Κόντρα κυβέρνησης-ΝΔ για τις υποδομές

Κόντρα έχει ξεσπάσει με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος της ΝΔ για τις υποδομές. Χθες, εξέδωσε ανακοίνωση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατηγορώντας τη ΝΔ ότι εξήγγειλε έργα που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν δημοπρατηθεί.

“Χαρακτηριστικά παραδείγματα: ο Ε65, η υποθαλάσσια της Σαλαμίνας, η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Δεύτερον, μείωσαν τα έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί, είτε δημοπρατηθεί, είτε είναι προς δημοπράτηση και έχουν εξασφάλιση πόρων όπως το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη, η παράκαμψη της Χαλκίδας και οδικά έργα σε Λέσβο και Ρόδο, ο κάθετος άξονας της Εγνατίας στη Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, ο κάθετος άξονας Δράμα – Αμφιπόλη, που δεν τόλμησαν να τα πουν.

Τρίτον, το πρόγραμμα παρουσίασαν οι κύριοι υπεύθυνοι της απαξίωσης των Υποδομών, των Μεταφορών, των Αστικών Συγκοινωνιών και του Σιδηρόδρομου, δηλαδή οι κ.κ. Χατζηδάκης, Παπαθανασίου, Μητσοτάκης.

Ο πρώτος, ο κ. Χατζηδάκης, που ως Υπουργός Μεταφορών και Υπουργός Ανάπτυξης και Οικονομίας επαναδιαπραγματεύτηκε τις συμβάσεις παραχώρησης μειώνοντας το φυσικό αντικείμενο κρατώντας ψηλά το τίμημα και τα διόδια, διέλυσε τον ελληνικό Σιδηρόδρομο (και όχι μόνο) και σε αγαστή συνεργασία με τον κ. Παπαθανασίου, ως ΓΓ Μεταφορών, άφησαν εκατοντάδες εκατομμύρια απλήρωτα για τις Αστικές Συγκοινωνίες , κυκλώματα πλαστών εισιτηρίων και πάνω από 16 δισεκατομμύρια σε ανοιχτές υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων για τον ελληνικό Σιδηρόδρομο. Επέκτειναν τη σύμβαση του ΟΑΣΘ συνεχίζοντας τη σπατάλη εκατοντάδων εκατομμυρίων στη γνωστή κρατικοδίαιτη ιδιωτική πρωτοβουλία της ΝΔ.

Ο τρίτος, ο κ. Μητσοτάκης, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με μετατάξεις και απολύσεις από κρίσιμες ειδικότητες του Σιδηροδρόμου, των Αστικών Συγκοινωνιών, των εποπτευόμενων φορέων και των Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τέταρτον, ανακοίνωσαν ότι δεν θα καταργήσουν τον νόμο 4412/16 για τον οποίο μέχρι χθες μας κατήγγειλαν” ανέφερε η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών.

“Η «αποτελεσματικότητα» της ΝΔ στα Δημόσια έργα και τις Υποδομές είναι συστατικό της στοιχείο. Κανείς δεν θα ξεχάσει τις λαμαρίνες του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Κανείς δεν θα ξεχάσει τα «κολωνάκια» στην Κορίνθου – Πατρών. Κανείς δεν θα ξεχάσει τα κωλύματα της Ιόνιας, των Τεμπών, του ενός τρίτου του Ε65 και του Μορέα. Κανείς δεν θα ξεχάσει τις δεκαετίες του σιδηροδρομικού δικτύου, της σήραγγας του Καλλιδρόμου, του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός, της σύνδεσης της Πάτρας. Ευτυχώς για τις Δημόσιες Υποδομές, τις Μεταφορές, τις Αστικές Συγκοινωνίες, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας, δεν θα τους δοθεί η ευκαιρία” σημειωνόταν.

Από την πλευρά της η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, σε δήλωση που έκανε στο περιθώριο της συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, ανέφερε: «η αλήθεια είναι ότι με έκπληξη, για να μην πω για άλλα συναισθήματα, άκουσα σήμερα τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης να εξαγγέλλει ένα έργο, αυτό της Ελευσίνας-Υλίκης, για το οποίο τον καλώ μαζί με τους συνεργάτες του που τον συμβούλεψαν, να το επισκεφτούμε από κοινού μια και πρέπει να σας πω ότι τα πρώτα 17 χιλιόμετρα εξ’ ολοκλήρου από την Περιφέρεια Αττικής υλοποιούνται, κόστος έργου 75 εκατ. ευρώ και η Περιφέρεια διατίθεται να αναλάβει και το υπόλοιπο του έργου, δηλαδή από το 17ο χιλιόμετρο ως το 43ο». Πρόσθεσε ότι «η Περιφέρεια Αττικής υλοποιεί αυτό το πολύ δύσκολο έργο για τους οδηγούς, γνωρίζουν όλοι πόσο κακό οδικό δίκτυο ήταν, με ίδιους πόρους, δεν προβλέπονται διόδια και βέβαια δεν προσφεύγουμε στο ιδιωτικό κεφάλαιο, στον ιδιωτικό δανεισμό». «Ήταν ένα όραμα του Δοξιάδη», συνέχισε, «που θα πρέπει κάποιος να ενημερώσει τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι υλοποιείται από την Περιφέρεια Αττικής. Είναι μάλλον σαν το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, το οποίο επίσης εξήγγειλε ότι θα υλοποιήσει άμα τη ανάληψη των καθηκόντων του…».

Απάντηση στον Χρήστο Σπίρτζη και την Ρένα Δούρου για την κριτική που άσκησαν στις εξαγγελίες της ΝΔ όσον αφορά τις υποδομές, έδωσε ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Καραμανλής.

«O κ. Σπίρτζης είναι, όπως πάντα, εκτός τόπου και χρόνου. Για να συκοφαντήσει το Εθνικό μας Σχέδιο για τις Υποδομές, ισχυρίστηκε ότι ήδη υλοποιούνται έργα που βρίσκονται μόνο στα χαρτιά, ή ακόμα χειρότερα, μόνο στη φαντασία του. Την παράσταση όμως έκλεψε η κ. Δούρου, που μπέρδεψε έναν υφιστάμενο επαρχιακό δρόμο, με την πρότασή μας για έναν νέο αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει τη Θήβα με την Ελευσίνα, ο οποίος θα δώσει ανάσα στην Αττική», δήλωσε ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, για να καταλήξει στο πολιτικό «δια ταύτα»:

«Οι πολίτες το γνωρίζουν πια: Οι συνεχείς περικοπές στις Δημόσιες Επενδύσεις και οι μουσαμάδες στο μετρό της Θεσσαλονίκης απεικονίζουν με τον καλύτερο τρόπο την ανύπαρκτη πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τα μεγάλα έργα».

Στην ανακοίνωση του Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Σερρών Κώστα Καραμανλή, περί ανύπαρκτης πολιτικής της κυβέρνησης για τα μεγάλα έργα, απάντησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Ειδικότερα ο Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε:

«Παρακαλώ τον κ. Καραμανλή να τηλεφωνήσει στον κ. Σουφλιά και να του πει για ποιους λόγους δεν έβγαλε μαζί με τις άλλες παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων το Ελευσίνα- Θήβα- Υλίκη που ήταν στον σχεδιασμό της τότε κυβέρνησης Καραμανλή, μπας και ενημερώσει την σημερινή ηγεσία της ΝΔ για το ποια έργα μπορούν να υλοποιηθούν.

Να του προτείνω επίσης να εξετάσουν την σύνδεση της Ελευσίνας με την Οινόη που είναι ένας διαγώνιος δρόμος πολύ χαμηλότερου κόστους που θα μπορεί να υλοποιηθεί και παροτρύνω την ΝΔ να εγκαταλείψουν την πολιτική του Μαυρογιαλούρου και την εξυπηρέτηση του μεγάλου κόστους των έργων και την εξυπηρέτηση των εργολάβων.

Να του θυμίσω επίσης για το μετρό της Θεσσαλονίκης ότι το 2015 παραλάβαμε το έργο 5 χρόνια σταματημένο με υλοποίηση στο 30% και με αποζημιώσεις διεκδικούμενες, του εργολάβου, 1,150 δισ. ευρώ για το 30% του έργου, όταν όλο το έργο ήταν συμβασιοποιημένο νέο τίμημα 900 εκατ. ευρώ.

Να του θυμίσω επίσης ότι η επέκταση στην Καλαμαριά ολοκληρώνεται και τις επόμενες μέρες βγαίνουν οι διαγωνισμοί για τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση για τις δυτικές συνοικίες.

Και τα λέω αυτά για να συμπληρωθεί το εθνικό σχέδιο υποδομών της ΝΔ!»

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ