Η Ματσούκα πρωταγωνίστρια στο «Φαρενάιτ» του Μοσχόπουλου στο Πειραιώς 260

 ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Πρώτος σου “πρόδωσα” πως ο εξαίρετος Θωμάς Μοσχόπουλος θα… χτυπήσει Φεστιβάλ Αθηνών και Πειραιώς 260 το καλοκαίρι ανεβάζοντας το δυνατό «Φαρενάιτ 451», πρώτος σου αποκάλυψα πως στην διανομή του έχει κλείσει τους καίριους Αλέξανδρο Λογοθέτη,Άννα Μάσχα-στον θίασο και η ανερχόμενη Κίττυ Παϊταζόγλου που είδαμε το καλοκαίρι στην κατά Ευαγγελάτου «Άλκηστη»-και τώρα… επανέρχομαι για να σου αποκαλύψω την πρωταγωνίστριά του.

Ο πάντα ευφάνταστος σκηνοθέτης επέλεξε την ικανή Δήμητρα Ματσούκα για το υποσχόμενο ανέβασμά του.Μπορεί για την ώρα η ηθοποιός να εντυπωσιάζει υποκριτικά στην Ξεχωριστή Μέρα του Ετόρε Σκόλα που θα κατέβει και στην Αθήνα για να παιχτεί στο “Άλμα”,ήδη όμως έχει κλείσει ένα γερό “πάντρεμα”με τον Μοσχόπουλο που αναμένουμε με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον,το οποίο την θέλει συμπρωταγωνίστρια με τον Αλέξανδρο Λογοθέτη.

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος «ανεβάζει»στη σκηνή το σπουδαίο μυθιστόρημα του Ρέι Μπράντμπερι που έχει λατρέψει σε μια παράσταση-πρόταση που υπόσχεται να μας κλέψει…Το «Φαρενάιτ 451» αναφέρεται σε μια δυστοπική εποχή, στο μέλλον, όπου τα βιβλία είναι απαγορευμένα. Ομάδες πυροδοτών μπαίνουν σε σπίτια όπου υπάρχουν βιβλιοθήκες, ύστερα από καταγγελίες γειτόνων, και τα καίνε, ώστε να καταστρέψουν έτσι και το περιεχόμενό τους που μπορεί να είναι ανατρεπτικό.

Καταπολεμούν έτσι την αμφισβήτηση και τον προβληματισμό που συνεπάγεται η ανάγνωσή τους. Ο τίτλος του βιβλίου αναφέρεται στην θερμοκρασία (της κλίμακας Φαρενάιτ) αυτανάφλεξης του χαρτιού.Βασικός ήρωας του βιβλίου-άρα και του έργου- είναι ο Γκάι Μόνταγκ, ένας πυροδότης που χαιρόταν να καίει βιβλία, παντρεμένος με μια αφελή νοικοκυρά που παίρνει υπνωτικά και περνάει όλο της το χρόνο μπροστά στη μικρή οθόνη.

Η γειτόνισσά του Κλαρίς θα τον κάνει να ενδιαφερθεί για την ανάγνωση και τα βιβλία. Πηγαίνουν σε κάποιο σπίτι να κάψουν τη βιβλιοθήκη και, επειδή η ιδιοκτήτρια αντιστέκεται, παραδίδουν κι εκείνη στις φλόγες. Ο Γκάι μαθαίνει από τον Μπίτι, τον προϊστάμενό του, ότι η καύση των βιβλίων γίνεται όχι με κυβερνητική εντολή, αλλά επειδή εκτοπίστηκαν από την εικόνα (τηλεόραση, κινηματογράφος, αλλά και το ραδιόφωνο) και από τις κοινωνικές ομάδες που λογόκριναν ό,τι ήταν αντίθετο στις πεποιθήσεις τους.

Η γνωριμία του Γκάι με τον άλλοτε καθηγητή Λογοτεχνίας Φάμπερ, τον κάνει να αντιληφθεί τη σημασία των βιβλίων και του γραπτού λόγου, που δίνει την πραγματική διάσταση του κόσμου και των προβλημάτων του, σε αντίθεση με την εικονική πραγματικότητα της τηλεόρασης.

Ο Γκάι θα στραφεί κατά των συνεργατών του πυροδοτών και κατόπιν θα πάει σε μια περιοχή όπου ζουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν απομνημονεύσει βιβλία για να μην χαθούν αυτά από τη συλλογική μνήμη.

Σύμφωνα με την επιθυμία του, ο Μπράντμπερι τάφηκε στο νεκροταφείο Westwood Village Memorial Park Cemetery του Λος Άντζελες και στον τάφο του γράφτηκε «Ρέι Μπράντμπερι, ο συγγραφέας του Φαρενάιτ 451».Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι το «Φαρενάιτ 451» μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Φρανσουά Τριφό το 1966 με τους Τζούλι Κρίστι, Όσκαρ Βέρνερ και Σίριλ Κιούζακ

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ