Η ηθοποιός Δανάη Τάγαρη που απολαμβάνουμε στο ρόλο της Δόμνας στη σειρά του Αντ1 «Η μάγισσα-Φλεγόμενη καρδιά» μιλά για την τηλεόραση, την συνεργασία με τον Ορέστη Τζιόβα στη θεατρική σκηνή και τις δυσκολίες πίσω από τη γοητεία του επαγγέλματος του ηθοποιού.
Νάντια Ρηγάτου
Η Δανάη Τάγαρη ανήκει στις γοητευτικές, φρέσκιες παρουσίες που βλέπουμε στη μικρή οθόνη. Η υπηρέτρια στον πύργο των Λασκαραίων στη σειρά «Η μάγισσα-Φλεγόμενη καρδιά» μοιράζει το ταλέντο της και το χρόνο της ανάμεσα σε τηλεοπτικά γυρίσματα για τη σειρά του Αντ1 και τις θεατρικές παραστάσεις “Ριχάρδος ΙΙΙ” στο Σύγχρονο θέατρο, αλλά με την ίδια αγάπη και για τα δύο.
-Πρωταγωνιστείς για δεύτερη χρονιά στην παράσταση «Ριχάρδος ΙΙΙ». Μίλησέ μας για το έργο και το ρόλο που υποδύεσαι.
Δ.Τ: Ο «Ριχάρδος ΙΙΙ*» είναι ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη πάνω στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare. Βλέποντας την παράσταση, κινούμαστε παράλληλα σε τρεις πραγματικότητες. Ένας άντρας αφηγείται σε μια δημοσιογράφο, την προσωπική του εμπειρία στη συνεργασία του με ένα κακοποιητή σκηνοθέτη. Μας οδηγεί χρόνια πριν, στις πρόβες του Ριχάρδου ΙΙΙ, όπου βλέπουμε αυτόν τον σκηνοθέτη να χειραγωγεί, να γίνεται βίαιος, να κακοποιεί.
Μέσα στις πρόβες αυτές, εκτυλίσσεται και το έργο του Shakespeare. Η λύσσα για δόξα και εξουσία είναι διαχρονική πληγή στις κοινωνίες, και στην παράσταση παίρνει τη μορφή του σκηνοθέτη/Ριχάρδου ΙΙΙ που δεν διστάζει να πατήσει επί πτωμάτων για να πετύχει τον στόχο του.
Καθώς η παράσταση έχει τη συνθήκη του θεάτρου μέσα στο θέατρο, όλοι μας υποδυόμαστε ηθοποιούς που υποδύονται σαιξπηρικά πρόσωπα. Στο επίπεδο του Shakespeare, έχω τον ρόλο της λαίδη Ανν, ένα πλάσμα που έχοντας χάσει τα πάντα, βρίσκεται σε πλήρη ευθραυστότητα, σε ένα χάος μέσα στο οποίο προσπαθεί να επιβιώσει.
-Πως είναι η συνεργασία σου με τον Ορέστη Τζιόβα; Σας έχει συμβεί κάποιο απρόοπτο πάνω στη σκηνή;
Δ.Τ: Είναι πραγματικά μεγάλη τύχη να δουλεύεις με ανθρώπους σαν τον Ορέστη. Πέρα από το ότι τον θαυμάζω σαν ηθοποιό, τον θαυμάζω, τον εκτιμώ και τον σέβομαι και σαν άνθρωπο, σαν προσωπικότητα. Θα γελάσουμε, θα συζητήσουμε, θα κοιτάξουμε να εξελιχθούμε όλοι μαζί, σαν ομάδα.
Ο Ορέστης είναι η ραχοκοκαλιά μας. Νιώθω ασφάλεια στη σκηνή μαζί του, ξέρω πως ο ένας θα καλύψει τον άλλο σε κάποιο λάθος. Και αυτό συμβαίνει με όλη την ομάδα. Υπάρχει πολύ ωραία ενέργεια μεταξύ μας, συνεργαζόμαστε με πολλή αγάπη, και ελπίζω πως αυτό φαίνεται και στο κοινό.
-Ποια είναι η χειρότερη συμπεριφορά που έχεις αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα στον επαγγελματικό σου χώρο και πως αντέδρασες;
Δ.Τ: Η αλήθεια είναι πως είχα την τύχη – προς το παρόν τουλάχιστον – να μην βρεθώ σε κάποια δύσκολη θέση. Οι μέχρι τώρα συνεργασίες μου έχουν υπάρξει εξαιρετικές.
-Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία του να είναι ηθοποιός σήμερα;
Δ.Τ: Αυτή είναι μια ερώτηση με πολύ μεγάλη απάντηση, που ξεκινάει από την ανεργία και φτάνει έως την υποβίβαση του ίδιου μας του επαγγέλματος. Οι δυσκολίες είναι πολλές αλλά επειδή δεν θέλω να ξεχωρίσω κάποιο πρόβλημα ως πιο σοβαρό, θα αρκεστώ στο να πω πως ακόμη και ο πιο επιτυχημένος ηθοποιός, δεν ξέρει εάν τον επόμενο μήνα θα έχει δουλειά.
-Θέατρο ή τηλεόραση αγαπάς περισσότερο ως εκφραστικό μέσο;
Δ.Τ: Αγαπώ την τέχνη της υποκριτικής. Και την αγαπώ και στην σκηνή και στην κάμερα. Με την ίδια ανυπομονησία ξεκινώ και για το θέατρο και για το γύρισμα.
-Πως προέκυψε ο ρόλος σου στη Μάγισσα-Φλεγόμενη καρδιά του ΑΝτ1;
Δ.Τ: Είχα στείλει κάποια στιγμή το βιογραφικό μου στην Μιράντα Ρωσταντή, την casting director μας. Ούτε που το θυμόμουν. Με πήρε τηλέφωνο και πήγα και έκανα δοκιμαστικό.
-Σε δυσκόλεψε κάτι στο ρόλο της Δόμνας; Έχεις κοινά στοιχεία μαζί της;
Δ.Τ: Τα στοιχεία που δίνονταν από το σενάριο για την Δόμνα ήταν λίγα, οπότε έπλασα ένα παρελθόν για εκείνη, για να δω πως κινείται, τι την συγκινεί, ποια είναι. Αυτό βέβαια, με μετρημένες επιλογές γιατί δεν ξέρω πως μπορεί να εξελιχθεί στο μέλλον ο ρόλος.
Νομίζω πως ένα κοινό στοιχείο που έχω με τη Δόμνα είναι ότι καταλαβαίνει περισσότερα από όσα δείχνει.
-Στη ζωή σου ποια είναι η σχέση σου με τις δουλειές του σπιτιού;
Δ.Τ: Θέλω πάντα ο χώρος μου να είναι καθαρός και τακτοποιημένος. Συνήθως τις κάνω με όρεξη όλες τις δουλειές γιατί βάζω μουσική και χορεύω συγχρόνως.
Λίγα λόγια για το έργο
Μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο των Ρόδων μεταξύ των οίκων Γιορκ και Λάνκαστερ, η Αγγλία απολαμβάνει μια περίοδο ειρήνης. Όμως, ο μικρότερος αδελφός του βασιλιά, ο Ριχάρδος, καταστρώνει σχέδια εξόντωσης των φυσικών διαδόχων και των αντιπάλων του για να κατακτήσει τον θρόνο της Αγγλίας, σχέδια που στη συνέχεια υλοποιεί με απόλυτη επιτυχία. Έτσι, παρακολουθούμε τη μακιαβελική άνοδο στην εξουσία ενός διεφθαρμένου ανθρώπου και τη σύντομη βασιλεία του, την οποία διακόπτει ο βίαιος θάνατός του.
Κατά τη διάρκεια των πρόβων για το ανέβασμα του σαιξπηρικού Ριχάρδου III, ένας σκηνοθέτης φέρεται αυταρχικά και παρενοχλεί τους ηθοποιούς του. Όσο οι πρόβες προχωρούν ο σκηνοθέτης, που έχει κρατήσει για τον εαυτό του και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, γίνεται όλο και πιο πιεστικός, ειδικά απέναντι σε έναν νεαρό ηθοποιό, οδηγώντας τις πρόβες στα άκρα. Πολλά χρόνια μετά το ανέβασμα της παράστασης, ο ηθοποιός αποφασίζει να μοιραστεί την ιστορία του.
Ο αστερίσκος στον Ριχάρδο ΙΙΙ* καταδεικνύει τις σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών, που όλο και πιο συχνά πλέον έρχονται στη δημοσιότητα. Η ελεύθερη αυτή διασκευή είναι προϊόν μυθοπλασίας και δεν αναφέρεται σε αληθινά πρόσωπα και καταστάσεις.
Η παράσταση, χρησιμοποιώντας τη συνθήκη του θεάτρου μέσα στο θέατρο, συμπεριλαμβάνει τρεις παράλληλες ιστορίες: το πρωτότυπο Σαιξπηρικό έργο, τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των προβών και την αγωνιώδη προσπάθεια ενός ηθοποιού να καταφέρει να προβάλει την εμπειρία του. Η συνύπαρξη αυτών των αλληλένδετων ιστοριών στοχεύει να αναδείξει τα πάντα κρίσιμα θέματα της ανεξέλεγκτης χρήσης της εξουσίας, της άσκησης βίας του ισχυρού απέναντι στον αδύναμο, καθώς και του ρόλου των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ελεύθερη διασκευή: Ανδρέας Φλουράκης
Σκηνοθεσία-Δραματουργική Επεξεργασία: Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη
Δραματολόγος: Ξένια Γεωργοπούλου
Πρωτότυπη μουσική: Κώστας Νικολόπουλος
Κίνηση-Χορογραφίες: Σοφία Μαρτίου
Σκηνικά- Κοστούμια: Χαρά Κονταξάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης
Φωτογραφίες: Υπατία Κορνάρου
Τρέιλερ: Στέφανος Κοσμίδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Κωστογιαννοπούλου
Παραγωγή: Anima theatre
Ηθοποιοί με σειρά εμφάνισης: Ορέστης Τζιόβας, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Γιώργης Παρταλίδης, Δανάη Τάγαρη, Μαρία Καρακίτσου, Δημήτρης Καραβιώτης, Γιώργος Δεμελίδης, Αφροδίτη Κατσαρού.
Πληροφορίες Παράστασης
Στο “Σύγχρονο Θέατρο” κάθε Δευτέρα και Παρασκευή στις 18:45