Βρετανία: Εκπαιδεύτρια της RAF κατέγραψε τον θάνατό της – Δεν άνοιξε το αλεξίπτωτό της

Μια εκπαιδεύτρια της RAF (Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Βρετανίας) βρήκε τραγικό θάνατο, όταν το αλεξίπτωτό της δεν άνοιξε σε ένα άλμα ελεύθερης πτώσης από τα 12.000 πόδια.

Η 32χρονη πολύπειρη λοχίας Ρέιτσελ Φισκ, πέθανε ακαριαία δευτερόλεπτα αφότου κινηματογράφησε άλλους αλεξιπτωτιστές να κάνουν ελεύθερη πτώση σε μια άσκηση προπόνησης. Οι τελευταίες στιγμές της άτυχης εκπαιδεύτριας καταγράφηκαν στην GoPro κάμερα που είχε στο κράνος της, καθώς έπεφτε στο έδαφος με ταχύτητα 120 μίλια/ώρα.

Τη βουτιά θανάτου της 32χρονης, η οποία φορούσε ολόσωμη φόρμα με τα «φτερά», είδε ένας επιβάτης ταξί στον αυτοκινητόδρομο Μ40 και ειδοποίησε τις αρχές. Πηγή από την RAF, μιλώντας στην Dailymail, ανέφερε: «Ήταν ένα φρικτό ατύχημα, μια απόλυτη τραγωδία. Μισώ να σκέφτομαι ποιες ήταν οι τελευταίες σκέψεις της Ρέιτσελ».

H λοχίας της RAF Ρέιτσελ Φισκ

Σύμφωνα με την στρατιωτική έρευνα, ο θάνατος της Ρέιτσελ Φισκ δεν ήταν μάταιος καθώς το βίντεο από την GoPro κάμερα της έδειξε τι ακριβώς πήγε στραβά κατά τη διάρκεια της πτώσης της. Αυτό μπορεί να βοηθήσει να αποτρέπουν παρόμοιες τραγωδίες.

Το περιστατικό συνέβη τον Σεπτέμβριο του 2021 στο αεροδρόμιο RAF Weston-on-the-Green κοντά στο Bicester. Η Ρέιτσελ Φισκ συμμετείχε σε μια ομάδα που διεξήγαγε μια άσκηση με το προσωπικό τροφοδοσίας από το RAF Marham, Norfolk.

Έκανε ελεύθερη πτώση ως χειριστής κάμερας που μαγνητοσκοπούσε τα διαδοχικά άλματα, στα οποία ένας αρχάριος είναι δεμένος με έναν έμπειρο αλεξιπτωτιστή. Είχε ολοκληρώσει τρία άλματα, αλλά πριν από το τελικό αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το δεύτερο αλεξίπτωτό της, λέγοντας στους συναδέλφους της ότι είχε παρατηρήσει στριψίματα στα σχοινιά του πρώτου αλεξίπτωτού της, τις οποίες θα τακτοποιούσε αργότερα.

Η έκθεση της Υπηρεσίας Αμυντικής Ασφάλειας ανέφερε ότι το τελικό άλμα ξεκίνησε χωρίς προβλήματα επεισόδια και ότι ήταν η τελευταία αλεξιπτωτίστρια που έπεσε από το αεροπλάνο Cessna. Άρχισε να κινηματογραφεί ένα από τα ζευγάρια σε ελεύθερη πτώση έως ότου κατέβηκαν σε υψόμετρο περίπου 5.000 ποδιών, όταν το ζευγάρι άνοιξε το αλεξίπτωτό του.

Στην έκθεση αναφέρεται ότι η 32χρονη λοχίας συνέχισε να πέφτει, περνώντας μέσα από ένα λεπτό στρώμα σύννεφου πριν γίνει ορατή από το έδαφος, όπου «έδειχνε μια μικρή κίνηση του σώματος». Δευτερόλεπτα πριν από τον θάνατό της, η Ρέιτσελ κοίταξε προς τα πάνω. Τα πλάνα από την κάμερά της αποκάλυψαν ότι τα σχοινιά του εφεδρικού της αλεξιπτώτου είχαν μπλεχτεί και δεν μπορούσε να αναπτυχθεί σωστά.

Η τελευταία εικόνα τραβήχτηκε 0,034 δευτερόλεπτα πριν από την πρόσκρουση στο έδαφος, όταν η λοχίας κοίταξε για τελευταία φορά προς τα πάνω.

Το σημείο όπου εντοπίστηκε η άτυχη 32χρονη

Αρχικά το προσωπικό της RAF στο έδαφος υπέθεσε ότι είχε προσγειωθεί με ασφάλεια σε μια περιοχή δίπλα στο αεροδρόμιο. Της τηλεφώνησαν όμως δεν έλαβαν απάντηση. Το αεροπλάνο Cessna από το οποίο είχαν πηδήξει οι αλεξιπτωτιστές έλαβε εντολή να την αναζητήσει, όμως δεν μπόρεσε να εντοπιστεί. Τότε κλήθηκαν υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και ένα ελικόπτερο της Εθνικής Αεροπορικής Υπηρεσίας συμμετείχε στις έρευνες.

Ένας επιβάτης σε ένα ταξί στον αυτοκινητόδρομο M40 κάλεσε τις αρχές στις 5.30 μ.μ. και ανέφερε ότι «είδε κάποιον να πέφτει από τον ουρανό». Στις 6.08 μ.μ., το ελικόπτερο είχε βρει το σώμα του Ρέιτσελ Φισκ.

Η έκθεση της Υπηρεσίας Αμυντικής Ασφάλειας διαπίστωσε ότι το αλεξίπτωτο της λοχίας Fisk απέτυχε να ανοίξει λόγω των αναταράξεων του αέρα που προκλήθηκαν από τη θέση του σώματός της κατά την ελεύθερη πτώση. Επίσης διαπιστώθηκε ότι η στολή της, η οποία δεν ανήκε RAF και είχε φτερά, μπορεί να συνέβαλε στην τραγωδία. Η έκθεση ανέφερε ότι ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι ερευνητές μπόρεσαν να προσδιορίσουν τι συνέβη ήταν μέσω εικόνων από την κάμερα GoPro της.

«Χωρίς αυτές τις πληροφορίες η έρευνα θα βασιζόταν αποκλειστικά στις εικόνες που καταγράφηκαν στο σημείο μετά το ατύχημα. Η επιτροπή αναγνώρισε ότι πιθανότατα θα είχε βγάλει πολύ διαφορετικά συμπεράσματα με βάση αυτές τις πληροφορίες και μόνο».

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ