάλογο των επιβατών είπε ότι «δεν υπάρχει λεπτομερής κατάλογος όλων των επιβατών που επιβιβάζονται στο τρένο, διότι το τρένο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από ένα αεροπλάνο ή ένα πλοίο, όπου οι επιβάτες πρέπει απαραιτήτως να παρέχουν τα προσωπικά τους στοιχεία. Οι επιβάτες που αγοράζουν τα εισιτήριά τους μέσω διαδικτύου παρέχουν ορισμένα προσωπικά δεδομένα, όπως τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Για όσους αγοράζουν εισιτήρια στα εκδοτήρια ή εντός του τρένου, το εισιτήριο, ενώ προβλέπει την κατανομή των θέσεων, δεν είναι ονομαστικό. Oλα τα διαθέσιμα στην εταιρεία στοιχεία έχουν ήδη παρασχεθεί στις αρχές. Ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των θέσεων επί του τρένου, διότι στα υπεραστικά τρένα όλα τα εισιτήρια έχουν καθορισμένες θέσεις.

Σε ερώτηση αν  η εταιρεία είχε αναφέρει ποτέ  ελλείψεις στις υποδομές ή στη διαχείριση του δικτύου, απάντησε ότι  η Hellenic Train ασχολείται με τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων και, ως σιδηροδρομική εταιρεία που λειτουργεί σε υποδομή την οποία διαχειρίζεται τρίτος, βρίσκεται σε επαφή με τον διαχειριστή της υποδομής για όλες τις κατάλληλες αναφορές. Η επικοινωνία από την πλευρά της σιδηροδρομικής μας εταιρείας είναι έγκαιρη και περιλαμβάνει τόσο θέματα που σχετίζονται αυστηρά με την υποδομή, όσο και συνθήκες μη συνυφασμένες με την υποδομής αλλά που ενδέχεται να επηρεάσουν στην κυκλοφορία. Οι δίαυλοι και οι μέθοδοι επικοινωνίας διέπονται από συγκεκριμένες διαδικασίες.

«Το περιστατικό που συνέβη στα Τέμπη συγκλόνισε βαθιά ολόκληρη τη χώρα και θα ήθελα να ευχαριστήσω εσάς τους δημοσιογράφους για την ιδιαίτερη προσοχή που αφιερώσατε στο γεγονός, συμπεριλαμβανομένων των ασταμάτητων ζωντανών τηλεοπτικών μεταδόσεων, των ειδικών εμπεριστατωμένων ρεπορτάζ στον Τύπο και των συνεχών ενημερώσεων στις ιστοσελίδες και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.  Αμέσως μετά το συμβάν, ο συντονισμός μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών ήταν πολύ σημαντικός. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ενεργοποιούνται επίσης ειδικά πρωτόκολλα, ιδίως για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των εμπλεκομένων και το σεβασμό των οικογενειών των θυμάτων, ώστε να ενημερώνονται με κάθε δυνατή προσοχή, ιδίως ψυχολογικής φύσης. Η Hellenic Train έχει ενεργοποιήσει όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς διαύλους επικοινωνίας της για την παροχή της ευρύτερης και λεπτομερέστερης δυνατής πληροφόρησης, σεβόμενη πάντα τους ανθρώπους και τους κανονισμούς», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train.

Είπε ακόμα ότι η Hellenic Train θα συνεχίσει να εργάζεται στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων. Η σιδηροδρομική κυκλοφορία θα βασιστεί στις υποδείξεις που θα λάβουμε από το διαχειριστή υποδομής και στο χρονοδιάγραμμα που απαιτείται για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η συνέχιση των δραστηριοτήτων μας δεν μπορεί να αγνοήσει την εργασία των περισσότερων από 1.200 εργαζομένων μας και, για το λόγο αυτό, βρισκόμαστε σε επαφή με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων μας».

Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: Γνώριζε από το 2017 για τα κενά στα συστήματα ασφαλείας – Η έκθεση μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο

Νέα στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως της δημοσιότητας, μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Στοιχεία που δείχνουν τα διαχρονικά λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν σε ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι μεταξύ των φορέων που φέρουν ευθύνη, καθώς ο νόμος προβλέπει τέσσερα πεδία αρμοδιοτήτων για την Αρχή. Ανάμεσα σε αυτά, και η ασφάλεια. Όπως αναφέρεται ρητά και στην ταυτότητά της στην ιστοσελίδα της, η ΡΑΣ είναι «η Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές».

Όπως αποκαλύπτει το enikos.gr, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων γνώριζε για τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και σηματοδότησης που δεν λειτουργούσαν, καθώς υπήρχε σχετική προειδοποίηση στην έκθεση ασφαλείας που είχε εκδώσει για το 2017. Είχε προηγηθεί τον Μάιο του 2017 το δυστύχημα με τρεις νεκρούς  στο Άδενδρο, όταν αμαξοστοιχία Intercity εκτροχιάστηκε και προσέκρουσε σε παρακείμενο κτίσμα.

«Το γεγονός που σηματοδότησε αρνητικά το 2017 ήταν το μεγάλο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε τον Μάιο στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Άδενδρο που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 3 άνθρωποι και να τραυματιστούν σοβαρά έξι άτομα. Συνεπώς, επηρέασε αρνητικά όλους τους κοινούς δείκτες ασφαλείας (CSI) σε επιδόσεις ασφάλειας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Οι κύριες αιτίες των σιδηροδρομικών ατυχημάτων στο ελληνικό δίκτυο είναι: α) η απουσία ενός κεντρικού συστήματος ελέγχου της κυκλοφορίας που να είναι σε λειτουργία, β) προβλήματα στο σύστημα σηματοδότησης, γ) έργα, που αφορούν την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη), τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί δ) η μαζική μεταναστευτική κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα ως η πρώτη χώρα υποδοχής. Πολλοί μετανάστες, ενώ προσπαθούν να διασχίσουν τη χώρα και να φτάσουν στα σύνορα προς την Ευρώπη, κινούνται δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές, ή βρίσκουν στέγαση σε σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις, με αποτέλεσμα να γίνονται πολλά ατυχήματα», αναφέρεται μεταξύ άλλων στα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης ασφαλείας.

Στα καλά… νέα του 2017, σημειώνεται, μεταξύ άλλων: «Αναμένεται η ολοκλήρωση μεγάλων έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες. Συγκεκριμένα, η παράδοση της νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας (Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη), με όλα τα σύγχρονα συστήματα σιδηροδρομικής ασφάλειας (κεντρική κυκλοφορία ελέγχου, ETCS, GSMR κλπ) που θα μειώσει την πλειονότητα των Παθητικών Ισόπεδων Διαβάσεων, αναμένεται να ελαχιστοποιήσει τα ατυχήματα και τη σταδιακή σύγκλιση με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους».

Στην ενότητα με τίτλο αποτελέσματα εποπτείας, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αναφερόταν ότι:

«Κατά τις δραστηριότητες επίβλεψης, όταν απαιτείται παρέμβαση για λόγους ασφαλείας ελλείψεις, η ΡΑΣ παρεμβαίνει ενεργά και απαιτεί από τα μέρη να λάβουν άμεσα συγκεκριμένα μέτρα. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί μη συμμόρφωση με τις συστάσεις, η ΡΑΣ καλεί τα μέρη που εμπλέκονται, σε ακρόαση και, εάν χρειαστεί, επιβάλλει κυρώσεις».

Το 2017 η RAS προέβη στις ακόλουθες ενέργειες:

Από τον Ιούνιο του 2017 η ΡΑΣ ζήτησε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποστέλλει μηνιαία αρχεία καταγραφής δεδομένων αμαξοστοιχίας.  Αυτά τα δεδομένα ελέγχονται και αξιολογούνται από την ΡΑΣ. Ο έλεγχος έδειξε υπερβάσεις στα όρια ταχύτητας. Στη συνέχεια, η ΡΑΣ απέστειλε επιστολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνοντας τη σοβαρότητα του θέματος και ζήτησε την εφαρμογή των μέτρων και κυρώσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μετά τις ενέργειες της ΡΑΣ, διαπιστώθηκε μείωση της υπερβολικής ταχύτητας κατά τον έλεγχο δεδομένων του επόμενου μήνα.

Σχετικά με το σοβαρό ατύχημα στον σιδηροδρομικό σταθμό του Αδένδρου (5/2017), η ΡΑΣ απέστειλε επιστολή στον ΟΣΕ τον Νοέμβριο του 2017, σημειώνοντας ότι το σιδηροδρομικό τμήμα Λάρισας – Θεσσαλονίκης δεν έχει κεντρικό σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας/σηματοδότησης που θα αποτρέψει να γίνουν παρόμοια συμβάντα και ζήτησε την επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των συμβάσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Μέχρι τη λειτουργία του συστήματος πρότεινε την τοποθέτηση επιτόπιου προσωπικού διαχείρισης της κυκλοφορίας».

Λίγο καιρό μετά την τραγωδία στο Άδενδρο, παραδόθηκε μια «προκαταρκτική έκθεση εκτίμησης», στην οποία ουσιαστικά αναφερόταν πως η υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει το τρένο, 144,3 km/h, ήταν το αίτιο του δυστυχήματος.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο σχετικό πόρισμα, «η επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψιν τα διαθέσιμα στοιχεία και με την επιφύλαξη των επιπλέον στοιχείων που ενδεχομένως να προκύψουν όσον αφορά στην έκταση και στο μέγεθος των ζημιών, εκτιμά ότι το αίτιο εκτροχίασης της αμαξοστοιχίας 58 της 13/5/2017 είναι η ταχύτητα που είχε αναπτύξει. Με βάση την επίσημη ανάλυση των στοιχείων του ταχογράφου (Teloc) που έγινε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά την ώρα της εκτροχίασης, η ταχύτητά της ήταν 144,3 KM /h, ενώ η επιτρεπόμενη ταχύτητα διέλευσης από την 1η γραμμή (παρακαμπτήριος) του Σ.Σ Άδενδρου ήταν 60 Κm/h. Aπό τα στοιχεία δεν φαίνεται να έχει γίνει εφαρμογή πέδης». Ωστόσο παρακάτω αναφερόταν επίσης:

«Ενδεχόμενα ερωτήματα που σχετίζονται με την αντοχή της σιδηροτροχιάς και έχουν επίσης σχέση με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της θραύσης θα απαντηθούν μετά το πόρισμα του εργαστηριακού ελέγχου του δείγματος της σιδηροτροχιάς (από Πιστοποιημένο Πανεπιστημιακό Εργαστήριο). Με την προσωρινή (ορθή μεν κανονιστικά, αλλά επιβαρυμένη λειτουργικά) κατάσταση του δικτύου, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα που θα απέτρεπαν ή θα μείωναν δραστικά την υπέρβαση του εκάστοτε ορίου ταχύτητας».

Όπως έλεγαν στελέχη της ΡΑΣ στο enikos.gr,  το τελικό πόρισμα για το δυστύχημα στο Άδενδρο δεν κοινοποιήθηκε ποτέ στην Αρχή επισήμως, γι’ αυτό, όπως σημειώνουν, δεν υπήρχαν αναλυτικές συστάσεις σχετικά με τα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Έναν χρόνο μετά, η ΡΑΣ ανέφερε στην έκθεση ασφαλείας για το 2018, πως το «σύστημα προστασίας αμαξοστοιχίας (ETCS-L1-εγκατεστημένο την προηγούμενη δεκαετία) δεν μπορεί να λειτουργήσει».

«Τα καλά νέα για το 2018 είναι ότι πολλά έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα αναμένεται να ολοκληρωθούν σύντομα. Συγκεκριμένα, το τμήμα «Τιθορέα – Λιανοκλάδι» της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμή υψηλής ταχύτητας Αθήνα – Θεσσαλονίκη παραδόθηκε στις αρχές του 2018. Η παράδοση ολόκληρης της νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας Αθήνα-Θεσσαλονίκη είχε προγραμματιστεί να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2019 και η εκτιμώμενη διάρκεια του ταξιδιού αναμένεται να μειωθεί από 6 ώρες σε 4 (κάτι που έχει ήδη επιτευχθεί τώρα). Επιπλέον, όταν όλα τα σύγχρονα συστήματα σιδηροδρομικής ασφάλειας (κεντρικός έλεγχος κυκλοφορίας, ETCS, GSMR κλπ) ολοκληρωθούν, αναμένεται μείωση των ατυχημάτων», τόνιζε η ΡΑΣ.

Φτάνουμε στην έκθεση ασφαλείας για το 2019. Η ΡΑΣ, καταγράφοντας τις αιτίες σιδηροδρομικών ατυχημάτων στο ελληνικό δίκτυο παραθέτει δύο από αυτές:

«Το παρατρόχιο σύστημα προστασίας αμαξοστοιχίας (ETCS-L1 που έχει εγκατασταθεί την προηγούμενη δεκαετία σε αρκετά τμήματα του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου) δεν μπορεί να λειτουργήσει ακόμα λόγω τεχνικών προβλημάτων και βανδαλισμών.
• Τα τρέχοντα κατασκευαστικά έργα απαιτούν συνεχείς τροποποιήσεις στη διάταξη σταθμών, απενεργοποίηση εγκαταστάσεων σηματοδότησης κ.λπ., επιδεινώνοντας τα
προηγούμενα προβλήματα».

«Τα καλά νέα για το 2019 είναι ότι πολλά νέα έργα και έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα ολοκληρωθήκαν μέσα στη χρονιά. Συγκεκριμένα, το
ηλεκτροδοτημένο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας (ΣΓΥΤ) Αθήνα-Θεσσαλονίκης παραδόθηκε και λειτουργεί από τις αρχές του 2019. Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η δίδυμη σιδηροδρομική σήραγγα Όθρυος μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία. Με την νέα γραμμή σε λειτουργία η διάρκεια ταξιδιού στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη μειώθηκε σε 4 ώρες. Αυτό έχει μεγάλη επίδραση στην προσφερόμενη ασφάλεια γιατί στα νέα τμήματα δεν υπάρχουν Ισόπεδες Διαβάσεις και έτσι μειώνονται τα ατυχήματα.
Επιπλέον, όταν ολοκληρωθούν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας των σιδηροδρόμων (κεντρικός έλεγχος κυκλοφορίας, ETCS, GSMR κ.λπ.), αναμένεται περαιτέρω αύξηση του επιπέδου ασφάλειας και μείωση των ατυχημάτων», υπογραμμίζεται ακόμη.

Στην έκθεση ασφαλείας της ΡΑΣ για το 2020, γίνεται λόγος για συζητήσεις και ανταλλαγή αλληλογραφίας με εκπροσώπους της ΓΑΙΑΟΣΕ, σχετικά με την αίτηση έγκρισης θέσης σε λειτουργία του εποχούμενου υποσυστήματος ETCS on Board σε ογδόντα οκτώ (88) μηχανές έλξης. Ενώ, στην έκθεση για το 2021, η ΡΑΣ σημειώνει ότι συνέχισε τη «διαβούλευση τόσο με την Κάτοχο τροχαίου υλικού ΓΑΙΑΟΣΕ όσο και με τον ERA αναφορικά με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου να λάβουν έγκριση οχήματα της ΓΑΙΑΟΣΕ μετά την εγκατάσταση σε αυτά εποχούμενου υποσυστήματος ETCS – on board επιπέδου 1».

Γιατί δεν έγινε έρευνα;

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων φαίνεται λοιπόν πως είχε πράγματι εντοπίσει εδώ και χρόνια τις παθογένειες και τα προβλήματα του δικτύου. Ωστόσο, αν και ήταν ενήμερη για όλα, το εποπτικό της έργο περιορίστηκε σε διαπιστώσεις. Μία μέρα μετά την τραγωδία στα Τέμπη η ανεξάρτητη αρχή ανακοίνωσε πως ξεκινά τη διαδικασία της αυτεπάγγελτης έρευνα, προκειμένου να εξετάσει την  ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας από τον ΟΣΕ και τη Σιδηροδρομική Επιχείρηση Ηellenic Train AΕ. Πολλοί διερωτώνται γιατί δεν προχώρησε σε τέτοια έρευνα, νωρίτερα. Είτε μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο, είτε μετά το εξώδικο της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανοδηγών τον περασμένο Οκτώβριο, με το οποίο οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν για τους κινδύνους στα τρένα. Το εξώδικο αυτό είχε κοινοποιηθεί και στην ΡΑΣ…

Κυψέλη: Συνελήφθη 19χρονος για σεξουαλική παρενόχληση σε βάρος δύο γυναικών

Συνελήφθη, το απόγευμα του Σαββάτου (4/3) στην Αθήνα, από αστυνομικούς της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ., 19χρονος αλλοδαπός για σεξουαλική παρενόχληση σε βάρος δύο γυναικών.

Από το Τμήμα Ασφαλείας Κυψέλης σε βάρος του συλληφθέντα σχηματίστηκε δικογραφία για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και απείθεια.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Αστυνομίας, ο δράστης πλησίασε τις ανυποψίαστες γυναίκες και προέβη αιφνιδιαστικά σε προσβλητικό άγγιγμα σε βάρος τους.

Μετά από έρευνα των αστυνομικών της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. ο νεαρός εντοπίστηκε να κινείται πεζός στους δρόμους της Κυψέλης.

Οι αστυνομικοί λαμβάνοντας υπόψη τις περιγραφές από τις καταγγελίες των θυμάτων, τον κάλεσαν σε έλεγχο, ωστόσο, ο 19χρονος αρνήθηκε να συνεργαστεί με τις υποδείξεις τους.

Στη συνέχεια, οι άνδρες της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. του πέρασαν χειροπέδες και τον οδήγησαν στο Τμήμα Ασφαλείας Κυψέλης, όπου και ταυτοποιήθηκε ως δράστης των δύο προσβλητικών πράξεων γενετήσιας αξιοπρέπειας, οι οποίες έλαβαν χώρα στις 23-2-2023 και 2-3-2023.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Λάρισα: Αυτοκίνητο προσέκρουσε σε κολόνα – Στο νοσοκομείο ο 32χρονος οδηγός – ΦΩΤΟ

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στη Λάρισα σήμερα (6/3) λίγο πριν τις 19:00 το απόγευμα στο 6ο χλμ της παλιάς εθνικής οδού Λάρισας-Βόλου με αποτέλεσμα τον τραυματισμό 32χρονου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του onlarissa.gr, αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του κάτω από αδιευκρίνιστες ως τώρα συνθήκες και προσέκρουσε σε κολόνα της νησίδας.

Ο 32χρονος οδηγός του οχήματος τραυματίστηκε από τη σύγκρουση και μεταφέρθηκε στο εφημερεύον Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που έσπευσε άμεσα στο σημείο.

Ανακριτικό της αστυνομίας διερευνά τα αίτια του ατυχήματος.

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ