Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

 

Πρώτος σου «πρόδωσα» ότι ο Γιάννης Χουβαρδάς θα «χτυπήσει» το καλοκαίρι με «Ορέστεια» και πρώτος αποκάλυπτα σιγά-σιγά τους έξοχους πρωταγωνιστές που «έκλεινε» για αυτήν.

Στο …θρίλερ «παγώνει» λόγω Φαμπρ, πρόδωσα ότι…συνεχίζει ακάθεκτη και πάει Επίδαυρο και τώρα έχω την πρώτη φωτογραφία του ισχυρότατου θιάσου που θα στηρίξει το ανέβασμα του έργου. Μπήκαμε στο Μέγαρο Μουσικής όπου γίνονται και οι εντατικές πρόβες και ιδού η πρώτη ομαδική πόζα.

Το ξεχωριστό ραντεβού στην Επίδαυρο με την Ορέστεια του Αισχύλου θα δοθεί στις 8- 9 Ιουλίου και πρόκειται για συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ και της δυνατής εταιρείας “Λυκόφως” του «δαιμόνιου» Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Πολύδωρος Βογιατζής, Στεφανία Γουλιώτη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Σύρμω Κεκέ, Νίκος Κουρής, Χριστίνα Μαξούρη, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Δημήτρης Παπανικολάους, Άλκηστις Πουλοπούλου, Νίκος Ψαρρά. Ύβρις, Εκδίκηση κι ανάγκη απόδοσης Δικαιοσύνης από το 458 π.Χ….στο σήμερα.

Στη μοναδική σωζόμενη τριλογία (“Αγαμέμνων”- “Χοηφόροι” – “Ευμενίδες”) της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ο Αισχύλος διαλέγει ως πλαίσιο του μεγάλου ανθρωπολογικού του στοχασμού τον διπλό φόνο του Αγαμέμνονα (από την Κλυταιμνήστρα ) και της Κλυταιμνήστρας (από τον Ορέστη). Με το καλό.

Αναμένουμε!

 

 

 

Πριν λίγες μέρες «πρόδωσα» ότι «μαγειρεύεται» με όρεξη και μεράκι το ανέβασμα του γερού «Του Κουτρούλη ο γάμος» από τις δυνατές θεατρικές επιχειρήσεις Λεμπέση και τώρα …επιστρέφω με την πρώτη φωτογραφία του εντυπωσιακού θιάσου που φτιάχτηκε!

Πάμε να στα πω όλα. Του…Κουτρούλη ο γάμος θα γίνει το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Η πιο «Αριστοφανική» κωμωδία του νεοελληνικού θεάτρου ανεβαίνει αυτό το καλοκαίρι με τον Γιάννη Βούρο στον επώνυμο ρόλο και την Τάνια Τρύπη στο ρόλο της… πέτρας του σκανδάλου. Το έργο γράφτηκε από τον Αλέξανδρο Ρίζο Ραγκαβή στα 1843, αμέσως μετά το «μνημόνιο» με τους δανειστές εκείνης της εποχής και την επιβολή στη χώρα μας από τις Μεγάλες Δυνάμεις δυσβάστακτων όρων, που οδήγησαν στην εξέγερση της 3ης του Σεπτέμβρη.

Φαναριώτης ευρύτατης παιδείας και πολυγραφότατος λόγιος ο Ραγκαβής, ήταν ταυτόχρονα και δραστήριος πολιτικός που έζησε «από τα μέσα» τις ίντριγκες, τις ξένες επεμβάσεις, τους συμβιβασμούς και την με κάθε μέσο προσπάθεια για κατάκτηση και διατήρηση της εξουσίας από τα πρώτα κόμματα που εμφανίστηκαν μετά την Επανάσταση του 21 –κόμματα που δεν έκρυβαν την εξάρτησή τους από ξένα κέντρα, αντίθετα έφεραν με… υπερηφάνεια τους τίτλους «Αγγλόφιλον», «Γαλλόφιλον» και «Ρωσόφιλον»!

Μέσα από την ξεκαρδιστική ιστορία του Κουτρούλη, του καλοκάγαθου ράφτη από την Σύρο, που για να τον δεχτεί για σύζυγό της η ωραία Ανθούσα θέτει ως όρο να γίνει… υπουργός, ο Ραγκαβής αποκαλύπτει με αξιοθαύμαστη τόλμη τις μεθόδους και τις πρακτικές που από τότε ταλανίζουν το πολιτικό μας σύστημα: την εξασφάλιση ξένης υποστήριξης, την διαπλοκή, την εξαγορά συνειδήσεων, τις πελατειακές σχέσεις και την θυσία του δημοσίου στο ατομικό συμφέρον. Και όλα αυτά διαδραματίζονται στο συμβολικό πλαίσιο του ξενοδοχείου «Η Ελλάς», όπου ο Ραγκαβής κατορθώνει να αναβιώσει και να ανανεώσει την φόρμα της Αριστοφανικής κωμωδίας, αξιοποιώντας όχι μόνο τον Χορό πολιτών – πελατών, αλλά και όλα τα δοκιμασμένα τεχνάσματα του είδους: την Παράβαση, τα Επεισόδια, τον Αγώνα, τον Υμέναιο και φυσικά τις κωμικές ανατροπές, το άφθονο γέλιο, τα τραγούδια και την πανηγυριώτικη διάθεση.

Στην παράσταση εκτός από τον Γιάννη Βούρο και την Τάνια Τρύπη, πρωταγωνιστούν ακόμα ο Κώστας Φλωκατούλας, ο Γιώργος Γιαννόπουλος, ο Άγγελος Μπούρας, ο Θοδωρής Αντωνιάδης, ο Λευτέρης Δημηρόπουλος, η Δέσποινα Μπουγατιώτη, η Θάλεια Χαραρά, η Δανάη Αγγελάτου και ο Γιάννης Καλατζόπουλος . Καλοτάξιδοι!

 

 

 

Μπορεί να έγραψα πρώτος ότι η Χρύσα Ρώπα θα ηγηθεί γερού θιάσου στο Αθηνά και στο έργο «Κι ένα εξοχικό παρακαλώ» που έχει γράψει ο Γιώργος Φειδάς και σκηνοθετεί ο Βασίλης Θωμόπουλος ,αλλά το… σκηνικό άλλαξε στη διαδρομή.

Η Χρύσα Ρώπα πήρε την  απόφαση  να μην είναι στην εν λόγω παραγωγή για καλλιτεχνικούς λόγους, αλλά …δεν άνοιξε μύτη από ό,τι μαθαίνω. Όλα έγιναν ήρεμα και χαλαρά -να σημειώσω ότι η Ρώπα δεν είχε ξεκινήσει καν πρόβες και είχε κάνει μόνο τη φωτογράφιση για το promo της παράστασης- και όπως έμαθα         από έγκυρη πηγή «κλείστηκε» ήδη η άξια Χριστίνα Τσάφου για τον ρόλο της στη δυνατή παραγωγή του Ομίλου Μαροσούλη.

Θα δούμε ακόμα τη Μαριάννα Τουμασάτου, τον Μάριο Αθανασίου, τον Κώστα Αποστολάκη, τη Μαρία Κορινθίου, τον Ρένο Ρώτα και την Κλέλια Ανδριολάτου!

 

 

 

Από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του ο Κώστας Αρζόγλου ετοιμάζεται για ένα ιδιαίτερα ελκυστικό «στοίχημα» που τον θέλει να ερμηνεύει το υπέροχο «Αυτός και το πανταλόνι του» που θα ανέβει στο Undergrouand σε σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη. Το ραντεβού δίνεται από το Σάββατο 4 Ιουνίου, καθημερινά και για δώδεκα μόνο παραστάσεις μέχρι την Τετάρτη 15 Ιουνίου.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για ένα μονόλογο, αντιπροσωπευτικό δείγμα της θεατρικής γραφής, του σημαντικού συγγραφέα Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ένα μονόλογο, που ουσιαστικά είναι διάλογος: Η σύγκρουση ενός αδύναμου άνθρωπου με το ανελέητο περιβάλλον του. Με το παρελθόν και το μέλλον του. Η μάχη ανάμεσα σε αυτά που ήθελε να κάνει και σε αυτά που τελικά έπραξε. Τελματωμένες οι ελπίδες, γελασμένα τα όνειρα, απροσπέλαστος ο έρωτας και η στέρηση, η μοναξιά, η κοινωνική καταπίεση και η εκμετάλλευση… Η συνείδησή του ασφυκτιά. «Αν μπορούσα θα’ φευγα πρώτος», μας εξομολογείται. Αλλά δεν πρόκειται να φύγει. Άλλωστε, σ’ όλη του τη ζωή πάντοτε «ήθελε», μα ποτέ δεν «μπόρεσε»… Κοινές, βέβαια, οι καταστάσεις, αλλά δραματικές, καθημερινός και μικρός ο «Αυτός», άλλα γνήσιος, οι φθόγγοι του σπαραγμού του, αντίκρισμα των δικών μας βουβών αναστεναγμών η σιωπηρή υποταγή του, προβολή της δικιάς μας εσωτερικής αδυναμίας. Αυτά ακριβώς είναι τα στοιχεία, που ανασύρουν τον ήρωα του μονόπρακτου πέρα από την ασημαντότητα του καθημερινού στην καθολικότητα του Ανθρώπινου∙ και σε σημείο τέτοιο, που ο «Αυτός» να αποκτά διαστάσεις συμβόλου. «Αυτός», που τ’ όνομά του –σίγουρα- είναι «μέγα πλήθος».

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Βάνα Πεφάνη

Σκηνικά: Γιώργος Λυντζέρης

Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη

Φωτισμοί: Αργύρης Θέος

Μουσική: Έλενα Κοσμά- ORESTIS

Κίνηση: Αριστοτέλης Μαγουλάς

Βοηθοί σκηνοθέτη : Μαρία Γιουρμετάκη – Ανδρέας Παπαδάκης

Παίζουν:

Κώστας Αρζόγλου – Πάνος Μπόρας

 

 

 

Πάνω από ένα μήνα ψάχνουν η ικανή σκηνοθέτιδα Νικαίτη Κοντούρη και η δημοφιλής πρωταγωνίστρια Κάτια Δανδουλάκη τον κατάλληλο νεαρό ηθοποιό για να «ντυθεί»πλάι της τον Τσανς Ουέιν που ετοιμάζει η πρώτη στο έργο “Το πιο γλυκό πουλί της νιότης”. Οι οντισιόν που έγιναν ήταν πολλές,ηθοποιοί-ονόματα πήγαιναν ξανά και ξανά για να δει τους… συνδυασμούς η Κοντούρη και το «έργο» αυτό συνεχιζόταν,όπως σας έγραψα μέχρι προχθές.

Τελικά,η επιλογή έγινε και ο πολύ τυχερός που θα συμπρωταγωνιστήσει με την Δανδουλάκη είναι ο τάχιστα ανερχόμενος Γιάννης Ποιμενίδης,που το πλατύ κοινό τον γνώρισε από την τηλεοπτική «Εκδρομή».Ο ηθοποιός θα παίξει τον φιλόδοξο ηθοποιό-ζιγκολό που πλησιάζει την μεγάλη σταρ για να…ανεβάσει τις μετοχές του.Ο υπόλοιπος θίασος στήνεται με προσοχή αυτές τις μέρες.

 

 

Στο πρώτο ανέβασμα του «Άμλετ του Β»είχε…πέσει η Αθήνα και το ίδιο συνέβη και το 1999 που «επέστρεψε»για να κλέψει κοινό αλλά και ειδήμονες.Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης που είχε πιστέψει πολύ στο ανέβασμα της τοπ παρωδίας του περίφημου σαιξπηρικού Άμλετ,είχε φτιάξει μια ξεκαρδιστική παράσταση που έμελε να γίνει απόλυτο θεατρικό must,με το κοινό να τη βλέπει ξανά και ξανά και την πρώτη αλλά και την δεύτερη φορά.

Πηγές μου έγκυρες μου πρόδωσαν ότι «επιστρέφει»με κέφι στον λατρεμένο του-και μας-Άμλετ Β’      που είχε μεταφράσει δεξιοτεχνικά ο πολύτιμος Ερρίκος Μπελιές! Αυτή τη φορά θα μας δώσει ραντεβού στο Ζίνα με ισχυρότατο θίασο που στήνεται τις μέρες αυτές!Το έργο του Σαμ Μπόμπρικ ανεβάζει στη σκηνή την τρελή παρέα του πειραγμένου Αμλετ,την τζάνκι Οφηλία, τον γκέι Λαέρτη, την αλλοπαρμένη Γερτρούδη, αλλά και τον αδελφοκτόνο Κλαύδιο, τον ωραιοπαθή Γκίλντενστερν, τον λαίμαργο Ρόζενκραντς, τον δολοπλόκο Πολώνιο και τον φοβητσιάρη Οράτιο κλπ. Εξαιρετική σκέψη, Βλαδίμηρε! Θα τα πούμε ξανά και ξανά τον χειμώνα στο Ζίνα!

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ