Οι ειδήσεις της νύχτας που πέρασε

Διαβάστε τις σημαντικότερες ειδήσεις της νύχτας που πέρασε.

Τραγωδία στα Τέμπη: Νεκρός ο Βάιος Βλάχος – Ταυτοποιήθηκε η σορός του

Με οδυνηρό τέλος γράφτηκε ο επίλογος στην αναζήτηση του 34χρονου Βάιου Βλάχου από την Καρδίτσα που επέβαινε στο μοιραίο τρένο των Τεμπών, καθώς η σορός του ταυτοποιήθηκε απόψε και το όνομά του από την λίστα με τους αγνοούμενους πέρασε σε εκείνη των νεκρών.

Την τραγική είδηση έκανε γνωστή και ο αδελφός του Βαγγέλης Βλάχος μέσω του λογαριασμού του στο Twitter.

«Δυστυχώς έχουμε άσχημα νέα για τον αδερφό μου.
Σας ευχαριστούμε όλους και όλες για όλη τη βοήθεια και τη συμπαράσταση, και όλες τις πληροφορίες που μας δώσατε.
Το μόνο που ζητάμε είναι να βρεθεί κάποιο από όλα τα παιδιά που ακόμη αγνοούνται».

Τραγωδία στα Τέμπη: Νεκρή εντοπίστηκε η 34χρονη Αθηνά που αγνοούνταν

Στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη χάθηκαν πολλοί άνθρωποι ανάμεσα σε αυτούς και η 34χρονη Αθηνά, η οποία είχε δηλωθεί ως αγνοούμενη, αλλά δυστυχώς ήταν ανάμεσα στα θύματα της τραγωδίας.

Η σορός της ταυτοποιήθηκε και βύθισε στο πένθος την οικογένειά της.

Η Αθηνά, η οποία ήταν μητέρα ενός αγοριού μόλις δύο ετών, βρισκόταν στο μοιραίο δρομολόγιο μαζί με τον σύζυγό της, Νίκο, ο οποίος νοσηλεύεται τραυματισμένος στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας.

Το ζευγάρι είχε γνωριστεί στην Κατερίνη και είχε ενωθεί με τα ιερά δεσμά του γάμου από το 2019. Επαγγελματικά είχαν εργαστεί σε αρκετά μπαρ της πόλης. Η Αθηνά ήταν αδελφή του ποδοσφαιριστή του ΣΦΚ Πιερικός, Βασίλη Κατσάρα.

Μέχρι νωρίς το απόγευμα ο αδελφός της αναζητούσε πληροφορίες για την 34χρονη κοπέλα από την Κατερίνη. Ο ίδιος ανακοίνωσε την απώλεια της αγαπημένης του αδελφής με μια συγκινητική ανάρτηση στο Facebook.

«Η αδερφούλα μου δεν είναι πια κοντά μας…» έγραψε συγκλονισμένος ο νεαρός αθλητής.

Η 34χρονη βρισκόταν στο βαγόνι 3 την ώρα της σύγκρουσης και ήταν αγνοούμενη από το βράδυ της Τρίτης, όσο ο σύζυγός της ανάρρωνε στο νοσοκομείο.

Η κηδεία της Αθηνάς θα τελεστεί αύριο το μεσημέρι στον Ιερό Ναό της Αγίας Άννας, στην Κατερίνη.

Τραγωδία στα Τέμπη: Αιφνιδιαστική επιχείρηση για κατάσχεση πειστηρίων στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας

Αστυνομική επιχείρηση για τη συλλογή πειστηρίων που αφορούν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, πραγματοποιήθηκε στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας.

Κατασχέθηκαν ηχητικά αρχεία, έγγραφα, σημειώσεις και άλλα στοιχεία που αφορούν την κίνηση των αμαξοστοιχιών και τη λειτουργία του σταθμού, σύμφωνα με πληροφορίες της grtimes.gr.

Αστυνομικοί της Ασφάλειας Λάρισας εισήλθαν αιφνιδιαστικά στις εγκαταστάσεις του Σιδηροδρομικού Σταθμού, στις 4 τα ξημερώματα της Τετάρτης, με εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελέας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, ο οποίος εποπτεύει την προανάκριση για τη διερεύνηση του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Έγκυρη πηγή ανέφερε ότι η έρευνα δεν θα περιοριστεί μόνο στην ευθύνη του σταθμάρχη αλλά φτάσει και σε υψηλά κλιμάκια του ΟΣΕ, όπως και του Ιταλικού Ομίλου που ελέγχει την Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Το προσεχές χρονικό διάστημα, ο κ. Δασκαλόπουλος αναμένεται να προτείνει προς την Ολομέλεια του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας τον ορισμό ειδικού εφέτη ανακριτή, ο οποίος θα αναλάβει τη διενέργεια της κύριας ανάκρισης.

Σάμος: Συγκεντρώνουν φιάλες αίματος για τους τραυματίες του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη

Πληθαίνουν οι ανακοινώσεις από φορείς και συλλόγους που εκφράζουν τη θλίψη τους για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου, το Ν.Τ της ΑΔΕΔΥ Σάμου, το Εργατικό Κέντρο Σάμου δηλώνουν την αμέριστη συμπαράστασή της στις οικογένειες των θυμάτων και εύχονται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.

Καλούν όλες και όλους τους κατοίκους των νησιών του Νομού να προσέλθουν στις υπηρεσίες αιμοδοσίας όλων των νοσοκομείων της χώρας για εθελοντική αιμοδοσία. Στη Σάμο λειτουργεί το τμήμα αιμοδοσίας καθημερινά από τις 10 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι ενώ το Σάββατο από τις 12 ως τις 2 το μεσημέρι.

Συλλυπητήριες ανακοινώσεις για τα θύματα του δυστυχήματος εξέδωσαν οι Δήμαρχοι Ανατολικής και Δυτικής Σάμου ενώ μεταξύ των τραυματιών είναι μια 26χρονη από τη Δυτική Σάμο η οποία είναι πολυτραυματίας αλλά δεν κινδυνεύει η ζωή της για την οποία όλη η Σάμος προσεύχεται και εύχεται ταχεία ανάρρωση.

Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί – Έχουν ταυτοποιηθεί 32 σοροί επιβατών

Στις 32 ανέρχονται οι σοροί που έχουν ταυτοποιηθεί, μέσω του DNA, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 57 άνθρωποι.

Νωρίτερα, όπως έκανε γνωστό ο δικηγόρος της οικογένειας, ταυτοποιήθηκε μια 23χρονη επιβάτης του μοιραίου τρένου που συγκρούστηκε το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη με εμπορική αμαξοστοιχία.

Συγκεκριμένα πρόκειται για την Ιφιγένεια Μήτσκα, 23 ετών η οποία βρισκόταν στη λίστα των αγνοουμένων.

Στους 57 έφτασε ο αριθμός των νεκρών

Στους 57 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί από το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ οι αγνοούμενοι που έχουν δηλωθεί στην Αστυνομία είναι 56, σύμφωνα με την νεότερη ενημέρωση από την Πυροσβεστική και την Ελληνική Αστυνομία.

Όπως ανέφερε η Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου: «Μέχρι στιγμής έχουν δηλωθεί επίσημα στην ελληνική αστυνομία ως αγνοούμενοι 56 επιβάτες. Τονίζεται το «μέχρι στιγμής», καθώς υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.  Αυτή την ώρα ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών που έχουν ανασυρθεί είναι 57. Δηλαδή ένας περισσότερος από αυτούς που έχουν δηλωθεί στον κατάλογο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με την μέθοδο DNA

Και συνέχισε: «Παραμένουν για νοσηλεία 48 επιβάτες, οι 6 από αυτούς σε ΜΕΘ. Μία επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίσθηκε στην ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων».

Διευκρινίζεται ότι «οι 56 αγνοούμενοι, που έχουν δηλωθεί μετά το δυστύχημα στην Αστυνομία, συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς. Δηλαδή, δεν υπάρχουν 57 νεκροί και 56 αγνοούμενοι. Είχαν δηλωθεί αρχικά 56 αγνοούμενοι και έχουν βρεθεί 57 σοροί. Η διαφορά στους δύο αριθμούς υπάρχει καθώς δεν αποκλείεται κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί στην αστυνομία από τους συγγενείς του. Αρμόδιες πηγές τόνιζαν ότι αγνοούμενος θα θεωρείται από δω και πέρα όποιος δεν ταυτοποιείται με σορό».

«Μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας»

«Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, συνεχίζεται. Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της β’ θέσης, όσο και το βαγόνι – εστιατόριο. Ταυτόχρονα, οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους, προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες, καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Η επιχείρηση θα συνεχιστεί τις επόμενες ώρες, όπως και αύριο Παρασκευή. Εκτιμάται ότι μέχρι αύριο το μεσημέρι, θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας» ανέφερε ο ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης.

Τέμπη: Η αυτοψία της Τροχαίας καταρρίπτει τον ισχυρισμό του σταθμάρχη – Ο μεγάλος φόβος των αρχών

Η αυτοψία που έκαναν άνδρες της Τροχαίας στο σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα καταρρίπτει τον ισχυρισμό του σταθμάρχη, που φέρεται να προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ότι πάτησε κανονικά το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε.

Υπενθυμίζεται πως το μεσημέρι της Πέμπτης, ο Εισαγγελέας πρωτοδικών άσκησε ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή, στον σταθμάρχη του ΟΣΕ.

Οι αστυνομικοί της Τροχαίας οι οποίοι διενεργούν την προανάκριση, έφτασαν την Τετάρτη 1 Μαρτίου στον ΟΣΕ της Λάρισας. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι άνδρες της Τροχαίας έκαναν αυτοψία στον συγκεκριμένο χώρο και διαπίστωσαν ότι η κονσόλα με τα κλειδιά για τις αλλαγές στις τροχιές των τρένων, μπροστά από την οποία κάθεται ο σταθμάρχης, λειτουργεί κανονικά χωρίς βλάβη, καταρρίπτοντας τον αρχικό προφορικό ισχυρισμό του σταθμάρχη, ότι δηλαδή εκείνος έκανε την αλλαγή, γύρισε το κλειδί ώστε να αλλάξει τροχιά το τρένο, αλλά αυτό δεν λειτούργησε.

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει ένα ειδικό σύστημα, το οποίο όταν ο σταθμάρχης γυρίζει το κλειδί και δεν “κουμπώσει”, τότε αρχίζει να αναβοσβήνει ένα λαμπάκι, προειδοποιώντας τον ότι κάτι δεν πάει καλά. Επομένως, εάν πράγματι δεν είχε γίνει σωστά η αλλαγή, θα υπήρχε αυτή η ένδειξη-συναγερμός ώστε να διορθώσει τη λανθασμένη κίνησή του.

Επίσης υπάρχουν κασέτες και καταγραφικά μηχανήματα που μπορούν να δώσουν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα.

Η εμπειρία του σταθμάρχη

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο σταθμάρχης μέχρι στο 2010 υπηρετούσε στο τμήμα αποσκευών στον ΟΣΕ στην Λάρισα. Το 2011 πήρε μετάταξη στο Υπουργείο Παιδείας και περίπου πριν από έναν χρόνο επέστρεψε στον ΟΣΕ της Λάρισας. Αποφάσισε να γίνει σταθμάρχης. Ακολούθησε εκπαίδευση, 6 μήνες θεωρητική και 3 μήνες πρακτική όπως ορίζει το πρωτόκολλο. Στους τρεις μήνες πρακτικής εκπαίδευσης, ο σταθμάρχης δεν παρέμεινε μόνο στον σταθμό της Λάρισας, αλλά πήγε και σε διάφορους άλλους σταθμούς. Ήταν μόλις λίγους μήνες στην θέση του σταθμάρχη στον σταθμό του ΟΣΕ στην Λάρισα.

Ο μεγάλος φόβος των αρχών

Ένα ακόμη θέμα είναι αυτό με τον αριθμό των αγνοουμένων. Καθαρή εικόνα για το πόσοι άνθρωποι υπήρχαν στο τρένο τη στιγμή της τραγωδίας φαίνεται πως δεν μπορεί να υπάρξει καθώς υπήρχε η δυνατότητα οι επιβάτες να αγοράσουν τα εισιτήριά τους εντός του τρένου από τους ελεγκτές, καθώς ήταν κλειστά τα εκδοτήρια στον σταθμό της Λάρισα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το τρένο ήταν προγραμματισμένο να φτάσει στον σταθμό της Λάρισας στις 22:11 την Τρίτη και λόγω καθυστερήσεων έφτασε τελικά στις 23:05. Κανονικά τα εκδοτήρια κλείνουν στις 23:45, ωστόσο δεν επιτρέπεται κάποιος να κόψει εισιτήριο 10 λεπτά πριν αναχωρήσει το τρένο από τον σταθμό. Συνεπώς εάν κάποιος θέλει να ταξιδέψει, επιβιβάζεται και αγοράζει εισιτήριο μέσα στο τρένο. Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, αυτό δεν γίνεται μαζικά καθώς υπάρχει πρόστιμο 10 ευρώ.

Κανείς δεν γνωρίζει εάν υπήρχε κόσμος που επιβιβάστηκε τα τελευταία δέκα λεπτά στο τρένο χωρίς εισιτήριο. Όσοι ανεβαίνουν στο τρένο την τελευταία στιγμή καταγράφονται χειρόγραφα. Όλα αυτά δεν ισχύουν μόνο για τον σταθμό της Λάρισας, αλλά και για τις υπόλοιπες επτά στάσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην Αθήνα και την Λάρισα.

Ο μεγάλος φόβος των αρχών είναι ότι μπορεί να υπήρχαν επιβάτες, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στο τρένο χωρίς να κόψουν εισιτήριο από τα εκδοτήρια.

Τραγωδία στα Τέμπη: Συγκλονιστική μαρτυρία επιβάτη – «Πετάχτηκαν αίματα στο κεφάλι και το πρόσωπο»

Ένα βίντεο ντοκουμέντο ήρθε στο φως της δημοσιότητας, το οποίο παρουσιάζει έναν 42χρονο επιβάτη του μοιραίου τρένου στα Τέμπη που κατάφερε να βγει ζωντανός μέσα από το φλεγόμενο βαγόνι και τώρα νοσηλεύεται στο νοσοκομείο.

Ο ίδιος περιγράφει τις συγκλονιστικές στιγμές που του σημάδεψαν τη ζωή μέσα από το κεντρικό δελτίο του Mega.

«Όταν έπεσα κάτω τότε σηκώθηκα όρθιος και πετάχτηκαν αίματα στα μάτια, στο κεφάλι στο πρόσωπο. Μετά σηκώνομαι. Βοήθεια φώναζαν τα κορίτσια, τσίριζαν… Οι πόρτες κλειδώθηκαν από εκεί, δεν μπορούσα να ανοίξω το φως, παρέμεινε ανοιχτό».

«Πάω εκεί στην πόρτα να χτυπάω, δεν άνοιγε η πόρτα καθόλου, είχε σφηνώσει. Μετά σηκώνω το πόδι ρίχνω τρεις κλωτσιές για να σπάσω το τζάμι, να βγούμε έξω και μετά γυρίζω βλέπω έναν νεαρό, έσπασε με πυροσβεστήρα το τζάμι. Δεν ξέρω αν ήταν αυτό το παιδί, ήταν πολλά τα άτομα μέσα και σιγά σιγά ένας ένας βγαίναμε από το παράθυρο, μετά έσβησαν τα φώτα δεν βλέπαμε και αρχίσαμε να φωτίζουμε από το κινητό με τον φακό. Και όπως πηδήξαμε ήτανε πολύ κάτω και φύγαμε στα χωράφια και έτσι έπεσα και έσπασα το πλευρό μου», περιέγραψε.

Ο τραυματισμός του στα πλευρά δεν του επιτρέπει να σηκωθεί.

«Πρήστηκε η κοιλιά, σπασμένο το πλευρό, στο μάτι μου μπήκανε και πολλά γυαλιά μέσα, έχει σκιστεί λίγο εδώ. Δεν ξέρω άμα έκλεισε. Το χέρι εδώ πέρα…», είπε δείχνοντας τα σημεία που τραυματίστηκε.

Τέμπη: Ακόμα έξι οικογένειες θυμάτων θα εκπροσωπήσει ο Αλέξης Κούγιας

Την εκπροσώπηση ακόμα έξι οικογενειών με θύματα στην τραγωδία στα Τέμπη, ανακοίνωσε ότι ανέλαβε το δικηγορικό γραφείο του Αλέξη Κούγια.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«Οι συγγενείς άλλων 6 θυμάτων, 4 θανόντων και 2 θήλεων αδελφών από την Κρήτη με σοβαρότατα εγκαύματα, επέλεξαν τον επικεφαλής του γραφείου μας κο Αλέξιο Κούγια για την υποστήριξη της κατηγορίας εις βάρος του ήδη κατηγορουμένου σταθμάρχη του σιδηροδρομικού σταθμού Λαρίσης, αλλά και εις βάρος όλων όσων κατά τη διάρκεια της ανακρίσεως διαπιστωθεί ότι έχουν ποινικές ευθύνες, τόσο για τους θανάτους όσο και για όλες τις σωματικές βλάβες, αλλά και την ηθική  βλάβη μη τραυματισμένων επιβατών που επέζησαν και δεν τραυματιστήκαν.

Όπως είναι γνωστό, ο ήδη κατηγορούμενος σταθμάρχης θα απολογηθεί το Σάββατο 4/3/2023 και αμέσως μετά ο κος Κούγιας θα εμφανιστεί είτε αυτοπροσώπως , είτε συνοδευόμενος από τους συγγενείς των θυμάτων, ώστε να δηλώσει και τυπικά την υποστήριξη της κατηγορίας υπέρ των συγγενών των θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους, και υπέρ των τραυματισθέντων που επεβίωσαν.

Την ίδια ημέρα θα λάβει και αντίγραφα της ήδη σχηματισθείσης δικογραφίας, συμπεριλαμβανόμενης και της απολογίας του κατηγορουμένου, ώστε ακολούθως να επιλέξει τις επόμενες
διαδικαστικές πράξεις και τα πρόσωπα, εναντίον των οποίων θα στραφούν οι εντολείς του, τόσο σε ποινικό, όσο και σε αστικό επίπεδο.»

Τραγωδία στα Τέμπη: Συγκλονιστική μαρτυρία: Θα μπορούσε να ήμασταν εμείς στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας

Μια συγκλονιστική μαρτυρία είδε το φως της δημοσιότητας, δύο 24ώρα μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, με την σύγκρουση δύο τρένων.

Όπως τόνισε στο ΣΚΑΪ ο Μιχάλης Μπαγιώτης, μηχανοδηγός προαστιακού συρμού που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Λάρισα το μοιραίο βράδυ της Τρίτης, «φύγαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να είναι μπροστά από εμάς η εμπορική αμαξοστοιχία με την οποία συνέβη και το δυστύχημα».

«Επειδή ήταν μπροστά αυτή η αμαξοστοιχία, ο σταθμάρχης υπηρεσίας μας κράτησε στο σταθμό του Λιτόχωρου, με αποτέλεσμα να προπορευτεί αυτή η αμαξοστοιχία» πρόσθεσε ο κ. Μπαγιώτης.

«Προφανώς αν δεν είχε συμβεί η καθυστέρηση θα είχαμε εμείς προτεραιότητα, θα ήμασταν στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ίσως και να προλαβαίναμε, επειδή λογικά την αμαξοστοιχία την εμπορική θα τη κρατούσε στο προηγούμενο σταθμό, δηλαδή στο Πλατύ, ίσως να είχε αποφευχθεί και η σύγκρουση» επισήμανε.

«Εμείς ήμασταν 50 με 55 άτομα» διευκρίνισε ο μηχανοδηγός.

Βίντεο Ντοκουμέντο: Απόπειρα διάρρηξης σε ψητοπωλείο στο Φάληρο

Απόπειρα διάρρηξης σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης 1 Μαρτίου σε κατάστημα εστίασης στο Παλαιό Φάληρο.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα newstok.gr o δράστης του περιστατικού, λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα, κάνει την πρώτη προσπάθεια και μπαίνει εντός του εξωτερικού περιφραγμένου χώρου του καταστήματος με τα τραπεζοκαθίσματα. Έπειτα επί αρκετά λεπτά, προσπαθεί να διαρρήξει το παράθυρο στην είσοδο. Το βίντεο ντοκουμέντο δείχνει τον δράστη κάποια στιγμή να σταματά όταν αντιλήφθηκε ότι υπήρχε περαστικός στο σημείο.

Αφού διαπίστωσε ότι το πεδίο ήταν ελεύθερο, συνέχισε την «δουλειά», μέχρι που έσπασε το τζάμι του παραθύρου και εν συνεχεία αποχώρησε άπραγος από το σημείο.

Δείτε καρέ καρέ την προσπάθεια διάρρηξης στο κατάστημα:

Τραγωδία στα Τέμπη: 21χρονη φοιτήτρια Ιατρικής από την Αλβανία ανάμεσα στους αγνοούμενους

21χρονη φοιτήτρια Ιατρικής με καταγωγή από την Αλβανία είναι ανάμεσα στους αγνοούμενους της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη.

Η επιχείρηση της ΕΜΑΚ για τον εντοπισμό των σορών δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και όσο περνά ο χρόνος ο αριθμός των θυμάτων όλο και αυξάνεται.

Όπως είναι λογικό οι συγγενείς  αναζητούν τα ονόματα των αγαπημένων τους στις λίστες των θυμάτων και των τραυματιών.

Ανάμεσα στους αγνοούμενους και η 21χρονη φοιτήτρια Ιατρικής, Claudia Lata .

Όπως αναφέρει σε ανάρτησή της η Αλβανική Κοινότητα στην Ελλάδα, «η οικογένεια Λάτα, Αλβανοί μετανάστες που μένουν στη Λάρισα ξεκίνησαν διαδικασίες ταυτοποίησης μέσω DNA, ωστόσο οι ελπίδες τους λιγοστεύουν…».

Η ανάρτηση της κοινότητας στο Facebook

Τέμπη: «Το 50% του σιδηροδρομικού δικτύου δεν έχει τηλεδιοίκηση» – Τι υποστήριξε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ

Την δική του εξήγηση για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έδωσε, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Ερωτηθείς για την πρόσληψη σταθμαρχών με μπλοκάκια, ο κ. Τερεζάκης είπε ότι πρόκειται για ανανεώσεις συμβάσεων ανθρώπων που έχουν προσληφθεί στον ΟΣΕ εδώ και έναν χρόνο κι εκπληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές που απαιτούνται για σταθμάρχες.

Απαντώντας για τις προειδοποιήσεις από τους εργαζόμενους για ελλείψεις που καθιστούν επικίνδυνη την ασφάλεια των τρένων, ο κ. Τερεζάκης ισχυρίστηκε ότι έχουν ληφθεί υπόψη και ότι αποτελούν αντικείμενο συζητήσεων, αλλά δεν μπορούν να υλοποιηθούν από την μία μέρα στην άλλη. Ο κ. Τερεζάκης είπε ότι «από το 2007 μέχρι το 2010 το σιδηροδρομικό δίκτυο είχε πέντε τηλεδιοικήσεις, σε Κόρινθο, ΣΚΑ, Λιανοκλάδι, Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Μετά το 2010, η τηλεδιοίκηση άρχισε σιγά σιγά να καταρρέει για διάφορους λόγους». «Έτσι φτάσαμε να μην έχουμε τηλεδιοικήσεις στο μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου» ανέφερε.

Ο κ. Τερεζάκης ισχυρίστηκε ακόμα ότι δεν γνωρίζει για τις παρατάσεις που πήρε η «αμαρτωλή» σύμβαση του 2014, γιατί δεν την διαχειρίζεται ο ΟΣΕ. Ο ΟΣΕ βοηθά στην υλοποίηση της σύμβασης, υποστήριξε, γιατί αυτή εκτελείται υπό κυκλοφορία. Την σύμβαση αυτή, είπε, την διαχειρίζεται η ΕΡΓΟΣΕ.

Ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ είπε επίσης ότι σήμερα λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης, μόνο σε ορισμένα κομμάτια. Ανέφερε ακόμα ότι υπάρχει πλήρη τηλεδιοίκηση στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο, παρά τις περί του αντιθέτου καταγγελίες.

«Η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί από το Μενίδι μέχρι την Τιθορέα, με δύο εξαιρέσεις (Αφίδνες, Οινόη), και από την έξοδο της Λάρισας μέχρι το Πλατύ» είπε ο κ. Τερεζάκης. «Αυτήν τη στιγμή, περίπου το 50% του σιδηροδρομικού δικτύου δεν έχει τηλεδιοίκηση. Βρίσκεται σε φάση ανάταξης, με χρονικό προγραμματισμό για να τελειώσει τον Ιούλιο του 2023, αν παραδοθούν εγκαίρως τα ανταλλακτικά που έχει ζητήσει ο ΟΣΕ» τόνισε.

«Το κομμάτι που αφορά από τις Αχαρνές μέχρι το Πλατύ θα έχει κατασκευαστεί και θα έχει τεθεί σε λειτουργία έως τον Ιούλιο του 2023. Ήδη το κομμάτι από Τιθορέα μέχρι Δομοκό δουλεύει κανονικά» κατέληξε ο κ. Τερεζάκης.

Η καταγγελία για την εκπαίδευση μηχανοδηγών και το πρόστιμο στην Hellenic Train τον περασμένο Ιανουάριο

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Τον περασμένο Ιανουάριο, η  Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων πραγματοποίησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε πέντε αμαξοστοιχίες της Ηellenic Train A.E που εκτελούσαν δρομολόγια στην προαστιακή γραμμή Αθηνών. Κατά τη διενέργεια των ελέγχων διαπιστώθηκαν παραβάσεις και επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 33 χιλιάδων ευρώ.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε στις 11 Ιανουαρίου τα ευρήματα ανέδειξαν καθυστέρηση επικαιροποιήσεων στα πιστοποιητικά ορισμένων μηχανοδηγών με ευθύνη της σιδηροδρομικής επιχείρησης. Υπενθυμίζεται πως τόσο η ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης όσο και το πιστοποιητικό λαμβάνονται από τον εκάστοτε υποψήφιο έπειτα από ειδική εκπαίδευση και εφόσον περάσει επιτυχώς τις εξετάσεις που διενεργεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Η ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης εκδίδεται από τη ΡΑΣ ενώ το πιστοποιητικό στο οποίο αναγράφεται το τροχαίο υλικό που επιτρέπεται να μηχανοδηγεί ο κάτοχός του, εκδίδεται από τη σιδηροδρομική επιχείρηση.

«Πριν από μερικούς μήνες, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανταποκρίθηκε στην επείγουσα ανάγκη της σιδηροδρομικής αγοράς για νέους μηχανοδηγούς, υλοποιώντας ταχύτατα τη διεξαγωγή εξετάσεων. Θα πρέπει όμως και οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να είναι συνεπείς στην επικαιροποίηση των εγγράφων και των πιστοποιητικών, τα οποία αποδεικνύουν τις ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και την εμπειρία των μηχανοδηγών. Οι ενέργειες της Αρχής για τη συμμόρφωση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων με τους κανόνες και τις υποχρεώσεις ασφαλείας είναι διαρκείς για αυτό και ενδεχόμενοι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι μπορούν και πρέπει να διενεργούνται οποιαδήποτε στιγμή», είχε δηλώσει τότε η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων Ιωάννα Τσιαπαρίκου.

Η καταγγελία της Ομοσπονδίας

Είχε προηγηθεί η καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), δηλαδή του Σωματείου των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ σχετικά με την εκπαίδευση 74 νέων μηχανοδηγών που είχαν προσληφθεί τον Οκτώβριο του 2021 και η εκπαίδευσή τους έγινε το καλοκαίρι του 2022.   Όπως υποστήριζαν οι συνδικαλιστές, η εκπαίδευση είχε ανατεθεί σε άπειρο προσωπικό και χωρίς γνώση της κείμενης νομοθεσίας.

«Σε αιφνιδιαστικό έλεγχο που πραγματοποίησε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στις 3 Ιανουαρίου, διαπιστώθηκε ότι παρότι οι Ευρωπαϊκές άδειες μηχανοδήγησης του προσωπικού ίσχυαν κανονικά, η Hellenic Train δεν είχε ανανεώσει τα πιστοποιητικά (τύπου Β) 3 μηχανοδηγών που έληγαν στις 31/12/2022 (μηχανοδηγών με εμπειρία από 3- 40 χρόνια εργασίας), μολονότι οι συνάδελφοί μας πληρούσαν όλα τα κριτήρια (επαγγελματική επάρκεια, ιατρικές εξετάσεις, κλπ.), ενώ σε άλλη (4η περίπτωση) δεν είχε ανακοινωθεί στην ΡΑΣ η κτήση πιστοποιητικού νέου μηχανοδηγού, η οποία είχε γνωστοποιηθεί επίσημα στο Σωματείο μας στις 5 Δεκεμβρίου 2022.

Λόγω του αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που διέπει το επάγγελμα των μηχανοδηγών , ο Νομοθέτης έχει προβλέψει σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο, αυστηρές κυρώσεις σε περιπτώσεις παραλείψεων των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και αυτές έχουν ενταχθεί στην Κείμενη Νομοθεσία με το άρθρο 29 του Νόμου 3911/2011.

Μόλις διαπιστώθηκαν τα ως άνω αναφερόμενα, το Σωματείο μας, έχοντας ήδη προσβάλει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο την προσπάθεια του Υπουργείου Μεταφορών να υποβαθμίσει τα προσόντα που απαιτούνται για την κτήση Ευρωπαϊκής Άδειας Μηχανοδήγησης, προχώρησε σε διαμαρτυρία προς την Hellenic Train για την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται υποχρεώσεις της εταιρείας, γύρω από την πιστή τήρηση Κανονιστικών Διατάξεων, καθώς οι ανανεώσεις πιστοποιήσεων έμπειρών μηχανοδηγών οφείλουν να γίνονται έγκαιρα και να αποστέλλονται οι πληροφορίες στην Ρυθμιστική Αρχή.

Όπως πληροφορηθήκαμε μετά την διαμαρτυρία μας, η αρμόδια για τις πιστοποιήσεις μηχανοδηγών Δομή που ανήκει πλέον στην Τεχνική Διεύθυνση της Hellenic Train , είναι υποστελεχωμένη, καθώς σε αυτήν εργάζονται μόλις 2 μηχανικοί αντί για 4 εξειδικευμένους συναδέλφους (είτε μηχανικούς , είτε μηχανοδηγούς).

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε τα όσα τραγελαφικά ζήσαμε το περασμένο καλοκαίρι όταν η εκπαίδευση των 74 νέων μηχανοδηγών που προσλήφθηκαν τον Οκτώβρη του 2021, είχε ανατεθεί σε προσωπικό που όχι μόνο δεν γνώριζε την κείμενη Νομοθεσία, αλλά που δεν είχε και καμία εμπειρία γύρω από την απόλυτα εξειδικευμένη διαδικασία, οδηγώντας την στο τέλμα. Εξέλιξη που ανάγκασε το Σωματείο μας να συμφωνήσει με την Hellenic Train για την μεταφορά των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηγών σε μεταγενέστερες ημερομηνίες για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος, αλλά και να απαιτήσει να επανέλθει το έμπειρο προσωπικό που είχε αδικαιολόγητα απομακρυνθεί και διαχειριζόταν μέχρι το 2021 την διαδικασία αυτή (όπως και έγινε τελικά).
Αντίστοιχα, σε κρίσιμες Διευθύνσεις της Hellenic Train (Λειτουργία) όπου προβλεπόταν και υφίστατο στελέχωση με έμπειρους μηχανοδηγούς, την τελευταία περίοδο έχουν τοποθετηθεί ή προσληφθεί -χωρίς προκήρυξη των θέσεων εργασίας- στελέχη είτε άλλων κλάδων, είτε από την αγορά, που δεν είχαν καμία απολύτως εμπειρία γύρω από την Νομοθεσία που διέπει τους μηχανοδηγούς ή και γνώση της Ελληνικής πραγματικότητας.

Οι πειραματισμοί αυτοί, τα κίνητρα των οποίων πρέπει να αναζητηθούν σε πιέσεις από εξωγενείς παράγοντες που επιβάλουν ενδοεταιρικές αποφάσεις με εργαλείο την Κρατική χρηματοδότηση που λαμβάνει η Hellenic Train για την εκτέλεση των λεγόμενων άγονων γραμμών, έχουν ως αποτέλεσμα να επικρατεί μια άκρως δυσάρεστη κατάσταση που προκαλεί –τουλάχιστον- εκνευρισμό στο προσωπικό που ενώ εργάζεται με αυταπάρνηση, αισθάνεται απροστάτευτο και εκτεθειμένο, ενώ βλέπει και «αλεξιπτωτιστές» να καταλαμβάνουν χωρίς καμία διαδικασία αξιολόγησης, θέσεις που απαιτούν γνώση και εμπειρία, και με απολαβές πολλαπλάσιες από όσα προβλέπει η ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (με παχυλά bonus) και μάλιστα χωρίς καμία οριοθέτηση πραγματικών στόχων που θα βελτιώσουν την εικόνα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.

Οι μηχανοδηγοί απαιτούν να διερευνηθούν σε βάθος τα αίτια για τα όσα έγιναν προχτές και να αποδοθούν οι ευθύνες που αναλογούν στους υπαιτίους, ενώ η εταιρεία οφείλει να πληρώσει τα πρόστιμα που υποβλήθηκαν στο προσωπικό λόγω υπαιτιότητάς της.

Ο νομικός Σύμβουλος του Σωματείου μας προετοιμάζει εξώδικη παρέμβαση για όσα έχουμε διαπιστώσει με τις «έξωθεν» παρεμβάσεις και την προχειρότητα στην καθημερινή λειτουργία, την οποίαν και σκοπεύουμε να δημοσιοποιήσουμε τις επόμενες ημέρες προς αποκατάσταση των πραγματικών γεγονότων, αλλά και προς ανάδειξη των πραγματικών αιτιών τους».

 

Τέμπη: Τραγική εξέλιξη για την 23χρονη Ιφιγένεια – Ταυτοποιήθηκε η σορός της

Νεκρή είναι η 23χρονη Ιφιγένεια Μίτσκα, η οποία αγνοείτο μετά το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Όπως έκανε γνωστό ο δικηγόρος της οικογένειας της, ταυτοποιήθηκε η σορός της άτυχης κοπέλας μέσω ανάλυσης DNA. Υπενθυμίζεται ότι οι συγγενείς της 23χρονης την αναζητούσαν μέσω αναρτήσεων στα social media.

«Δυστυχώς, η άτυχη 23χρονη Ιφιγένεια είναι νεκρή καθότι προ ολίγου ταυτοποιήθηκε η σορός της με τη μέθοδο του DNA. Καλόν παράδεισο να έχει», ανέφερε ο δικηγόρος της οικογένειάς της, κ. Στέλιος Σούρλας.

Τραγωδία στα Τέμπη: «Καλό ταξίδι Δημητράκη μου» – Συγκινεί η σύντροφος του 32χρονου μηχανοδηγού

Ο 32χρονος Δημήτρης Μασσαλής είναι μεταξύ των θυμάτων του φρικτού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Πρόκειται για τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62, ο οποίος σκοτώθηκε ακαριαία. Αφήνει πίσω του τους γονείς του, τον αδερφό του καθώς και τη σύντροφό του Κατερίνα.

Η σύντροφος του άτυχου μηχανοδηγού δεν μπορεί να πιστέψει πως από τη μια στιγμή στην άλλη έχασε τον άνθρωπο της ζωής της, όπως μαρτυρούν και οι αναρτήσεις της στα social media.

«Θα είσαι πάντα ο μηχανοδηγός της καρδιάς μου. Σ’ αγαπάω πολύ. Τόσο στοργικός, ο άντρας μου, ο σύντροφός μου, ο καλύτερος μου φίλος. Καλό ταξίδι Δημητράκη μου…», έγραψε στο προφίλ της στο Instagram.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη *Katerina* (@katerinavlch)

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ