Κορονοϊός – Μετρό: Ελλιπή μέτρα καταγγέλλουν οι ηλεκτροδηγοί μετά τα 10 κρούσματα σε εργαζομένους

Συναγερμός έχει σημάνει μετά τα 10 θετικά κρούσματα σε εργαζομένους του Μετρό. Από τους 171 μοριακούς ελέγχους που διενεργήθηκαν τη Δευτέρα διαγνώστηκαν 10 εργαζόμενοι θετικοί στον ιό, οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε κατ’ οίκον περιορισμό, ενώ ξεκίνησε και η ιχνηλάτηση των επαφών τους. Σήμερα πραγματοποιήθηκαν 400 τεστ σε εργαζομένους από τη ΣΤΑΣΥ, ώστε να δουν αν υπάρχει διασπορά του κορονοϊού. Τα αποτελέσματα αναμένονται αύριο.

Η πλειοψηφία των κρουσμάτων είναι ηλεκτροδηγοί, ενώ ένας εξ αυτών είναι ήδη διασωληνωμένος στο νοσοκομείο Σωτηρία, όπως αναφέρει το ΟΡΕΝ. Οι ηλεκτροδηγοί του Μετρό επιρρίπτουν ευθύνες στη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για ελλιπή τήρηση των προστατευτικών μέτρων, κάτι που οδήγησε στην έξαρση κρουσμάτων κορονοϊού.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους μάλιστα έως χθες δεν είχε γίνει κανένας έλεγχος σε όσους δουλεύουν στη γραμμής 3.

«Τα τελευταία γεγονότα απέδειξαν ότι η εκτελεστική διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, αλλά και μέρος των υπηρεσιακών παραγόντων είχαν επαναπαυτεί στην ομολογουμένως χαμηλή διασπορά. Ο εφησυχασμός αυτός οδήγησε στην αναίτια αύξηση του αριθμού των εκπαιδευομένων για το σύστημα ΑΤΟ, σε μια φάση μάλιστα που εκπαιδεύονταν εργαζόμενοι διάφορών οργανωτικών μονάδων ιδιαίτερης κρισιμότητας για το συγκοινωνιακό έργο. Αποτέλεσμα ήταν να προσβληθούν από τον covid-19 τόσοι όσοι δεν είχαν προσβληθεί όλη την περίοδο που μας απασχολεί η πανδημία» επισημαίνει στην ανακοίνωσή του το Σωματείο Ηλεκτροδηγών της Αττικό Μετρό.

Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο του μεγαλύτερου Σωματείου των εργαζομένων του μετρό (ΣΕΛΜΑ), Σπύρο Ρεβύθη πρόσφατα έγινε εκπαίδευση με αρκετούς συμμετέχοντες σε κλειστό χώρο, ενώ οι χώροι ανάπαυσης των οδηγών εξακολουθούν να είναι υπόγειοι και μη αεριζόμενοι επαρκώς: «Πριν από λίγες ημέρες έγινε εκπαίδευση σε κλειστό χώρο, στο meeting room των Σεπολίων 10 ατόμων συν τους εκπαιδευτές, ενώ συνήθως η διαδικασία αυτή γινόταν με ομάδες 5 ατόμων. Νόσησαν εργαζόμενοι που συμμετείχαν σ’ αυτήν. Ενημέρωσαν Σάββατο πρωί τους αρμόδιους και έως το πρωί της Τρίτης ακόμα ψαχνόμασταν. Οι εμπλεκόμενες διευθύνσεις (Εκπαίδευση- Ανθρώπινο δυναμικό) τι έχουν να μας πουν γι’ αυτό».

Σε σοβαρές καταγγελίες είχε προβεί μέσω του Realfm την Τετάρτη ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό Σπύρος Ρεβίθης. “Έγινε από λάθος στελεχών. Δηλαδή η διεύθυνση εκπαίδευσης διοργάνωσε ένα σεμινάριο για την εκπαίδευση σε νέο σύστημα των οδηγών και των εργαζομένων στο κέντρο ελέγχου. Τους έβαλε σε ένα χώρο που δεν προβλέπεται για τόσα άτομα, ήταν πάνω από 10 άτομα σε πολύ λίγα τετραγωνικά . Δεν φρόντισαν για τους κανόνες ασφαλείας, όπως θα έπρεπε. Ένας συνάδελφος ένιωσε αδιαθεσία το Σάββατο το πρωί πήγε έκανε μόνος του τεστ, ενημέρωσε τη διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού και δεν έκανε τίποτα. Άρα δύο διευθύνσεις, Εκπαίδευσης και Ανθρώπινου Δυναμικού, δεν φρόντισαν να κάνουν τις διαδικασίες για να προστατέψουν το προσωπικό. Είναι άρρωστοι όσοι εκπαιδεύτηκαν” είπε ο κ. Ρεβίθης μιλώντας στον Realfm 97,8 και την εκπομπή των Μάνου Νιφλή και Άκη Παυλόπουλου.

“Έχει γίνει αυτό το πράγμα με χειρισμό των δύο διευθύνσεων, που έχουν τεράστιες ευθύνες και θα πρέπει το υπουργείο Μεταφορών να το δει πολύ σοβαρά αν δεν το δει η διοίκηση. Εμείς το καταγγέλλουμε και πρέπει να γίνει κάτι. Οι άνθρωποι αυτοί έθεσαν σε κίνδυνο εργαζόμενους και κατ’ επέκταση μπορεί και επιβάτες γιατί μιλάμε για σύστημα μαζικής μεταφοράς” συμπλήρωσε, ενώ είπε ένας από τους εργαζόμενους νοσηλεύεται σε βαριά συμπτώματα.

Ερωτηθείς για τον συνωστισμό στα ΜΜΜ και τι πρέπει να γίνει προκειμένου τα δρομολόγια να γίνουν συχνότερα είπε μεταξύ άλλων: “Έχουν γίνει κάποιες κινήσεις για αναπαλαίωση παλαιών συρμών από τη γραμμή 1. Πρέπει να γίνει μια γενναία αγορά συρμών, μια γενναία πρόσληψη προσωπικού για να μπορέσει ο κόσμος να εξυπηρετηθεί με συχνότερα δρομολόγια”.

“Το σύστημά μας υποστηρίζει πολύ εύκολα τρίλεπτα τρένα, αν έχουμε προσωπικό και συρμούς στο δίκτυό μας. Τώρα είναι στα 4 λεπτά και κάτι. Η διαφορά του λεπτού στις ώρες αιχμής, μπορεί να ακούγεται λίγο, όμως αθροιστικά είναι τεράστιο το νούμερο των παραπάνω ανθρώπων που μπορούν να εξυπηρετηθούν με αυτό το ένα λεπτό. Μέχρι να έρθουν οι συρμοί δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά δυστυχώς. Τα υπάρχοντα τρένα δουλεύουν στο μέγιστο. Αν πάρουν το προσωπικό που έχουν πει -και έχουν καθυστερήσει οι προσλήψεις λόγω κάποιων ενστάσεων -μπορεί κάτι ελάχιστο να κάνουμε, γιατί δεν υπάρχει το τροχαίο υλικό. Μόνο με προσλήψεις αλλάζει κατ’ ελάχιστον η εικόνα. Θέλει και τρένα” προσέθεσε. 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ