Εύβοια: Θρήνος για τον πιλότο που έχασε την ζωή του – «Φως» στα αίτια της τραγωδίας από τη νεκροψία και το «μαύρο» κουτί

Θρήνος επικρατεί για τον πιλότο, ο οποίος έχασε την ζωή του όταν το ιδιωτικό ελικόπτερο που κυβερνούσε κατέπεσε χθες στη θαλάσσια περιοχή Αχλάδι Ευβοίας, εν μέσω κακών καιρικών συνθηκών.

Σήμερα έπεσε με τραγικό τρόπο η αυλαία των ερευνών για τον εντοπισμό του πιλότου, καθώς η σορός του εντοπίστηκε σε βάθος 52 μέτρων και ανασύρθηκε μέσα από την άτρακτο από άνδρες της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών. Στενοί συγγενείς του κυβερνήτη βρίσκονταν στο σημείο και παρακολουθούσαν συντετριμμένοι την δραματική επιχείρηση.

Η σορός μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας του Μαντουδίου, όπου αναγνωρίστηκε από τους οικείους του.

Σύμφωνα με το Λιμενικό, στο ιδιωτικό ελικόπτερο επέβαινε ένα άτομο, ενώ οι έρευνες στο σημείο έχουν διακοπεί. Πάντως, δεν αποκλείεται να επιχειρηθεί η ανέλκυση του ελικοπτέρου τις επόμενες ημέρες.

Τις επόμενες ώρες αναμένεται να γίνει η νεκροψία-νεκροτομή, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν ο χειριστής αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα υγείας.

Παράλληλα, θα αναζητηθεί το μαύρο κουτί του ελικοπτέρου, εάν και εφόσον υπάρχει, καθώς σε ορισμένα ελικόπτερα δεν είναι υποχρεωτική η μεταφορά του, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Στην περίπτωση που υπάρχει και εντοπιστεί το μαύρο κουτί, τότε ενδεχομένως να υπάρχουν στοιχεία για το εάν υπήρξε κάποιο μηχανικό πρόβλημα ή στοιχεία από την επικοινωνία που είχε ο πιλότος με το κέντρο ελέγχου, μέχρι την τελευταία στιγμή που το ελικόπτερο κατέπεσε στη θάλασσα.

Απαντήσεις ζητά η οικογένεια του πιλότου

Η οικογένεια του πιλότου περιμένει τις απαντήσεις για τα αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου. Ο κυβερνήτης, πατέρας ενός ανήλικου παιδιού, ήταν άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία σε πτήσεις.

Στενοί συγγενείς του μίλησαν στην εκπομπή LiveNews στο Mega. «Ήταν στην αεροπορία στρατού ξηράς στα ελικόπτερα και μετά μόλις αποστρατεύτηκε μπήκε στην πολιτική αεροπορία στα ελικόπτερα. Είχε πολλές ώρες πτήσης. Μεγάλη εμπειρία και έφυγε με αυτό που αγαπούσε, έφυγε από το ελικόπτερο», αναφέρει ο ξάδελφός του.

Ο άτυχος πιλότος με καταγωγή από τη Λακωνία, ζούσε με την σύζυγο και τον ανήλικο γιο τους στην Αττική. Πριν από 20 μέρες είχε ολοκληρώσει έναν κύκλο εργασιών στο σπίτι τους και είχε ξεκινήσει τις ιδιωτικές πτήσεις. «Λυπήθηκα και έκλαψα, πήρα και την αδελφή του. Ήταν πολύ απρόοπτο, παλιόκαιρος δεν έπρεπε να το σηκώσει το ελικόπτερο», αναφέρει συγγενής του.

Το επικρατέστερο σενάριο της πτώσης

Μέχρι στιγμής δεν έχουν διευκρινιστεί τα αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου. Το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι ο χειριστής έχασε τον προσανατολισμό του, εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν και υπέστη το λεγόμενο βέρτιγκο.

Το γκρι της θάλασσας με το γκρι του ουρανού είχε γίνει ένα εκείνα τα δευτερόλεπτα. όπως φάνηκε και σε βίντεο ντοκουμέντο από την στιγμή της συντριβής. Κάτοικοι, που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες, αναφέρουν πως είδαν το μοιραίο Α-109 Agusta Bell να χάνει διαρκώς ύψος και ύστερα από λίγα δευτερόλεπτα να πέφτει στη θάλασσα.

Σύμφωνα με υπευθύνους διαχείρισης ιδιωτικών ελικοπτέρων, που γνώριζαν τον πιλότο και από τη θητεία του στην πολεμική αεροπορία, το βίντεο της πτώσης είναι ενδεικτικό, αφού δεν φαίνεται να υπάρχει καμία βλάβη στον έλικα, μέχρι την στιγμή που καταλήγει στη θάλασσα.

Όπως εκτιμούν συνάδελφοι του θύματος, είναι πιθανό εσκεμμένα να πέταξε πιο χαμηλά, ώστε να βλέπει την επιφάνεια της θάλασσας σαν σημείο αναφοράς για τη συνέχεια. «Οι συνθήκες χαμηλής ορατότητας, η πτήση πάνω από θάλασσα ή πάνω από στεριά, όταν πραγματικά δεν υπάρχει σημείο αναφοράς για συνθήκες πτήσης εξ όψεως, μπορεί να προκαλέσει βέρτιγκο», λέει ο Τζορτζ Χιωτάκης, επαγγελματίας χειριστής ελικοπτέρου.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στην ίδια εκπομπή, προκύπτουν ερωτήματα για το πού βρισκόταν ο ιδιοκτήτης του ελικοπτέρου αλλά και ποιος έδωσε την άδεια να πετάξει.

Ο αστυνομικός συντάκτης επισήμανε πως με βάση αναφορές φαίνεται ότι επιβεβαιώνεται η θεωρία του βέρτιγκο και μέχρι στιγμής δεν δείχνει πιθανόν το ενδεχόμενο της μηχανικής βλάβης.

Όπως φαίνεται, κατά πρώτον ο πιλότος δεν ενεργοποίησε το σύστημα που θα του έδινε alarm όταν πλησιάζει κάτω από τα 500 μέτρα και κατά δεύτερον δεν ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο, που θα μπορούσε με gps να τον οδηγήσει με ασφάλεια σε συγκεκριμένο ύψος.

«Έχουμε να εξετάσουμε ελικόπτερο, πιλότο, καιρικές συνθήκες», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο πρώην πιλότος και εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων, Παντελής Φραγκούλης.

«Το ελικόπτερο είναι πάρα πολύ σύγχρονο και ειδικά το συγκεκριμένο ήταν υπερσύγχρονο, ασφαλέστατο. Έχουμε έναν πιλότο ο οποίος είναι έμπειρος από την αεροπορία στρατού και την πολιτική αεροπορία. Και έχουμε και τον καιρό, ο οποίος είναι δυσχερέστατος, με βροχή, χαμηλή νέφωση».

Όπως λέει ο ίδιος, το δρομολόγιο του πιλότου και η στάση του πριν τον τελικό του προορισμό, «δείχνει μια πίεση».

«Είναι στη δίκη του ευχέρεια να πει ότι λόγω καιρού δεν πετάω. Η πτήση όμως η συγκεκριμένη που έκανε, δείχνει μια πίεση του πιλότου να φτάσει οπωσδήποτε στον προορισμό του. Η χαμηλή πτήση που κάνει δείχνει ότι οι καιρικές συνθήκες σε εκείνο το σημείο ήταν πάρα πολύ δύσκολες».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ