Ο υποψήφιος «ΟΠΛΙΤΗΣ» για το νέο «τζιπ» του Ελληνικού Στρατού – ΦΩΤΟ

Παρουσιάστηκε το εγχώριας κατασκευής θωρακισμένο όχημα «ΟΠΛΙΤΗΣ» που είναι υποψήφιο «τζιπ» για τον Ελληνικό Στρατό.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Όπως έχουμε γράψει εδώ και σχεδόν 2 χρόνια στο enikos.gr, οι Ένοπλες Δυνάμεις και δη ο Στρατός Ξηράς βρίσκονται στη διαδικασία απόσυρσης των Mercedes και επιλογής του νέου οχήματος που θα αποτελέσει την ραχοκοκαλιά των οχημάτων για τις επόμενες δεκαετίες. Κι αν ο όρος «τζιπ» που χρησιμοποιούμε δεν είναι ο πιο δόκιμος, είναι ωστόσο ο πιο προσφιλής όρος που χρησιμοποιούν στον Στρατό, προκειμένου να σηματοδοτήσουν το πέρασμα από τα κλασσικά «τζιπ» στο νέο τύπου οχήματος, όπως επιβάλουν οι σύγχρονες προκλήσεις στο πεδίο.

Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκε ενώπιον του Διευθυντή και στελεχών της Διεύθυνσης Πεζικού του Γενικού Επιτελείου Στρατού καθώς και εκπροσώπων από την 1Η Στρατιά, το Γ’ ΣΣ/NDC-GR, τη ΙΙ Μηχανοκίνητη Μεραρχία και την 1η Ταξιαρχία Καταδρομέων – Αλεξιπτωτιστών, το Ελληνικής σχεδίασης Τακτικό Τροχοφόρο Τεθωρακισμένο 4×4 HOPLITE (ΟΠΛΙΤΗΣ) της EODH.

ΟΠΛΙΤΗΣ

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην έδρα της 34ΜΚ Ταξιαρχίας ΠΖ στο στρατόπεδο “ΕΠΙΛΑΡΧΟΥ ΠΡΟΚΟΠΙΔΗ ΘΩΜΑ” που βρίσκεται στην Άσσηρο Θεσσαλονίκης.

Στην διάρκεια της, οι επιτελείς ενημερώθηκαν για τα Τεχνικά και Επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του οχήματος, καθώς και για τις ειδικοποιημένες εκδόσεις που έχει αναπτύξει η εταιρεία όπως, η έκδοση μεταφοράς όλμου 81 ή 120mm, η αντιαρματική έκδοση με πυροβόλο 20mm και μονό ή διπλό Α/Τ εκτοξευτή πυραύλων SPIKE LR, η έκδοση Διοικήσεως που μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλούς σταθμούς Επικοινωνιών και Τερματικό του ΣΔΕ ΗΝΙΟΧΟΣ, η έκδοση Προωθημένου παρατηρητή ΠΒ, η έκδοση μεταφοράς του Α/Τ συστήματος SPIKE N-LOS, η έκδοση Ασθενοφόρου κλπ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε για την νέα αερομεταφερόμενη έκδοση Ειδικών Επιχειρήσεων με βάρος 7,5 τόνους, ανοικτή οροφή και δυνατότητα μεταφοράς πολυβόλων, αυτόματων βομβιδοβόλων, όλμων 60mm και μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου σε ειδική βάση στο πίσω μέρος.

Στην επίδειξη που ακολούθησε, επιδείχθηκε η δυνατότητα  επιβίβασης ομάδας Πεζικού 8 ατόμων με πλήρη εξοπλισμό και η ασφαλής και άνετη μεταφορά της με υψηλές ταχύτητες σε αρματικό έδαφος εκτός οδών.

Όπως επισημαίνουν οι επικεφαλής της ελληνικής – κατασκευάστριας εταιρείας με έδρα το Λάκκωμα Χαλκιδικής, «η σπονδυλωτή σχεδίαση και η μεγάλη μεταφορική ικανότητα του οχήματος, σε συνδυασμό με τι πρωτοπόρες καινοτομίες που ενσωματώνει, παρέχουν τη δυνατότητα προσαρμογής σε κάθε επιχειρησιακή απαίτηση συνδυάζοντας αρμονικά την υψηλή ευκινησία με κορυφαίο επίπεδο προστασίας και επάρκεια χώρων για κάθε αποστολή».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ