Των Α. Κανδύλη και Θ. Πάνου
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των δύο ατόμων που καταγγέλλονται από 56χρονη επιχειρηματία ότι της υπεξαίρεσαν πίνακα ο οποίος φέρει την υπογραφή ενός από τους πλέον σημαντικούς ζωγράφους του 20ού αιώνα, του Πάμπλο Πικάσο.
Τον εν λόγω πίνακα, που η γυναίκα κληρονόμησε από την πεθερά της, τον εμπιστεύτηκε σε 46χρονο τον οποίο γνώριζε τουλάχιστον τρία χρόνια, μεσίτη στο επάγγελμα. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της Realnews, άλλες δύο φορές στο παρελθόν το συγκεκριμένο άτομο της τον είχε ζητήσει προκειμένου να συμβουλευτεί ειδικό, αφενός για το αν είναι γνήσιος Πικάσο, αφετέρου πόσο κοστολογείται. Για αυτόν τον λόγο εκείνη του τον εμπιστεύτηκε και τρίτη φορά που, όπως φαίνεται με τα έως τώρα δεδομένα, ήταν και η φαρμακερή.
Ο μεσίτης ανέλαβε στα τέλη Φεβρουαρίου του 2019 μαζί με μια Ρουμάνα, που ζει στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται στον χώρο της τέχνης, να πάρει εκτίμηση για τον πίνακα και στη συνέχεια να τον πουλήσει. Καθώς οι μήνες περνούσαν και η ιδιοκτήτρια του πίνακα δεν είχε κάποιο νέο, απευθύνθηκε στους δικηγόρους Αλέξανδρο Λυκουρέζου και Αλέξανδρο Ανδρουτσόπουλο. Στα τέλη Αυγούστου οι νομικοί της παραστάτες τηλεφώνησαν στον 46χρονο, ζητώντας για λογαριασμό της πελάτισσάς τους τον πίνακα. Έκτοτε ξεκίνησε μία ανταλλαγή μηνυμάτων, κυρίως με τη Ρουμάνα, τα οποία περιλαμβάνονται στη μήνυση που κατέθεσε η επιχειρηματίας την περασμένη Δευτέρα. Βάσει του περιεχομένου τους, φαίνεται να γίνεται μία προσπάθεια από την πλευρά των καταγγελλομένων ως υπεξαιρετών να την καθησυχάσουν, καθώς μεταξύ άλλων της έγραφαν: “Έρχονται οι Ρώσοι με τα λεφτά”, “Περιμένουμε να κλείσουμε τη συμφωνία”, “200-300.000 ευρώ είναι η τιμή που προσφέρεται” ή “Δώσε μας ΙΒΑΝ, για να σου καταθέσω προκαταβολή 50.000 ευρώ”, την οποία ουδέποτε έλαβε.
Όπως δήλωσαν στη Realnews , οι δικηγόροι της παθούσας , Αλέξανδρος Λυκουρέζος και Αλέξανδρος Ανδρουτσόπουλος, “η ιδιοκτήτρια δεν γνωρίζει αν είναι πράγματι έργο του Πικάσο. Έδωσε τον πίνακα προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι γνήσιος ή όχι και να εκτιμηθεί η αξία του στην αγορά. Ως εξ τούτου, αγνοεί εάν οι ‘μεσάζοντες’ εμπορεύτηκαν και πούλησαν τον πίνακα ως γνήσιο ή ως απομίμηση, εξαπατώντας και τρίτους. Πιθανολογούμε όμως σφόδρα ότι, καθώς αυτοί που εμπιστεύτηκε έχουν εξαφανιστεί μαζί με τον πίνακα για κάποιον από τους παραπάνω λόγους, το έργο έχει σημαντική οικονομική αξία”.
Πηγή: Realnews