Η Αεροπορία Στρατού ετοιμάζεται να εκσυγχρονίσει τα Chinook

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε τον εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων Chinook.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Η Αεροπορία Στρατού είναι ακόμη ένας κλάδος των Ενόπλων Δυνάμεων, που χρειάζεται άμεσα κονδύλια για τον εκσυγχρονισμό της.

Δεν είναι μόνο τα ελικόπτερα UH-1H Huey, που χρήζουν άμεσης αντικατάστασης (σ.σ. αλλά γι’ αυτό το θέμα θα ακολουθήσει ξεχωριστό αφιέρωμα), όσο και τα μεταγωγικά Chinook που πρέπει να μπουν σε πρόγραμμα συντήρησης και εκσυγχρονισμού.

Όπως είχαμε αποκαλύψει στο enikos.gr, οι «ενέσεις» που έγιναν στην Αεροπορία Στρατού με προσωπική παρέμβαση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, προ ενάμισι έτους ήταν ευεργετικές. Η προμήθεια από τις ΗΠΑ 9 κινητήρων έδωσε τη δυνατότητα αντικατάστασης σε 9 ελικόπτερα ν CH-47D αντικαθίστανται με κινητήρες Τ-55-GA-714A, τους ίδιους κινητήρες δηλαδή που φέρουν και τα προσφάτως αποκτηθέντα 10 ελικόπτερα CH-47.

Το κόστος της εν λόγω αντικατάστασης, μάλιστα, καλύπτεται από χρήματα που ήδη υπάρχουν, συνεπώς δεν υπήρξε καμία περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Έτσι, η Αεροπορία Στρατού λύνει μεν ένα μεγάλο πρόβλημα αναβάθμισης των πολύτιμων ελικοπτέρων συμπληρώνοντας υψηλό ποσοστό διαθεσιμοτήτων αλλά και ομοιοτυπίας, όμως δεν έλυσε όλα τα προβλήματά της για τα ελικόπτερα του τύπου.

chinook Σινούκ

Η Αεροπορία Στρατού έχει «λιώσει» τα ελικόπτερα για τις ανάγκες του κρατικού μηχανισμού, όπως με την αεροπυρόσβεση το καλοκαίρι αλλά και σε αποστολές διακομιδών ασθενών από νησιά προς την ηπειρωτική χώρα. Έτσι, όπως μας λένε χαρακτηριστικά γνώστες – τεχνικοί «τα ελικόπτερα έχουν φάει τις ώρες τους» που σημαίνει ότι χρειάζονται ολική συντήρηση κι ενδεχομένως κάποιου είδους αναβάθμιση.

Τα χρήματα που είναι διαθέσιμα προς το παρόν κάνουν απαγορευτικό το σκεπτικό αναβάθμισης από την έκδοση D στην F.

Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτημα του Αρχηγού της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου, «κάθε δυνατότητα αναβάθμισης συστημάτων και εκσυγχρονισμού εξετάζεται ενδελεχώς και κατά περίπτωση με κύριο γνώμονα τα δεδομένα του στόλου των αεροσκαφών (Α/Φ) και ελικοπτέρων (Ε/Π) και τη σχέση κόστους – οφέλους».

chinook Σινούκ

Ειδικότερα, ο υπουργός επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ του enikos.gr ότι «στην παρούσα φάση έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες μέσω της 4ης τροποποίησης της LOA GR-B-XOP, η οποία υπεγράφη την 16η Ιουνίου τρέχοντος έτους, για την αντικατάσταση των κινητήρων των 9 παλαιότερων Ε/Π CΗ-47D, γεγονός που αναμένεται να βελτιώσει το επίπεδο συντήρησης και την επιχειρησιακή ικανότητα των υπόψη ελικοπτέρων».

Ενδιαφέρον έχει η αποκάλυψη ότι έχει  ενεργοποιηθεί πρόγραμμα «Εν Συνεχεία Υποστήριξης – Follow On Support (FOS)» συνολικού ύψους 100εκ. € και έχει σταλεί αίτημα προς τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές για τη σύνταξη διακρατικής συμφωνίας (LΟΑ) που θα πληροί τις απαιτήσεις της ελληνικής πλευράς.

Τέλος, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο απόκτησης και νέων ελικοπτέρων.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ