ZAHA: Το αμφίβιο με το οποίο η Τουρκία σχεδιάζει να κάνει απόβαση σε νησιά του Αιγαίου – Η απάντηση της Αθήνας

Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις συνεχίζουν να εξοπλίζουν την «Στρατιά Αιγαίου» με ολοένα και περισσότερα συστήματα, που θα την διευκολύνουν σε αποβατικές ενέργειες.

του Χρήστου Μαζανίτη

Δύο είναι οι χώρες με τις οποίες η Τουρκία διατηρεί άμεσα θαλάσσια σύνορα και χρειάζονται μέσα για αποβατικές ενέργειες. Η Ελλάδα και η Κύπρος. Στη μεν Κύπρο η ιστορία έχει καταγράψει με τον πλέον τραγικό τρόπο την τουρκική επιθετικότητα και αγριότητα, που συνεχίζει έως και σήμερα να υπενθυμίζει η κατοχή του 33% μίας χώρας της Ε.Ε., με την Λευκωσία να είναι η μοναδική διαιρεμένη πρωτεύουσα παγκοσμίως.

Σε ότι αφορά το Αιγαίο και τις επιδιώξεις της Τουρκίας, η δημιουργία της «Στρατιάς Αιγαίου» έχει σαφείς επιδιώξεις την κατάληψη ελληνικών νησιών, όταν αποφασίσουν να θέσουν σε απόλυτη εφαρμογή το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» που αποτελεί επίσημη θέση της τουρκικής κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης.

Η Τουρκία ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη στην παραγωγή ενός αμφίβιου οχήματος με την επωνυμία ΖΑΗΑ, το οποίο βασίζεται στο αμερικανικής σχεδίασης και παραγωγής αμφίβιο όχημα των πεζοναυτών με την ονομασία AAV-7. Κι αν το όνομα σας λέει κάτι δεν κάνετε λάθος, είναι τα αμφίβια οχήματα που μετά το «πράσινο φως από το Κογκρέσο» παραλαμβάνει ο Ελληνικός Στρατός, πλήρως ανακατασκευασμένα και οπλισμένα από τις ΗΠΑ, έναντι 265 εκατ. δολαρίων, ποσό που αναμένεται να μειωθεί.

Οι Τούρκοι από τη μεριά τους, με το ΖΑΗΑ ευελπιστούν ότι θα μπορέσουν να εξοπλίσουν επαρκώς το αεροπλανοφόρο τους ANADOLU και θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν αποβατικές επιχειρήσεις. Πού και πώς, είναι άλλο θέμα. Ωστόσο, η πρόθεση και η απειλή είναι υπαρκτή.

Όπως έγινε γνωστό, από τουρκικά μέσα ενημέρωσης, οι τούρκοι πεζοναύτες θα προμηθευτούν συνολικά 27 οχήματα. Από αυτά τα 23 θα είναι μεταφοράς προσωπικού, τα 2 θα είναι διοίκησης και τα 2 θα είναι οχήματα διάσωσης.

Όπως αναφέρουν σε σχετικά δημοσιεύματα τουρκικά ΜΜΕ, κατά τη φάση αποβατικών επιχειρήσεων, τα οχήματα μπαίνουν στη θάλασσα από τα αποβατικά πλοία που πλησιάζουν την ακτή και μπορούν να διανύσουν απόσταση αρκετών χιλιομέτρων εν πλω μέχρι να φτάσουν στις ακτές. Στην χερσαίες επιχειρήσεις, μπορούν να εφορμήσουν από κοινού με άλλα τεθωρακισμένα οχήματα.

ZAHA

ZAHA

ZAHA

Η δικαίωση για τα AAV-7

Η εξέλιξη απλά επιβεβαιώνει τον από κοινού σχεδιασμό ΓΕΕΘΑ και ΓΕΣ, που πιέζουν επί 3 χρόνια για την προμήθεια των αμφίβιων AAV-7 από τις ΗΠΑ, έναντι συμβολικού τιμήματος, για την ενίσχυση των πεζοναυτών.

Το δυνητικό κόστος απόκτησης συνολικά 76 οχημάτων είναι 268 εκατ. δολάρια, που περιλαμβάνει τόσο την Ολοκληρωμένη Υλικοτεχνική Υποστήριξη -ILS (Integrated Logistic Support) όσο και την εν συνεχεία υποστήριξη – FOS (Follow-on Support). Κάτι που σημαίνει ότι τα οχήματα έρχονται πλήρως ανακατασκευασμένα με όλα τα ανταλλακτικά και ότι επιπλέον χρειάζεται για την υποστήριξή τους, ώστε να επιτυγχάνονται υψηλές διαθεσιμότητες.

Όπως έγινε γνωστό από το σχετικό έγγραφο του Στέιτ Ντιπάρτμεντ προς το Κογκρέσο, τα αμφίβια χωρίζονται σε 63 οχήματα μεταφοράς προσωπικού AAVP-7A1, 9 οχήματα διοίκησης AAVC-7A1 και 4 οχήματα περισυλλογής AAVR-7A1. Επίσης, κι αυτό είναι το σημαντικότερο, έρχονται με πλήρες πακέτο οπλισμού, που περιλαμβάνει πολυβόλα M2HB διαμετρήματος 0,50 ιντσών (12,7 mm) και αυτόματους εκτοξευτές βομβίδων Mk19.

Η απόκτησή τους θα αλλάξει εντελώς τον τρόπο δράσης των Πεζοναυτών, οι οποίοι και θα αντικαταστήσουν τα 29 ΑΒΑΚ, που χρησιμοποιούνται ως οχήματα εφόδου. Πρόκειται για τις Αποβατικές Ακάτους που αποκτήθηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και πλέον κρίνονται ακατάλληλες για τις προκλήσεις του σύγχρονου πεδίου των μαχών.

Ταυτόχρονα, τρέχουν με ταχύτατους ρυθμούς και οι σχετικές διαδικασίες μετά το προφορικό «οκ» από το ODC για την δυνατότητα παραχώρησης με την μέθοδο του “as is where is” έως και 300 Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης Bradley Μ2Α2, που θα αντικαταστήσουν αντίστοιχο αριθμό πεπαλαιωμένων ΤΟΜΑ, κυρίως ΒΜΡ-1.

Ένα θέμα για το οποίο έχουν εκτενώς αναφερθεί εδώ και καιρό στο enikos.gr, ξεδιπλώνοντας κάθε πτυχή.

Μία εξέλιξη, που αποτελεί δικαίωση για τον ίδιο τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ προσωπικά, αφού όπως αποκαλύψαμε στο enikos.gr η συμφωνία για τα Bradley φαίνεται ότι κλείδωσε το καλοκαίρι, στην επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στις ΗΠΑ, ο οποίος και συνάντησε τον ομόλογό του Στρατηγό Μαρκ Μίλεϊ. Στις 13 Ιουλίου, όμως, επισκέφθηκε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, όπου συναντήθηκε με την Assistant Secretary of State for Political-Military Affairs κ. Jessica Lewis. Είναι η αρμόδια του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών που μπορεί να εγκρίνει την πώληση ή παραχώρηση πλεονάζοντος αμυντικού υλικού προς τρίτες χώρες. Και σε εκείνη την συνάντηση ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ έδωσε την λίστα με αυτά που επιθυμούν διακαώς οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, με τα Bradley να είναι ψηλά στη λίστα όπως και τα Μ1128 για τα οποία προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο νεότερο.

Υπάρχουν κι άλλα οπλικά συστήματα που έχει ζητήσει στην σχετική λίστα που υπέβαλε στην Lewis ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, όμως δεν είναι της παρούσης να αναφερθούν.

Πάντως, ο στόχος της Στρατιωτικής Ηγεσίας είναι τα πρώτα ή ακόμη και όλα τα Bradley να έρθουν μαζί με τα AAV-7.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ