Σχολιασμός θεμάτων Νεοελληνικής Γλώσσας & Λογοτεχνίας – Φροντιστήρια εν τάξη

Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε δύο αποσπάσματα από τον ημερήσιο τύπο και ένα ποίημα του Νίκου Γκάτσιου με θέμα κριτηρίου τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές ανησυχίες και επιθυμίες των νέων της χώρας μας.

Τα μη λογοτεχνικά κείμενα είχαν σύγχρονο περιεχόμενο, η διατύπωση ήταν απλή και τα νοήματα εύληπτα από τους μαθητές. Το περιεχόμενο του ποιήματος του Γκάτσου ήταν απλό, εφόσον οι μαθητές μπορούσαν να αντιληφθούν το υπερρεαλιστικό στοιχείο, δηλαδή τα παιδιά που κατοικούν στον αστερισμό Σείριο και βλέπουν από απόσταση τη ζωή στην γη.

Επιπρόσθετα, όλα τα θέματα των ασκήσεων ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και ακρίβεια, χωρίς ασάφειες.

Συγκεκριμένα, εξέτασαν την κατανόηση του περιεχομένου των κειμένων (Θέμα Α και Β1) εκ μέρους των μαθητών και την ανταπόκριση τους σε αυτό (Β2α). Επίσης εξέτασαν ένα βασικό στοιχείο της θεωρίας της Β’ και κυρίως Γ’ λυκείου, τους τρόπους πειθούς, καθώς και την εξοικείωση των μαθητών με τις γλωσσικές επιλογές των συντακτών (Β2β και Β3).

Η άσκηση που αφορά το λογοτεχνικό κείμενο (Θέμα Γ) έλεγχε τόσο τη δυνατότητα των μαθητών να κατανοούν γενικά το περιεχόμενο του ποιήματος και να εστιάζουν σε συγκεκριμένο χωρίο, συνδέοντας το περιεχόμενο με τα δομικά στοιχεία που αξιοποιούνται από τον ποιητή όσο και την έκφραση της προσωπικής τους άποψης. Τέλος, η παραγωγή λόγου (Θέμα Δ) απαιτούσε από τους μαθητές να εκφράσουν σε ένα άρθρο την προσωπικές τους θέσεις σχετικά με τα εφόδια που είναι απαραίτητα για να αποτραπούν οι δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον και τις δράσεις που οι ίδιοι κρίνουν ότι απαιτούνται για να βελτιωθεί ο κόσμος, αξιοποιώντας πληροφορίες από τα κείμενα αναφοράς.

Σχολιασμός των θεμάτων:

Απαντήσεις θεμάτων:

https://www.en-taksi.gr/frontistiria/panelladikes2021

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ