Netflix: Το Stranger Things, το D&D και η αληθινή ιστορία πίσω από το 2ο επεισόδιο της 4ης σεζόν

Το πρώτο μέρος της 4ης σεζόν του Stranger Things κυκλοφόρησε πριν από μερικές ημέρες στο Netflix και έχει κάνει πάταγο. Τα νούμερα προβολών που καταγράφει η πρωτότυπη σειρά του Netflix ζαλίζουν.

Ένα από τα βασικά στοιχεία του Stranger Thing είναι το δημοφιλές παιχνίδι Dungeons & Dragons (D&D). Το Dungeons & Dragons είναι ένα φανταστικό επιτραπέζιο παιχνίδι ρόλων (RPG) που σχεδιάστηκε από τους Gary Gygax και Dave Arneson. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1974 από τους Tactical Studies Rules. Το D&D αναγνωρίζεται συνήθως ως η αρχή των σύγχρονων παιχνιδιών ρόλων και της βιομηχανίας παιχνιδιών ρόλων.

Dungeons & Dragons Stranger Τhings

Στην πρώτη σκηνή της σειράς, οι πρωταγωνιστές Mike, Dustin, Lucas και Will παίζουν το συγκεκριμένο παιχνίδι φαντασίας, που είναι και το αγαπημένο τους. Μάλιστα οι δημιουργοί της σειράς έχουν ονομάσει τους “κακούς” από τα τέρατα του D&D (Demogorgon, Mind Flayer και  Vecna).

Stranger Things: Η αληθινή ιστορία πίσω από το 2ο επεισόδιο της 4ης σεζόν – ΠΡΟΣΟΧΗ SPOILER

Στην 4η σεζόν, το D&D παίζει αρκετά σημαντικό ρόλο στην πλοκή της σειράς. Στο 2ο επεισόδιο με τίτλο “Vecna’s Curse” (Η κατάρα του Vecna), μετά και τον βίαιο θάνατο της Chrissy, ο αρχηγός της ομάδας μπάσκετ του σχολείου του Χόκινς, Jason, κατηγορεί για την δολοφονία της νεαρής cheerleader τον Eddie, ο οποίος είναι ο αρχηγός του “Hellfire Club”, που είναι ένας σύλλογος με μαθητές που παίζουν Dungeons & Dragons.

O Jason και οι υπόλοιποι παίκτες της ομάδας μπάσκετ δημιουργούν μία θεωρία στην οποία παρουσιάζουν το “Hellfire Club” ως μία σατανική οργάνωση που θυσιάζει ανθρώπους στον διάβολο. Επίσης υποστηρίζουν ότι το παιχνίδι αυτό είναι σατανικό, και διαστρεβλώνει το μυαλό των παικτών, που να μπερδεύουν τη φαντασία με την πραγματικότητα. Μάλιστα τέτοιες ιστορίες ακούγονται και στα τοπικά ΜΜΕ.

Stranger Things

Η σύνδεση του  Dungeon & Dragons με σατανικές πρακτικές δεν είναι απλά προϊόν φαντασίας των δημιουργών του Stranger Things. Τη δεκαετία του ’80 στις ΗΠΑ, μεγάλη μερίδα της κοινωνίας κατηγορούσαν το D&D και τους δημιουργούς του, Gary Gygax και Dave Arneson, για άσκηση μαγείας, για προώθηση του σατανισμού και του σοδομισμού, για χρήση ναρκωτικών ουσιών και άσκηση βία.

Dungeons & Dragons Stranger Τhings

Όλα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 1979, 5 χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης έκδοσης Dungeons & Dragons. Ένας 16χρόνος φοιτητής του πανεπιστημίου του Michigan, ο James Dallas Egbert, εξαφανίστηκε από τις φοιτητικές εστίες. Η οικογένεια του νεαρού προσέλαβε ιδιωτικό ντετέκτιβ για τον βρει. Εκείνος μη γνωρίζοντας τι ακριβώς ήταν το Dungeon & Dragons, θεώρησε ότι το παιχνίδι συσχετιζόταν με την εξαφάνιση του Egbert. Η συγκεκριμένη θεωρία προωθήθηκε έντονα από τα μέσα ενημέρωσης της εποχής. Τελικά, o Egbert εντοπίστηκε μήνες αργότερα. Ο νεαρός φοιτητής αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα τα οποία τον οδήγησαν στην αυτοκτονία τον Αύγουστο του 1980.

Dungeons & Dragons Stranger Τhings

Η υπόθεση του Egbert ήταν μόνο η αρχή. Το 1982, ο μαθητής λυκείου Irving Lee Pulling έστρεψε το όπλο προς το στήθος του και αυτοκτόνησε. Η μητέρα του κατέθεσε μήνυση εναντίον του διευθυντή του σχολείου, καθώς θεωρούσε ότι κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού D&D, χρησιμοποίησε αληθινή κατάρα στον χαρακτήρα του γιού της, κάτι που οδήγησε στον θάνατο του παιδιού της. Στην συνέχεια η μητέρα του Pulling, ίδρυσε το BADD (Bothered About Dungeons & Dragons). Μαζί με άλλους πολίτες ξεκίνησαν μία εκστρατεία κατά του D&D, ζητώντας την απαγόρευση του παιχνιδιού, υποστηρίζοντας πως ήταν υπεύθυνο για τους θανάτους παιδιών.

Dungeons & Dragons Stranger Τhings

Ο πανικός για το παιχνίδι στην κοινωνία των ΗΠΑ εξαπλώνονταν πολύ γρήγορα, λόγω των μέσων ενημέρωσης της εποχής και ακραίων θεωριών από θρησκευτικές οργανώνεις. Τελικά, η φρενίτιδα κατά του D&D υποχώρησε τη δεκαετία του ’90.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ