ChatGPT: Πανεπιστήμια και τεχνητή νοημοσύνη – Πόσο εύκολα θα εντοπίζεται η λογοκλοπή στις εργασίες;

Καθώς πλησιάζει η νέα σχολική χρονιά, τα πανεπιστήμια προσπαθούν να συντάξουν νέες πολιτικές για τα μαθήματα μετά το ChatGPT. Ορισμένα ιδρύματα έχουν απαγορεύσει εντελώς το εργαλείο, καθώς φοβούνται ότι θα επέτρεπε τη λογοκλοπή με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.

Όμως, ορισμένοι καθηγητές επέλεξαν να επιστρέψουν στις έντυπες εξετάσεις για να αντιμετωπίσουν τους φοιτητές που χρησιμοποιούν το ChatGPT, ενώ ένα πανεπιστήμιο κατέφυγε ακόμη και σε αιφνιδιασμούς σε φοιτητές που θεωρούνταν ύποπτοι ότι χρησιμοποιούσαν το εργαλείο.

Η Madison White, φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Stetson στη Φλόρινταείπε στη Wall Street Journal για τους ευρέως διαδεδομένους φόβους των καθηγητών για εξαπάτηση με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. «Συχνά υπέθεταν αμέσως ότι ήταν μια ευκαιρία για τους μαθητές να ξεφύγουν από το διάβασμα ή την εργασία για το σπίτι», περιέγραψε.

Το Insider μίλησε με έξι εκπαιδευτικούς σε πανεπιστήμια με έδρα τη Σιγκαπούρη, την Ολλανδία, το Χονγκ Κονγκ και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Τέσσερις από αυτούς είπαν ότι οι φόβοι για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στα αμφιθέατρα ήταν υπερβολικοί και οι έξι είπαν ότι τα πανεπιστήμια δεν έχουν την πολυτέλεια να κλείσουν εντελώς το ChatGPT στις τάξεις.

Ένας από αυτούς, ο Ίαν Τσονγκ, αναπληρωτής καθηγητής διεθνών σχέσεων στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης, είπε ότι δεν τον ανησυχεί καθόλου για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.

«Μου αρέσει να λέω στους μαθητές μου πως εάν χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να γράφουν, θα χρησιμοποιήσω την τεχνητή νοημοσύνη για να δώσω σχόλια και να γράψω τις συστατικές επιστολές τους», σημείωσε.

Τα σχολεία δεν πρέπει να βασίζονται σε εργαλεία ανίχνευσης AI, είπαν οι εκπαιδευτικοί

Η ανησυχία σχετικά με την εξαπάτηση με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης έχει τροφοδοτήσει τη ζήτηση για εργαλεία για τον εντοπισμό περιεχομένου που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η επίδοξη λύση έχει εισαγάγει μια νέα σειρά προβλημάτων.

Η Rebecca Tan, λέκτορας πολιτικών επιστημών στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης, είπε στο Insider ότι τα εργαλεία ανίχνευσης AI μπορεί να είναι “ανακριβή”.

Από τον Ιούλιο, το εργαλείο ανίχνευσης τεχνητής νοημοσύνης της Turnitin, το οποίο είναι ένα λογισμικό ελέγχου λογοκλοπής, είχε χρησιμοποιηθεί για την εξέταση περισσότερων από 65 εκατομμυρίων εγγράφων από την κυκλοφορία του τον Απρίλιο — παρά τις ανησυχίες για την ακρίβειά του. Επίσης, τον Ιούλιο, ο δημιουργός του ChatGPT OpenAI έκλεισε αθόρυβα το εργαλείο ανίχνευσης AI  λόγω ανησυχιών για την ανακρίβειά του.

Αντί να βασίζονται σε εργαλεία ανίχνευσης τεχνητής νοημοσύνης, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γίνουν καινοτόμοι καθώς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης γίνονται πανταχού παρόντα.

Οι εκπαιδευτικοί επανεξετάζουν επίσης τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών. Ο Chong είπε ότι χρησιμοποιεί πιο «σύνθετες, βασισμένες σε σενάρια» ασκήσεις με μαθητές, για τις οποίες οι απαντήσεις του ChatGPT παραμένουν ανεπαρκείς. Ο Michael Rivera, λέκτορας στο τμήμα ιστορίας του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, συνιστά τη χρήση ζωντανών συζητήσεων και προβληματισμών ως αξιολογήσεων.

Όμως, “η επιδίωξη μιας τέτοιας προσέγγισης είναι ρεαλιστική μόνο εάν τα μεγέθη των τάξεων διατηρούνται αρκετά μικρά ώστε να δίνεται η προσωπική προσοχή σε όλους τους φοιτητές και να παρέχεται λεπτομερής ανατροφοδότηση σε όλη τη σχολική περίοδο”, δήλωσε η Shannon Ang, επίκουρη καθηγήτρια κοινωνιολογίας στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Nanyang της Σιγκαπούρης, ασκώντας κριτική για τις πιέσεις που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια να επεκτείνουν τα μεγέθη των τάξεων στο όνομα της «αποτελεσματικότητας».

Τα σχολεία δεν έχουν την πολυτέλεια να αγνοούν τη διδασκαλία με AI

Τα πανεπιστήμια δεν πρέπει να αποκλείουν εντελώς το ChatGPT από τις τάξεις, καθώς η παράβλεψη του chatbot μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.

«Αυτό που κάνω, για παράδειγμα, είναι να αφήνω τους μαθητές να χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να απαντήσουν σε ορισμένες ερευνητικές ερωτήσεις και στη συνέχεια να το συγκρίνουν με τη Wikipedia – που ήταν η πρώτη τους αγάπη στις μέρες πριν από την AI – πριν το συγκρίνουν με τα σχολικά τους βιβλία», είπε ο Kai Jonas, καθηγητής εφαρμοσμένης κοινωνικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ στην Ολλανδία.

Ο Jonas είπε ότι το κλειδί είναι να αγκαλιάσουμε τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην τάξη και να διδάξουμε στους μαθητές πώς να ελέγχουν τις απαντήσεις του ChatGPT.

«Έχουμε ήδη δει περιπτώσεις τεχνητής νοημοσύνης που παράγει ψευδείς πηγές πληροφοριών και αυτό θα ήταν ένα χρήσιμο παράδειγμα για εξέταση», είπε η Joana Cook, επίκουρη καθηγήτρια πολιτικής βίας στο ολλανδικό Πανεπιστήμιο του Leiden, που αυτή τη στιγμή δίνει διαλέξεις στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins.

Η ανάγκη ελέγχου των πληροφοριών από την τεχνητή νοημοσύνη πηγάζει από την ικανότητα της τεχνολογίας να «παραισθάνεται» ή να παρουσιάζει λανθασμένες πληροφορίες ως γεγονός.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ