Κίνηση: Επιχείρηση… “Ανάσα για την Αθήνα” – Μέτρα αποσυμφόρησης για το κυκλοφοριακό έμφραγμα

Η λέξη “κόλαση” αρκεί για να περιγράψει κανείς την κίνηση στην Αθήνα από τον Σεπτέμβριο και μετά.

Από τις πρώτες πρωινές ώρες μέχρι αργά το βράδυ οι οδηγοί βρίσκονται μποτιλιαρισμένοι, ενώ και για τις πιο μικρές αποστάσεις πρέπει να είναι οπλισμένοι με υπομονή.

Οι προβλέψεις της Ένωσης Συγκοινωνιολόγων κάνουν λόγο για επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος και των καθυστερήσεων, όσο ο καιρός χειροτερεύει και μπαίνουμε στον Χειμώνα.

Το υπουργείο Μεταφορών με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων, το οποίο ονομάζεται “Ανάσα για την Αθήνα”, θα προσπαθήσει να βελτιώσει την καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών.

Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στον Realfm 97,8 και στους Νίκο Χατζηνικολάου και Αντώνη Δελλατόλα, αποκάλυψε τα μέτρα με τα οποία θα γίνει μια προσπάθεια αποσυμφόρησης των δρόμων.

1. Καθαρός Δακτύλιος – Τι αλλάζει

Το πρώτο μέτρο είναι αυτό του Δακτυλίου.

“Ο Δακτύλιος μπορεί να είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο αλλά εμείς θα το εφαρμόσουμε με μια διαφορετική λογική και θα το ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”. Ένα μέτρο που ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο νέος Δακτύλιος βασίζεται σε πρώτη φάση στην λογική των μονών – ζυγών, αλλά με μια θεμελιώδη διαφορά ότι τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα παραθυράκια” περιέγραψε ο υπουργός Μεταφορών.

“Σήμερα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει, τα μόνα αυτοκίνητα που θα μπορούν να εξαιρεθούν είναι τα ηλεκτρικά. Γι’ αυτό άλλωστε έχει ονομαστεί “πράσινος Δακτύλιος”, εμείς θα τον ονομάσουμε “καθαρό Δακτύλιο”. Μάλιστα ήδη έχουμε κάνει μελέτη για να προσδιορίσουμε τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου” πρόσθεσε.

“Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι έτσι όπως ήταν σχεδιασμένος ο Δακτύλιος χρειάζεται αναπροσαρμογή. Θα ανοίξει ο κύκλος” υπογράμμισε.

“Ένας από τους λόγους που έχουμε κίνηση στους δρόμους της Αθήνας είναι ότι έχουμε μειωμένη επιβατική κίνηση στα ΜΜΜ. Στην Αθήνα βρήκαμε 800 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019 και έχουμε πάει στα 1.300” δήλωσε ο υπουργός.

Κίνηση

2. Αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας

“Ένα άλλο άμεσο μέτρο και κάτι το οποίο βιώνουμε όσοι οδηγούμε στο κέντρο της Αθήνας, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας” είπε.

“Το επίπεδο της συμφόρησης στην Αθήνα επηρεάζεται σε έναν βαθμό και από την τροφοδοσία των επιχειρήσεων. Το ζήτημα αυτό δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Ήδη είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε και να απομακρυνθούμε από την λογική απαγόρευσης κυκλοφορίας κατά μήκος συγκεκριμένων οδών και να ξέρει ο καθένας πώς και πότε θα κάνει τροφοδοσία” συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής.

3. Σύσταση του Ενιαίου παρατηρητηρίου μεταφορών

“Το τελευταίο μέτρο που είναι μακροπρόθεσμο αλλά πολύ σημαντικό είναι μια πρόταση του συλλόγου Ελλήνων συγκοινωνιολόγων, να κάνουμε ένα ενιαίο παρατηρητήριο μεταφορών στην Αττική. Στο ζήτημα με την κίνηση στους δρόμους της Αθήνας, εμπλέκονται πάρα πολλοί φορείς, δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. Ένας ενιαίος θεσμοθετημένος φορέας θα μας λύσει πολλά προβλήματα και θα έχουμε πλήρη εικόνα τι συμβαίνει” είπε ο Κώστας Καραμανλής.

Ακούστε τη συνέντευξη του υπουργού στον Realfm 97,8:

 

Τι αναφέρει για την κίνηση ο ΓΓ των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων

Ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος μίλησε για το κυκλοφοριακό “έμφραγμα” στο κέντρο της πόλης στον Realfm 97,8 και στην εκπομπή των Γιώργου Χουδαλάκη, Γιάννη Μιχελάκη και Ιωσήφ Καλαμαράκη.

Κίνηση Κηφισός

“Μία δυνατή βροχή θα επιδεινώσει το πρόβλημα. Γενικά τον χειμώνα περιμένουμε να πάμε σε ένα κοκτέιλ παραγόντων που θα δημιουργήσουν μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση όχι μόνο στο κέντρο της Αθήνας αλλά σε όλο το Λεκανοπέδιο και σε αρκετές μεγάλες πόλεις στην Ελλάδα” προειδοποίησε ο κ. Τσιάνος.

“Αυτό οφείλεται κατά έναν παράγοντα στην οικονομική ανάπτυξη, όπου αυξάνονται οι μετακινήσεις, αυξάνονται τα αυτοκίνητα, μειώνεται η ανεργία. Άρα περισσότερος κόσμος πάει στη δουλειά του, περισσότερος κόσμος θα πάει για ψώνια και έτσι θα κάνει δεύτερη και τρίτη μετακίνηση” περιέγραψε.

Ένας άλλος παράγοντας που παίζει ρόλο στην κίνηση είναι η υγειονομική κρίση, καθώς έχει μεταφέρει κόσμο από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο αυτοκίνητο.

“Υπάρχει η εκτίμηση των φορέων ότι ένα μεγάλο ποσοστό έχει φύγει από τα ΜΜΕ και προτιμά το προσωπικό μέσο μετακίνησης” τόνισε ο ΓΓ.

Οι λόγοι που υπάρχει μποτιλιάρισμα στον Κηφισό είναι ότι δεν μπορεί να αντέξει τα αυτοκίνητα, τα οποία ζητούν να εξυπηρετηθούν. Ο Κηφισός, σύμφωνα με τον κ. Τσιάνο, μπορεί να αντέξει 3.500 με 4.000 οχήματα, ενώ δεν έχει σταθερή διατομή και υπάρχουν στενώσεις και μειώσεις σε λωρίδες που μειώνουν την κυκλοφοριακή ικανότητα.

“Το κυκλοφοριακό έχει ενταθεί σε όλο το Λεκανοπέδιο, δεν είναι μόνο η Πανεπιστημίου και η Βασ. Όλγας” συμπλήρωσε.

Ακούστε το ηχητικό:

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ