Έρχονται αγωγές για τις μειωμένες ποσότητες προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ – Τα «τρικ» των βιομηχανιών

Προσφυγή στη Δικαιοσύνη δρομολογείται από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος για τις μειωμένες ποσότητες προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Shrinkflation: Μειώνονται οι ποσότητες στις συσκευασίες των προϊόντων—Παραδείγματα με «κρυφές» ανατιμήσεις

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης, Απόστολος Ραυτόπουλος στον RealFm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή «έχει πάρει εντολή η νομική υπηρεσία μας και συγκεκριμένα ο διευθυντής της να προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά των βιομηχανιών καθώς έχουν μειώσει το περιεχόμενο συσκευασιών από 5% έως 30% με βάση στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει και σε πολλά από αυτά τα προϊόντα έχει αυξηθεί και η τιμή».

«Δεν αντέχουμε άλλο την αισχροκέρδεια και τα τρικ που κάνουν οι βιομηχανίες εις βάρος όλων των καταναλωτών» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ραυτόπουλος και υπενθύμισε τη δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη σε τηλεοπτική εκπομπή στις 5 Οκτωβρίου πως το ότι οι βιομηχανίες μειώνουν το περιεχόμενο «είναι παράνομο».

«Αυτό που θα έπρεπε να κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης, δηλ. να προσφύγει δικαστικά, θα το κάνουμε εμείς για λογαριασμό όλων των καταναλωτών. Είναι υποχρέωσή μας να καταθέσουμε αγωγή προκειμένου να βρούμε το δίκιο μας» υποστήριξε ο κ. Ραυτόπουλος.

Ο ίδιος περιέγραψε και τα τρικ που κάνουν αρκετές βιομηχανίες. Όπως είπε, ορισμένες εταιρείες βάζουν το μικρότερο περιεχόμενο στην αρχική συσκευασία. Έφερε δε, ως παράδειγμα ότι στα σαμπουάν η ποσότητα έχει μειωθεί από τα 400ml στα 360ml και η μικρότερη ποσότητα περιέχεται στην αρχική συσκευασία των 400ml.

«Η κάθε βιομηχανία θα έπρεπε να αναγράφει όταν μειώνει την ποσότητα, “νέο προϊόν” και να αναφέρει τα γραμμάρια. Αυτό δεν αναγράφεται πουθενά. Και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα έπρεπε να αναγράφουν στα ράφια νέα προϊόντα με τα αντίστοιχα γραμμάρια. Κανείς από τους δύο δεν το κάνει. Με αυτόν τον τρόπο παραπλανάται ο καταναλωτής καθώς πληρώνει το ίδιο ή περισσότερο για μικρότερη ποσότητα» είπε ο κ. Ραυτόπουλος.

Ο ίδιος είπε ακόμη ότι άλλο ένα “τρικ” είναι η αυτοκόλλητη ετικέτα με τα πολύ μικρά γράμματα που τοποθετείται σε ορισμένα προϊόντα με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να πρέπει να γυρίσει ανάποδα τη συσκευασία για να δει τις ποσότητες.

Υπογράμμισε δε, ότι «ορισμένες αλυσίδες έχουν άλλη τιμή στα διαφημιστικά φυλλάδιά τους και άλλη είναι η τιμή που υπάρχει στο καλάθι του νοικοκυριού».

Ο Απόστολος Ραυτόπουλος είχε αναδείξει και το θέμα ότι υπάρχουν προϊόντα στο ράφι που είναι φθηνότερα από αυτά που περιλαμβάνονται στο “καλάθι του νοικοκυριού”. 

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος τόνισε δε, ότι «ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης την τελευταία Παρασκευή του έτους επέβαλε πρόστιμο στο 40% των αλυσίδων που συμμετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού για 13 προϊόντα, στα οποία διαπίστωσε, έπειτα από υποδείξεις της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, καπέλο στις τιμές και μεγάλη αισχροκέρδεια».

Ακούστε το ηχητικό:

Η απάντηση Παπαθανάση

Για τις μειωμένες ποσότητες προϊόντων, τα τρικ των βιομηχανιών και για τις τιμές εντός και εκτός “καλαθιού του νοικοκυριού” μίλησε ο Νίκος Παπαθανάσης, απαντώντας στα όσα είπε νωρίτερα ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραυτόπουλος στον RealFm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης τόνισε στο Κεντρικό Μαγκαζίνο του RealFm με τον Νίκο Στραβελάκη και την Ελισάβετ Σαλαμάρα ότι “προφανώς το να αλλάξεις το βάρος μιας συσκευασίας μπορεί να συμβεί. Από εκεί και πέρα ελέγχουμε τις τιμές μονάδος και το ποσοστό κέρδους να μην υπερβαίνει ό,τι ποσοστό είχε τον Αύγουστο του 2021 που υπήρχε μια κανονικότητα. Όταν κάνουμε έλεγχο παίρνουμε τις τιμές που επωλείτο το προϊόν τον Αύγουστο του 2021 και το βάρος αυτού και στη συνέχεια ερχόμαστε σήμερα και βλέπουμε αν ισχύει το ίδιο ποσοστό κέρδους με την ποσότητα που πωλείται τώρα. Αυτό αν δεν τηρείται, είναι αισχροκέρδεια. Βεβαίως και ελέγχουμε αν γίνονται κόλπα με τις συσκευασίες”.

Ο κ. Παπαθανάσης υποστήριξε ότι “έχουμε επιβάλει πρόστιμα. Ελέγχουμε το βάρος και αν έχει αλλάξει η τιμή και ελέγχουμε το τι σημαίνει αυτό στο ποσοστό κέρδους της επιχείρησης. Στη συνέχεια ελέγχουμε αν τηρείται ακριβώς ο κανόνας που ισχύει για την πώληση των προϊόντων. Τα πρόστιμα περί αισχροκέρδειας περί αυτού είναι. Δηλ. πωλείται ένα προϊόν με διαφορετικό βάρος και στην ίδια τιμή”.

Ο ίδιος είπε ότι “στην ιστοσελίδα των καταγγελιών, έχουμε καταγγελίες για τέτοια κόλπα και τις ελέγχουμε. Είναι αρκετές καταγγελίες, γίνεται ομαδοποίησή τους και κάνουμε τους ελέγχους. Υπάρχουν και τα εργαλεία ελέγχου και τα εργαλεία για τους καταναλωτές ώστε να μπορούν να καταγγέλλουν”.

Απαντώντας στον κ. Ραυτόπουλο, ο κ. Παπαθανάσης τόνισε ότι “προφανώς επειδή αυτά που λέει πρέπει να αποδειχθούν, θα πρέπει να ονοματίσει πού συμβαίνουν αυτά. Έχει το απαιτούμενο εργαλείο και με το kataggelies.gov.gr και μέσω του 1520 κι εμείς εδώ είμαστε να κάνουμε όλους τους ελέγχους”.

Σχετικά με το φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί ορισμένα προϊόντα να είναι πιο ακριβά μέσα στο “καλάθι του νοικοκυριού” απ’ ότι στο ράφι, ο κ. Παπαθανάσης υπογράμμισε ότι “το αν υπάρχει ένα προϊόν πιο ακριβό στο “καλάθι του νοικοκυριού” ο καταναλωτής μπορεί εύκολα μέσα από το κινητό να δει πόσο πωλείται σε κάθε σούπερ μάρκετ τόσο αυτό που υπάρχει στο καλάθι όσο και στο ράφι. Η αγορά λειτουργεί με κανόνες. Υπάρχει η Επιτροπή Ανταγωνισμού και εμείς αυτό που κάναμε είναι ότι θέσαμε το πλαφόν στο ποσοστό κέρδους και δημιουργήσαμε ένα καλάθι που κράτησε 11 εβδομάδες σταθερές τιμές και ο καταναλωτής μπορεί να δει τις τιμές που αγοράζει για κάθε προϊόν”.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι “θα μπορούσε να υπάρχει κι ένα προϊόν που είναι φθηνότερο αλλά ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει γιατί για παράδειγμα μπορεί να είναι μέσα στο καλάθι ένα επώνυμο προϊόν και εκτός ένα ιδιωτικής ετικέτας και να είναι φθηνότερο. Αυτό που συζητάμε τώρα είναι να βάλουμε ένα επώνυμο και ένα ιδιωτικής ετικέτας ώστε να έχει επιλογή ο καταναλωτής.

Ακούστε το ηχητικό:

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ