Γιώργος Μπόμπολας: Η πορεία του από τον Πειραιά μέχρι τον όμιλο «Ελλάκτωρ» – Οι απώλειες που τον “σημάδεψαν”

Από τον Πειραιά όπου γεννήθηκε μέχρι την κορυφή του κατασκευαστικού κλάδου και το… χτίσιμο ενός ισχυρού ονόματος στον τομέα των εκδόσεων, η διαδρομή του Γιώργου Μπόμπολα είχε πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς. Δεν είναι τυχαίο ότι τον αποκαλούσαν “πατριάρχη” των επιχειρήσεων. Ακόμη και οι ανταγωνιστές του, αναγνώριζαν στον επιχειρηματία το πείσμα και τη στοχοπροσήλωσή του. Ακόμη και αν κάποιος είχε διαφορές μαζί του, σεβόταν τη γνώμη του.

Ο Γιώργος Μπόμπολας, ο οποίος πέθανε σήμερα σε ηλικία 95 ετών μέχρι και πριν από μερικά χρόνια συνήθιζε να πηγαίνει κανονικά στο γραφείο του στην “Ελλάκτωρ”. Άλλωστε όπως συνήθιζε να λέει, “το επιχειρείν είναι ένας διαρκής αγώνας”.

Με καταγωγή από την Μεσσηνία και την Λακωνία, σε ηλικία 14 ετών συνελήφθη από τους Γερμανούς επειδή έγραφε συνθήματα υπέρ της Αντίστασης σε τοίχους στην Καστέλλα. Συνέχισε τη δράση του ως μέλος της ΕΠΟΝ. Σημειώνεται ότι ο πατέρας του ήταν αντάρτης του Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού και πολέμησε στην Εθνική Αντίσταση.

Ο Γιώργος Μπόμπολας σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο ΕΜΠ αλλά όταν αναζήτησε δουλειά στο υπουργείο Δημοσίων Έργων είχε… φακελωθεί ως κομμουνιστής με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να πιάσει δουλειά. Η στροφή στον ιδιωτικό τομέα ήταν μονόδρομος και έτσι μαζί με τον μετέπειτα υπουργό Δημοσίων Έργων, Ευάγγελο Κουλουμπή, ίδρυσαν την κατασκευαστική εταιρεία, “Τεχνοδομή”.

Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες

Κατασκευές, ενέργεια, ΜΜΕ είναι οι κύριοι κλάδοι που δραστηριοποιήθηκε ο Γιώργος Μπόμπολας με τον όμιλο Ελλάκτωρ, ο οποίος προέκυψε από τη συγχώνευση των Άκτωρ ΑΤΕ και Ελληνική Τεχνοδομική ΑΕ το 1999.

Στο χαρτοφυλάκιο των έργων που ανέλαβε ο όμιλός του συμπεριλαμβάνονται η Αττική Οδός, κομμάτια των κύριων αυτοκινητόδρομων της χώρας, τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, κατασκευές ΧΥΤΑ κ.α. Κατείχε επίσης ποσοστό του Καζίνο της Πάρνηθας, καθώς και ποσοστά στην Αττική Οδό και τα ορυχεία χρυσού στη Χαλκιδική.

Επεκτάθηκε στον κλάδο των ΜΜΕ με την Πήγασος Εκδοτική της οποίας ναυαρχίδα ήταν η εφημερίδα “Έθνος”.  Στην «Πήγασος Εκδοτική» άνηκε επίσης ο τηλεοπτικός σταθμός Mega Channel (κατά 25%, έως τον Νοέμβριο του 2019), η εφημερίδα Ημερησία (έως το 2017), καθώς και μια σειρά ιστοσελίδων και περιοδικών εντύπων.

Αποσύρθηκε από την προεδρία της «Πήγασος» το 2015, με νέο πρόεδρο τον γιο του, Φώτη Μπόμπολα.

Το 2018 επήλθε το “διαζύγιο” με την οικογένεια Καλλιτσάντση, η οποία ανέλαβε το τιμόνι του ομίλου έπειτα από πολύχρονες διαφωνίες. Αρχικά παρέμεινε στην εταιρεία ο Λεωνίδας Μπόμπολας και τότε ο πατέρας του είχε προσπαθήσει να πείσει τον παλιό του συνεργάτη, Δημήτρη Κούτρα να παραμείνει στην εταιρεία με στόχο να προσπαθήσουν να την πάρουν πίσω όμως, εκείνος πήρε την απόφαση να πουλήσει τις μετοχές του.

Το 2021 υπήρξε αλλαγή διοίκησης καθώς η εταιρεία πέρασε στα χέρια της Reggeborgh Invest.

Οι απώλειες που τον “σημάδεψαν”

Μία από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής του ήταν όταν πέθανε η σύζυγός του, Άννα Μπόμπολα με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά, την Μαρία, τον Λεωνίδα και τον Φώτη. Η Άννα Μπόμπολα με καταγωγή από τα Σφακιά, πέθανε το 2013. Έζησαν μαζί για 50 χρόνια. Ήταν μια χαμηλών τόνων αλλά δυναμική γυναίκα που στεκόταν πάντα στο πλευρό του συζύγου της και των παιδιών της.

Άλλη μία απώλεια που “σημάδεψε” την οικογένειά του ήταν και εκείνη του γαμπρού του, συζύγου της πολυαγαπημένης του κόρης, Μαρίας, του Λουκά Γιαννακούλη σε ηλικία μόλις 52 ετών.

Η οικογένεια Μπόμπολα

Ο Λουκάς Γιαννακούλης είχε ένα σοβαρό ατύχημα σε αγώνα ιστορικών αυτοκινήτων και νοσηλεύτηκε σε νοσοκομείο της Αθήνας, όπου και άφησε την τελευταία πνοή του. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε ξέφυγε της πορείας του και έπεσε από την πλευρά του οδηγού πάνω σε δέντρο, με αποτέλεσμα να υποστεί βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Τελικά όμως δεν τα κατάφερε, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένειά του.

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ