M-346: Το «αύριο» της Πολεμικής Αεροπορίας προσγειώθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα

Χρήστος Μαζανίτης
Δημοσιογράφος

Είναι πλέον γεγονός. Η εκπαίδευση των «Ικάρων» της Πολεμικής Αεροπορίας άλλαξε σελίδα και η νέα εποχή ανέτειλε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης, στην Καλαμάτα.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Μόλις πριν λίγες ημέρες παρουσιάσαμε στο enikos.gr την προσγείωση των νέων εκπαιδευτικών αεροσκαφών Μ-346 της Πολεμικής Αεροπορίας, στην 120 Πτέρυγα Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα.

Χθες πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή παραλαβής από την ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, παρουσία του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και του Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτέραρχου Θεμιστοκλή Μπουρολιά.

Αυτό το Εκπαιδευτικό Κέντρο ήταν ένα όραμα, το οποίο άρχισε να διαμορφώνεται στις 16 Απριλίου 2021, όταν υπογράφηκε μια 22ετής Διμερής Συμφωνία μεταξύ των Υπουργείων Άμυνας Ελλάδας και Ισραήλ. Στο πλαίσιο της συμφωνίας αυτής παρέχεται πλήρης υποστήριξη σε 25 αεροσκάφη Τ-6Α, ενώ παράλληλα θα εκμισθωθούν 10 αεροσκάφη Μ-346, προς αντικατάσταση του παλιού Τ- 2 B/C, μέσο που άφησε το δικό του αποτύπωμα στον τομέα της Προηγμένης και Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης, παραδίδοντας στην Πολεμική Αεροπορία 2455 Πιλότους από 44 τάξεις της Ακαδημίας Πολεμικής Αεροπορίας σε 48 χρόνια επιχειρησιακής υπηρεσίας, έχοντας ολοκληρώσει συνολικά περίπου 430.000 ώρες πτήσης.

 

 

Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί ένα πλήρως εξοπλισμένο σύστημα εκπαίδευσης εδάφους για τα αεροσκάφη T-6A και M-346, καθώς και για εκπαίδευση σε πολυκινητήρια αεροσκάφη, με τελευταίας τεχνολογίας Flight Simulators και ψηφιακά τελευταίας τεχνολογίας συστήματα, εισάγοντας τελικά την αεροπορική εκπαίδευση στην ψηφιακή και συνθετική εποχή.

Σε δηλώσεις του ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος έκανε ιδιαίτερη αναφορά για το τι αντιπροσωπεύει το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πτήσεων όχι μόνο για την Ελλάδα και για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και για την περιφερειακή συνεργασία: «Αυτό το έργο υπογραμμίζει ουσιαστικά την άριστη συνεργασία μεταξύ Ελλάδας, Ισραήλ και Ιταλίας, που μοιράζονται το ίδιο όραμα για ειρήνη, ασφάλεια και σταθερότητα, στην κοινή μας γειτονιά, την Ανατολική Μεσόγειο και όχι μόνο.

Και πέρα από το γεγονός ότι τα νέα εκπαιδευτικά jet είναι ιταλικής κατασκευής, να τονίσω ότι έχουμε ήδη δημιουργήσει μια ισχυρή συνεργασία με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία εδώ στην Καλαμάτα, για την κοινή εκπαίδευση των πιλότων μας.

Επιπλέον, αυτή η γραμμή προσπάθειας αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο έργο αμυντικής συνεργασίας μεταξύ Ισραήλ και Ελλάδας και αποτελεί ακλόνητη απόδειξη της διαρκώς διευρυνόμενης στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ των χωρών μας».

Από τη μεριά του, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς παρέθεσε τα πλεονεκτήματα του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους, που συνοψίζονται κυρίως:

  • Υψηλό επίπεδο ελιγμών και ενεργειακής απόδοσης, συγκρίσιμο με αυτά των μαχητικών σημερινής γενιάς.
  • Εξαιρετικά χαρακτηριστικά χειρισμού, λόγω της εξίσου εξαιρετικής αεροδυναμικής σχεδίασης και του ψηφιακού συστήματος ελέγχου πτήσης που ενσωματώνει.
  • Ευρεία γωνία ικανότητας επίθεσης, για ρεαλιστική εκπαίδευση και εξοικείωση με σενάρια κυνομαχίας.
  • Ταχύτητες προσέγγισης και προσγείωσης συγκρίσιμες με αυτές των προηγούμενων φάσεων εκπαίδευσης, επιτρέποντας μια προοδευτική ομαλή και ασφαλή μετάβαση από την εκπαίδευση Αρχικού και Βασικού Σταδίου (Φάση Ι και ΙΙ) στην εκπαίδευση Προχωρημένου και Επιχειρησιακού Σταδίου (Φάση ΙΙΙ και IV).
  • Δυνατότητα προσομοίωσης εν πτήσει, χάρη στα προηγμένα ηλεκτρονικά του, συμπεριλαμβανομένων των ολοκληρωμένων συστημάτων προσομοίωσης τακτικής εκπαίδευσης και δεδομένων σύνδεσης, που επιτρέπουν στον πιλότο να εκπαιδεύεται στα πιο σύγχρονα οπλικά συστήματα που συναντά σήμερα, σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό και απαιτητικό επιχειρησιακό περιβάλλον.
  • Μεγαλύτερος χρόνος πτήσης από οποιοδήποτε άλλο υπερηχητικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος, λόγω της χαμηλής του κατανάλωσης καυσίμου.
  • Σχεδιασμός του πιλοτηρίου που παραπέμπει άμεσα στα αντίστοιχα των πιο προηγμένων δυτικών μαχητικών παγκοσμίως, εξασφαλίζοντας μια ισορροπημένη μετάβαση στο περιβάλλον 4ης και 5ης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων Head up Display (HUD), Multi-Function Display (MFDs) και Hands On Throttle & Στοιχείο ελέγχου.
  • Υψηλό επίπεδο ασφάλειας και αξιοπιστίας με χαμηλό ποσοστό αστοχίας και δυσλειτουργίας.
  • Συντήρηση «Κατάσταση Παρακολούθησης», που εξασφαλίζει υψηλή προσβασιμότητα στα συστήματα και τον εξοπλισμό του αεροσκάφους, ώστε να μειωθεί ο χρόνος της τεχνικής συντήρησης και να διατηρηθεί η διαθεσιμότητα σε υψηλό επίπεδο.

Όπως επεσήμανε ο Αρχηγός ΓΕΑ «η σημαντική βελτίωση στην αεροπορική εκπαίδευση που θα προσφέρει πλέον το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πτήσεων (IFTC), θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στο μετέπειτα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατανομής στα μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, με μεγάλο όφελος σε πολύτιμες ώρες πτήσης, το οποίο θα βελτιώσει τη διαθεσιμότητα των πόρων και τη διασφάλιση των πόρων που απαιτούνται για την περαιτέρω ενίσχυση της επιχειρησιακής εκπαίδευσης των πιλότων της πρώτης γραμμής».

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ