Google Doodle: Τιμά το Φεστιβάλ Βάρκας του Δράκου

Το σημερινό Doodle γιορτάζει το ετήσιο Φεστιβάλ Βάρκας του Δράκου, γνωστό και ως Duanwu Jie. Το φεστιβάλ γίνεται πάντα την πέμπτη ημέρα του πέμπτου σεληνιακού μήνα. Φέτος, η 3η Ιουνίου σηματοδοτεί την ημέρα που οι άνθρωποι σε όλη την Ασία συγκεντρώνονται για να παρακολουθήσουν βάρκες σε σχήμα δράκου να αγωνίζονται κατά μήκος όχθες ποταμών και λιμνών.

Οι διακοπές προήλθαν πριν από 2000 χρόνια στην Κίνα για να τιμήσουν τη μνήμη ενός αγαπημένου ποιητή ονόματι Qu Yuan. Όταν η πολιτεία Τσου ηττήθηκε το 278 π.Χ., ο Κου Γιουάν πνίγηκε στον ποταμό Μιλούο ως τελική πράξη πίστης στον βασιλιά του Τσου. Όπως λέει ο μύθος, οι χωρικοί επιβιβάστηκαν στις βάρκες τους και πέταξαν ρυζιούς στο νερό για να κρατήσουν τα ψάρια μακριά από το σώμα του ποιητή.

Ο πέμπτος σεληνιακός μήνας θεωρείται επίσης «δηλητηριώδης» μήνας στην κινεζική γεωργία, καθώς το καλοκαίρι είναι η υψηλή περίοδος για έντομα και παράσιτα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα παραδοσιακά έθιμα του Duanwu Jie περιλαμβάνουν το κρέμασμα φύλλων και βοτάνων σε πόρτες και παράθυρα για την απώθηση των εντόμων.

Σήμερα, η πιο δημοφιλής παράδοση του φεστιβάλ είναι, φυσικά, ο συναρπαστικός αγώνας δράκων. Τα σκάφη χωρούν πληρώματα έως και 90 άτομα, τα οποία περιλαμβάνουν έναν ντράμερ για ρύθμιση ηθικού και ρυθμού. Οι ντόπιοι παρακολουθούν συχνά τον αγώνα ενώ πίνουν κρασί ρεάλγκαρ και τρώνε ζόνγκι, ένα κολλώδες ρύζι τυλιγμένο σε φύλλα μπαμπού.

Καλό Dragon Boat Festival σε όλους! Ας ετοιμαστούμε για κωπηλασία.

Τι είναι τα Google doodle

Τα google doodle δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων.

Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.

Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου.

Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ