Τραμ: Αυτή είναι η μηνυτήρια αναφορά του 2021 για τα προβλήματα με την τηλεματική – Αποκάλυψη enikos.gr

Άλυτα προβλήματα εδώ και τουλάχιστον τέσσερα χρόνια στις… ράγες του Τραμ. Από το 2021 το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής έχει υποβάλει μηνυτήρια αναφορά – καταγγελία για τη δυσλειτουργία ή μη λειτουργία της τηλεματικής με ό, τι κινδύνους εγκυμονεί αυτό για επιβάτες και εργαζομένους, ενώπιον του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Καταγγελία για προβλήματα και στο Τραμ – «Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα»

Tης Εύης Κατσώλη

Ωστόσο έως σήμερα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Σωματείου, Χρήστος Τσόλης μιλώντας στο enikos.gr, δεν έχει βρεθεί λύση. Και όλα αυτά σε μια χώρα που θρηνεί θύματα μετά και την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Το Σωματείο Ηλεκτροδηγών αποφάσισε πριν από μια διετία να προσφύγει στην Δικαιοσύνη έπειτα από μια σειρά άκαρπων ενεργειών, διαμαρτυριών και συναντήσεων με τους αρμοδίους, προκειμένου να ζητήσει την άμεση εισαγγελική παρέμβαση για τη λήψη μέτρων και την αποκατάσταση της ομαλής και χωρίς κινδύνους ζωής τόσο των οδηγών όσο και των πολιτών.

Στη μηνυτήρια αναφορά, επισημαίνονται από το Σωματείο αναλυτικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Όπως αποκαλύπτει το enikos.gr, μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «η δυσλειτουργία αλλά και μη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών δημιουργεί σοβαρότατα λειτουργικά προβλήματα άμεσου κινδύνου ζωής, τόσο για εμάς τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες και τα αυτοκίνητα που διέρχονται των γραμμών καθόσον: οι οδηγοί – μέλη μας – υποχρεώνονται προ των σηματοδοτών να ακινητοποιήσουν το ΤΡΑΜ, να ανοίξουν την πόρτα εξόδου και να κατεβαίνουν για να προβούν με κλειδί στη λειτουργία του σηματοδότη».

Προστίθεται δε ότι «πολλοί εκ των επιβατών, με το άνοιγμα της πόρτας, εγκαταλείπουν το ΤΡΑΜ με άμεσο και γι’ αυτούς κίνδυνο από τα διερχόμενα, παράλληλα ή κάθετα του τραμ, αυτοκίνητα. Αλλά η κακή ή άτακτη λειτουργία ή μη λειτουργία των σηματοδοτών αποτελεί και άμεσο κίνδυνο για θανατηφόρα ατυχήματα. Τούτο δε καθ’ όσον η μη ρύθμιση λειτουργίας τους αποτελούν συχνότατα τον βασικό λόγο προστριβών και διενέξεων τόσο μεταξύ οδηγών και διερχόμενων πολιτών, όσο και συγκρούσεων με διερχόμενα αυτοκίνητα και δίκυκλα κάθε μορφής».

Το 2020 δε, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών είχε αποστείλει επιστολή προς την τότε διοίκηση της ΣΤΑΣΥ και τους αρμόδιους υπουργούς επισημαίνοντάς τους επίσης τα προβλήματα. Σε αυτήν περιγράφονται αναλυτικά τα εξής:

“Σε κομμάτι του δικτύου του ΤΡΑΜ, από ΣΕΦ – ΜΠΑΤΗ, οι συρμοί είναι “αόρατοι “ με το σύστημα της “Νέας Τηλεματικής “ από όλους και όλα. Χάνουν την θέση τους – δεν επικοινωνούν τα αιτήματα προτεραιότητας στους σηματοδότες, έχει επίσης παρατηρηθεί το φαινόμενο σε συρμούς, το σύστημα της Τηλεματικής να μην επικοινωνεί και με τις δυο καμπινές οδήγησης, να λειτουργεί μόνο στην μια καμπίνα καθώς και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, χάνετε το στίγμα του συρμού από τον δορυφόρο”.

Επίσης τονίζεται ότι “ένα σημαντικό θέμα ασφάλειας που παρουσιάστηκε ακόμη μια φορά με την δοκιμαστική λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος, είναι να “μαυρίζει”, να “πέφτει στο σκοτάδι” το Κέντρο Έλεγχου Λειτουργίας Τραμ, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση από κανέναν υπεύθυνο (12/01/2020 ώρα 23:48 με 23:59, 15/01/2020 ώρα 18:50 με 19:15, 17/01/2020 ώρα 04:51 , 1/2/2020 ώρα 7.46 με 8.00)”.

Χρήστος Τσόλης: Χάρη στην τύχη και τον επαγγελματισμό των οδηγών αποφεύγονται ατυχήματα

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτροδηγών Τραμ, Χρήστος Τσόλης εξήγησε στο enikos.gr πώς λειτουργεί ή δεν λειτουργεί η τηλεματική στα παλιά και νέα οχήματα του Τραμ και είπε ότι έως τώρα χάρη στον επαγγελματισμό των οδηγών και στον παράγοντα τύχη αποφεύγονται τα ατυχήματα.

Ο κ. Τσόλης τόνισε ότι στα παλιά οχήματα του Τραμ δεν συμβαδίζει η τηλεματική με τη φωτεινή σηματοδότηση, ενώ και το κέντρο ελέγχου δεν μπορεί να δει πού βρίσκονται οι συρμοί. Από την άλλη, στα καινούρια οχήματα είναι ενιαίο το σύστημα και λειτουργεί καλύτερα. «Το πρόβλημα εδώ δημιουργείται όταν ο οδηγός δεν εκτελεί το αυτόματο δρομολόγιο, αλλά στην περίπτωση της «δυναμικής δρομολόγησης», όταν δηλ. θα πρέπει ο οδηγός να αναπροσαρμόσει το δρομολόγιο και να σταματήσει σε μια προηγούμενη στάση λόγω κάποιου πιθανού εμποδίου μπροστά για παράδειγμα, κάτι που γίνεται χειροκίνητα. Στην περίπτωση αυτή ξανά παρατηρούνται προβλήματα με την τηλεματική» είπε ο κ. Τσόλης και συμπλήρωσε:

«Έχουν γίνει πολλές συναντήσεις με τους αρμοδίους και στα υπουργεία αλλά ακόμα δεν έχουμε λύσεις. Έχει προταθεί και από το υπουργείο να μπει το σύστημα των καινούριων οχημάτων και στα παλιά για να δούμε καταρχάς αν λειτουργεί κάτι τέτοιο, όμως, δεν έχει εφαρμοστεί έως τώρα».

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ