ΗΠΑ: Νέο πρόγραμμα υποχρεώνει την Tesla να παραχωρήσει 7.500 φορτιστές σε ανταγωνιστές

Τουλάχιστον 7.500 φορτιστές αναμένεται να παραχωρήσει  η Tesla από το δικτύου φόρτισης της στις ΗΠΑ  σε ηλεκτρικά οχήματα (EV) ανταγωνιστών, στο πλαίσιο ομοσπονδιακού προγράμματος 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που αποσκοπεί στη μείωση των εκπομπών άνθρακα, ανακοίνωσε ο πρόεδρος Μπάιντεν.

«Βόμβα»: Ο Έλον Μασκ σκέφτεται να αγοράσει την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

Μια τέτοια απόφαση, από τη μία πλευρά, ενδεχομένως να καθιέρωνε την Tesla ως το παγκόσμιο πρατήριο καυσίμων ηλεκτροκίνησης, από την άλλη, όμως, ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργήσει προβλήματα στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κατασκευής οχημάτων της εταιρείας, η οποία έχει αποκλειστική πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο «υπερφορτιστών» υψηλής ταχύτητας στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το ομοσπονδιακό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το σχέδιο Μπάιντεν, μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, η Tesla αναμένεται να κάνει διαθέσιμους 3.500 φορτιστές σε κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων άλλων εταιρειών , καθώς και 4.000 συσκευές αργής φόρτισης κοντά σε ξενοδοχεία και εστιατόρια , σύμφωνα με το Reuters.

Κριμιζής: Ο εποικισμός του Άρη δεν είναι εφικτός – Το σχόλιο για τον Έλον Μασκ

Η εταιρεία σήμερα διαθέτει 17.711 φορτιστές που εκπροσωπούν περίπου το 60% των συνολικών ταχυφορτιστών των ΗΠΑ. Επιπλέον, υπάρχουν σχεδόν 10.000 φορτιστές «προορισμού» με βύσματα Tesla που μπορούν να επαναφορτίσουν ένα όχημα κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Το άνοιγμα της πρόσβασης στο δίκτυο της Tesla θα μπορούσε να θεωρηθεί μία πολύ καλή αρχή για το ομοσπονδιακό πρόγραμμα που φιλοδοξεί να κατασκευάσει 500.000 φορτιστές EV μέχρι το 2030.

ev

Ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας

“Πολύ ανοιχτό” στο ενδεχόμενο συνεργασίας χαρακτήρισε τον Έλον Μασκ ο συντονιστής υποδομής του Λευκού Οίκου Μιτς Λαντρίου σε συνέντευξη Τύπου πριν από την ανακοίνωση “Είναι από τους πρώτους ανθρώπους στον χώρο” τόνισε μεταξύ άλλων.

Ο Λαντρίου συμπλήρωσε ότι όλοι οι οδηγοί EV θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα σημεία φόρτισης χρησιμοποιώντας την εφαρμογή ή την ιστοσελίδα της Tesla

Σε συνομιλία με ανώτερους κυβερνητικούς αξιωματούχους πέρυσι, ο Μασκ είχε δηλώσει πρόθυμος να συνεργαστεί.

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla στα μέσα του 2021 είχε δηλώσει ότι στόχος του δικτύου φόρτισής δεν είναι να δημιουργήσει έναν “περιφραγμένο κήπο” που θα αποκλείει τους ανταγωνιστές. Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία έχει επιτρέψει την παραχώρηση φορτιστών σε Ευρώπη και Αυστραλία σε μη Tesla κατόχους ήδη από το 2021.

Ρίσκο για τον Μασκ

Αδιαμφισβήτητα, μία τέτοια απόφαση δεν είναι εύκολη καθώς από τη μία πλευρά “το χρηματικό ποσό που παρέχεται στον Μασκ από το πρόγραμμα αποτελεί ισχυρό κίνητρο” δήλωσε ο Sam Houston, ανώτερος αναλυτής οχημάτων.

Από την άλλη πλευρά, όμως, “με το πρόγραμμα απειλείται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Tesla”, ανέφερε ο Chris Harto, ανώτερος αναλυτής πολιτικής στην Consumer Reports.

Με άλλα λόγια, το άνοιγμα των δικτύων της εταιρίας θα μπορούσε να αυξήσει τα έσοδα για την Tesla, ταυτόχρονα όμως ενδεχομένως να αποτελούσε πρόκληση όσον αφορά στην αποκλειστικότητα και την αξιοπιστία της μάρκας, υποστηρίζουν οι περισσότεροι αναλυτές.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ