Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί – Έχουν ταυτοποιηθεί 32 σοροί επιβατών

Στις 32 ανέρχονται οι σοροί που έχουν ταυτοποιηθεί, μέσω του DNA, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 57 άνθρωποι.

Νωρίτερα, όπως έκανε γνωστό ο δικηγόρος της οικογένειας, ταυτοποιήθηκε μια 23χρονη επιβάτης του μοιραίου τρένου που συγκρούστηκε το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη με εμπορική αμαξοστοιχία.

Συγκεκριμένα πρόκειται για την Ιφιγένεια Μήτσκα, 23 ετών η οποία βρισκόταν στη λίστα των αγνοουμένων.

Στους 57 έφτασε ο αριθμός των νεκρών

Στους 57 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί από το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ οι αγνοούμενοι που έχουν δηλωθεί στην Αστυνομία είναι 56, σύμφωνα με την νεότερη ενημέρωση από την Πυροσβεστική και την Ελληνική Αστυνομία.

Όπως ανέφερε η Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου: «Μέχρι στιγμής έχουν δηλωθεί επίσημα στην ελληνική αστυνομία ως αγνοούμενοι 56 επιβάτες. Τονίζεται το «μέχρι στιγμής», καθώς υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.  Αυτή την ώρα ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών που έχουν ανασυρθεί είναι 57. Δηλαδή ένας περισσότερος από αυτούς που έχουν δηλωθεί στον κατάλογο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με την μέθοδο DNA

Και συνέχισε: «Παραμένουν για νοσηλεία 48 επιβάτες, οι 6 από αυτούς σε ΜΕΘ. Μία επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίσθηκε στην ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων».

Διευκρινίζεται ότι «οι 56 αγνοούμενοι, που έχουν δηλωθεί μετά το δυστύχημα στην Αστυνομία, συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς. Δηλαδή, δεν υπάρχουν 57 νεκροί και 56 αγνοούμενοι. Είχαν δηλωθεί αρχικά 56 αγνοούμενοι και έχουν βρεθεί 57 σοροί. Η διαφορά στους δύο αριθμούς υπάρχει καθώς δεν αποκλείεται κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί στην αστυνομία από τους συγγενείς του. Αρμόδιες πηγές τόνιζαν ότι αγνοούμενος θα θεωρείται από δω και πέρα όποιος δεν ταυτοποιείται με σορό».

«Μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας»

«Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, συνεχίζεται. Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της β’ θέσης, όσο και το βαγόνι – εστιατόριο. Ταυτόχρονα, οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους, προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες, καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Η επιχείρηση θα συνεχιστεί τις επόμενες ώρες, όπως και αύριο Παρασκευή. Εκτιμάται ότι μέχρι αύριο το μεσημέρι, θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας» ανέφερε ο ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης.

Τέμπη: Η αυτοψία της Τροχαίας καταρρίπτει τον ισχυρισμό του σταθμάρχη – Ο μεγάλος φόβος των αρχών

Η αυτοψία που έκαναν άνδρες της Τροχαίας στο σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα καταρρίπτει τον ισχυρισμό του σταθμάρχη, που φέρεται να προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ότι πάτησε κανονικά το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε.

Υπενθυμίζεται πως το μεσημέρι της Πέμπτης, ο Εισαγγελέας πρωτοδικών άσκησε ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή, στον σταθμάρχη του ΟΣΕ.

Οι αστυνομικοί της Τροχαίας οι οποίοι διενεργούν την προανάκριση, έφτασαν την Τετάρτη 1 Μαρτίου στον ΟΣΕ της Λάρισας. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι άνδρες της Τροχαίας έκαναν αυτοψία στον συγκεκριμένο χώρο και διαπίστωσαν ότι η κονσόλα με τα κλειδιά για τις αλλαγές στις τροχιές των τρένων, μπροστά από την οποία κάθεται ο σταθμάρχης, λειτουργεί κανονικά χωρίς βλάβη, καταρρίπτοντας τον αρχικό προφορικό ισχυρισμό του σταθμάρχη, ότι δηλαδή εκείνος έκανε την αλλαγή, γύρισε το κλειδί ώστε να αλλάξει τροχιά το τρένο, αλλά αυτό δεν λειτούργησε.

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει ένα ειδικό σύστημα, το οποίο όταν ο σταθμάρχης γυρίζει το κλειδί και δεν “κουμπώσει”, τότε αρχίζει να αναβοσβήνει ένα λαμπάκι, προειδοποιώντας τον ότι κάτι δεν πάει καλά. Επομένως, εάν πράγματι δεν είχε γίνει σωστά η αλλαγή, θα υπήρχε αυτή η ένδειξη-συναγερμός ώστε να διορθώσει τη λανθασμένη κίνησή του.

Επίσης υπάρχουν κασέτες και καταγραφικά μηχανήματα που μπορούν να δώσουν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα.

Η εμπειρία του σταθμάρχη

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο σταθμάρχης μέχρι στο 2010 υπηρετούσε στο τμήμα αποσκευών στον ΟΣΕ στην Λάρισα. Το 2011 πήρε μετάταξη στο Υπουργείο Παιδείας και περίπου πριν από έναν χρόνο επέστρεψε στον ΟΣΕ της Λάρισας. Αποφάσισε να γίνει σταθμάρχης. Ακολούθησε εκπαίδευση, 6 μήνες θεωρητική και 3 μήνες πρακτική όπως ορίζει το πρωτόκολλο. Στους τρεις μήνες πρακτικής εκπαίδευσης, ο σταθμάρχης δεν παρέμεινε μόνο στον σταθμό της Λάρισας, αλλά πήγε και σε διάφορους άλλους σταθμούς. Ήταν μόλις λίγους μήνες στην θέση του σταθμάρχη στον σταθμό του ΟΣΕ στην Λάρισα.

Ο μεγάλος φόβος των αρχών

Ένα ακόμη θέμα είναι αυτό με τον αριθμό των αγνοουμένων. Καθαρή εικόνα για το πόσοι άνθρωποι υπήρχαν στο τρένο τη στιγμή της τραγωδίας φαίνεται πως δεν μπορεί να υπάρξει καθώς υπήρχε η δυνατότητα οι επιβάτες να αγοράσουν τα εισιτήριά τους εντός του τρένου από τους ελεγκτές, καθώς ήταν κλειστά τα εκδοτήρια στον σταθμό της Λάρισα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το τρένο ήταν προγραμματισμένο να φτάσει στον σταθμό της Λάρισας στις 22:11 την Τρίτη και λόγω καθυστερήσεων έφτασε τελικά στις 23:05. Κανονικά τα εκδοτήρια κλείνουν στις 23:45, ωστόσο δεν επιτρέπεται κάποιος να κόψει εισιτήριο 10 λεπτά πριν αναχωρήσει το τρένο από τον σταθμό. Συνεπώς εάν κάποιος θέλει να ταξιδέψει, επιβιβάζεται και αγοράζει εισιτήριο μέσα στο τρένο. Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, αυτό δεν γίνεται μαζικά καθώς υπάρχει πρόστιμο 10 ευρώ.

Κανείς δεν γνωρίζει εάν υπήρχε κόσμος που επιβιβάστηκε τα τελευταία δέκα λεπτά στο τρένο χωρίς εισιτήριο. Όσοι ανεβαίνουν στο τρένο την τελευταία στιγμή καταγράφονται χειρόγραφα. Όλα αυτά δεν ισχύουν μόνο για τον σταθμό της Λάρισας, αλλά και για τις υπόλοιπες επτά στάσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην Αθήνα και την Λάρισα.

Ο μεγάλος φόβος των αρχών είναι ότι μπορεί να υπήρχαν επιβάτες, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στο τρένο χωρίς να κόψουν εισιτήριο από τα εκδοτήρια.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ