Διώρυγα του Σουέζ: Πάνω από 369 πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα – ΦΩΤΟ

Πάνω από 360 πλοία και τα φορτία τους έχουν εγκλωβιστεί στα άκρα του καναλιού ή στην περιοχή αναμονής της Διώρυγας του Σουέζ. Τσάι, έπιπλα του Ikea, ξύλινες σανίδες για το δάπεδο, 130.000 πρόβατα και ιρανικό πετρέλαιο με προορισμό τη Συρία, είναι μερικά από τα φορτία των πλοίων που περιμένουν να ολοκληρωθεί η αποκόλληση του μεγάλου φορτηγού πλοίου «Ever Given», που έχει προσαράξει για έκτη μέρα στο 151ο χιλιόμετρα της νότιας πλευράς της διώρυγας.

Στον ιστότοπο παρακολούθησης πλοίων θαλάσσιας κυκλοφορίας MarineTraffic, εκατοντάδες μικρές χρωματιστές κουκίδες που αντιπροσωπεύουν τα πλοία που συσσωρεύονται στα ανοιχτά του Πορτ-Σάιντ στη Μεσόγειο, στις λίμνες που χαρακτηρίζουν τη διώρυγα του Σουέζ και σχηματίζουν ακόμη και μια γραμμή στον κόλπο του Σουέζ που οδηγεί στην Ερυθρά Θάλασσα.

Περίπου το 10% του θαλάσσιου εμπορίου περνά από τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία έχει αποκλειστεί από την Τρίτη από το Ever Given, ένα πλοίο χωρητικότητας 20.000 εμπορευματοκιβωτίων και 220.000 τόνων που εκμεταλλεύεται η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Evergreen, γεγονός που προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις ορισμένων εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με τον Τζόναθαν ‘Οουενς, εμπειρογνώμονα στο Πανεπιστήμιο του Σάλφορντ, η συνολική αξία των επηρεαζόμενων αγαθών είναι περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα για τις θαλάσσιες μεταφορές, Lloyd’s List, η αξία φτάνει τα 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πετρέλαιο

Μόνο 1,74 εκατομμύρια βαρέλια περνούν καθημερινά από τη διώρυγα, το λίγο του πετρελαίου του Κόλπου που προορίζεται για την Ευρώπη περνά σε ποσοστό 80% από τον αγωγό Sumed, ο οποίος διασχίζει την Αίγυπτο, σύμφωνα με την Πάολα Ροντρίγκες Μασιου της Rystad Energy.

Σύμφωνα με τη MarineTraffic, εκατό πλοία που έχουν ως φορτίο πετρέλαιο ή προϊόντα πετρελαίου βρίσκονταν σήμερα στην περιοχή αναμονής. Αντιδρώντας στον αποκλεισμό αυτόν , οι τιμές του μαύρου χρυσού αυξήθηκαν στο τέλος της εβδομάδας, αν και η αύξηση θα πρέπει να είναι περιορισμένη.

Σύμφωνα με ειδικούς, τα αποθέματα είναι επαρκή και υπάρχουν επίσης άλλες πηγές εφοδιασμού.

Αλλά για τη εμπόλεμη Συρία, που τελεί υπό διεθνείς κυρώσεις, ο αποκλεισμός καθυστέρησε την αποστολή διαφόρων προϊόντων πετρελαίου από το Ιράν, τον σύμμαχό της που επίσης υπόκειται σε κυρώσεις. Ήδη αντιμέτωπη με ελλείψεις, η Δαμασκός ανακοίνωσε το Σάββατο νέους περιορισμούς.

Ζώα

Η αβεβαιότητα ως προς τον χρόνο που απαιτείται για την επαναφορά σε πλεύση του πλοίου εγείρει το θέμα της τροφοδοσίας των πληρωμάτων αλλά και των ζώων.

Έντεκα πλοία που αναχώρησαν από τη Ρουμανία και μεταφέρουν 130.000 πρόβατα επηρεάζονται από τον αποκλεισμό της διώρυγας.

“Η κατάσταση είναι κρίσιμη και κινδυνεύει να εξελιχθεί σε μια άνευ προηγουμένου θαλάσσια τραγωδία στην οποία θα εμπλέκονται ζωντανά ζώα”, προειδοποίησε η οργάνωση Animals International. Η Αίγυπτος έστειλε ζωοτροφές και τρεις κτηνιατρικές ομάδες για να εξετάσουν τα ζώα.

Η Ιορδανία ανακοίνωσε ότι περιμένει πρόβατα και μοσχάρια, μεταξύ άλλων αγαθών, που έχουν εγκλωβιστεί σε πλοία.

Εμπορεύματα

Ο σουηδικός κολοσσός επίπλων Ikea διευκρίνισε ότι έχει περίπου 110 εμπορευματοκιβώτια στο Ever Given και άλλα σε πλοία που έχουν εγκλωβιστεί.

Είναι “ένας ακόμη περιορισμός που προστίθεται σε μια ήδη δύσκολη και ευμετάβλητη κατάσταση για τις αλυσίδες εφοδιασμού που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19”, δήλωσε ένας εκπρόσωπος στο AFP.

Ο Van Rees Group, όμιλος που εμπορεύεται τσάι, με έδρα το Ρότερνταμ, εκφράζει τη λύπη του για τον αποκλεισμό 80 εμπορευματοκιβωτίων τσαγιού σε δεκαπέντε πλοία. Η εταιρία προβλέπει ένα “χάος”, με “σοβαρές συνέπειες (…), επειδή ο εφοδιασμός έχει σταματήσει”.

“Είπα σε έναν από τους πελάτες μου ότι το πάτωμά του έχει αποκλειστεί στη διώρυγα του Σουέζ, δεν με πίστεψε”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος βρετανικής εταιρίας ξυλείας το Σάββατο. ‘Ενα φορτίο με σανίδες παρκέ από γαλλικό ξύλο βελανιδιάς με προορισμό την Κίνα βρίσκεται στο Ever Given.

Αυξανόμενη σειρά αναμονής

Αρκετοί κολοσσοί στις θαλάσσιες μεταφορές, όπως η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Maersk ή η γαλλική CMA CGM, άλλαξαν την πορεία μερικών πλοίων τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας — παράκαμψη που μπορεί να αντιπροσωπεύει 9.000 χιλιόμετρα γύρω από την αφρικανική ήπειρο, δηλαδή τουλάχιστον επτά επιπλέον ημέρες — ωστόσο νέα πλοία συνεχίζουν να φτάνουν κοντά στη διώρυγα.

Το 2020, από το Σουέζ περνούσαν κατά μέσο όρο 51,5 πλοία ημερησίως.

Σύμφωνα με την Maersk, θα έπαιρνε “τρεις έως έξι ημέρες” για να περάσουν όλα τα πλοία που ήταν εγκλωβισμένα εκεί το Σάββατο.

Μέχρι το τέλος του Σαββατοκύριακου, 32 από τα πλοία του πρώτου ομίλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θαλάσσης παγκοσμίως και των εταίρων του επηρεάστηκαν από αυτό, 15 αλλαξαν πορεία και αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί εάν καθυστερήσει η επαναφορά σε πλεύση του Ever Given, διευκρίνισε η Maersk.

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, περίπου το 90% των φορτίων δεν είναι ασφαλισμένα για τυχόν καθυστέρηση.

Μοιράσου το:
σχολίασε κι εσύ
Ροή
Lifestyle
Κοινωνία
Πολιτική

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.