Λέκκας: Γιατί κλείνει το Ναυάγιο στην Ζάκυνθο – «Θα ήταν ολέθριο ένα ατύχημα»

Θα είναι ολέθριο να συμβεί κάποιο ατύχημα, σημειώνει ο καθηγητής και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους αποφασίστηκε να παραμείνει κλειστή για τους επισκέπτες μία από τις πιο γνωστές παραλίες του κόσμου, το Ναυάγιο της Ζακύνθου.

Ζάκυνθος: Κλειστό όλο το καλοκαίρι το «Ναυάγιο» – Αυτή είναι η Κοινή Υπουργική Απόφαση

Υπενθυμίζεται ότι η απαγόρευση θα ισχύσει μέχρι τέλος Οκτωβρίου, ενώ προβλέπονται και αυστηρές κυρώσεις για όσους αψηφήσουν τα μέτρα απαγόρευσης.

Ο κ. Λέκκας, μιλώντας στην ΕΡΤ, σημειώνει ότι υπάρχουν αλλεπάλληλες κατολισθήσεις και υπογραμμίζει την ανάγκη για την ασφάλεια των τουριστών. Εκφράζει, δε, την εκτίμησή του ότι θα βρεθεί μία καλή λύση για όλους.

«Έχουμε αλλεπάλληλες κατολισθήσεις. Οι κατολισθήσεις αυτές είναι μέσα στις φυσικές διεργασίες που εξελίσσονται στο ναυάγιο και με το υλικό των κατολισθήσεων τροφοδοτείται η πιο όμορφη παραλία σχεδόν της Ελλάδας, που ουσιαστικά επεξεργάζεται και το κύμα και δίνει όλο αυτό το βότσαλο και τα νερά τα πολύ διάφανα. Είχαμε κάνει μια προσπάθεια να οριοθετήσουμε ζώνες στο Ναυάγιο το οποίο και το κάναμε. Δεν απέδωσαν γιατί δεν υπήρχε φύλαξη αλλά και ήταν σε εξέλιξη μεγάλες νέες κατολισθήσεις» είπε αρχικά ο κ. Λέκκας.

Όπως εξήγησε στη συνέχεια, «είμαστε σε μια διαδικασία έτσι ώστε να δούμε πώς θα χρησιμοποιηθεί το Ναυάγιο από τους επαγγελματίες και τους τουρίστες. Είμαστε σε μια γόνιμη συζήτηση και με τους κατοίκους της Ζακύνθου αλλά και με τους βουλευτές και την Περιφερειάρχη και τα αρμόδια υπουργεία. Θεωρώ ότι θα βρεθεί μια πολύ καλή λύση για όλους, έτσι ώστε από τη μια πλευρά να μην υπάρχει οικονομική επιβάρυνση και αντίκτυπο στους κατοίκους της Ζακύνθου και από την άλλη μεριά να υπάρχει και η απαιτούμενη ασφάλεια των τουριστών. Γιατί καταλαβαίνετε ότι αν συμβεί κανένα ατύχημα αυτό θα είναι ολέθριο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για όλη την περιοχή».

Αντιδράσεις για το κλείσιμο του Ναυαγίου – Η μελέτη για την επικινδυνότητα της παραλίας

Από το… 2018 έχουν προειδοποιήσει οι ειδικοί σεισμολόγοι για τον κίνδυνο κατολίσθησης στο Ναυάγιο της Ζακύνθου, το οποίο έκλεισε με απόφαση που ανακοινώθηκε χθες (8/4).

Του Μίλτου Σακελλάρη

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας είχε εκπονήσει μελέτη με ειδικά drones και λέιζερ καταγραφής σχετικά με την επικινδυνότητα της παραλίας. Στα σχετικά έγγραφα που δημοσιεύει το enikos.gr, οι ειδικοί έχουν χωρίσει την παραλία σε τρεις ζώνες επικινδυνότητας, προειδοποιώντας πως οι τουρίστες πρέπει να κινούνται μόνο στην «πράσινη ζώνη». Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται πως τηρείται.

 

«Για εμάς είναι πάνω από όλα η ασφάλεια των επισκεπτών του υπέροχου νησιού μας. Το Ναυάγιο ‘’πουλάει’’. Δεν έχει πέσει σε τόσους σεισμούς. Γιατί να πέσει τώρα;». Αυτή είναι η ερώτηση που απευθύνει στους ειδικούς σεισμολόγους, ο επαγγελματίας της περιοχής του Ναυαγίου της Ζακύνθου, Διονύσης Γιατράς ο οποίος μίλησε στο enikos.gr.

Ο ίδιος -ο οποίος βγάζει το μεροκάματό του, καθημερινά, εδώ και 30 χρόνια στη συγκεκριμένη παραλία στο νησί της Ζακύνθου, μεταφέροντας τουρίστες από πολλά και διαφορετικά σημεία- στην ερώτηση για το Ναυάγιο και τα όσα έχει ζήσει εκεί, απάντησε: «Στον τελευταίο σεισμό που έγινε είχαμε και τσουνάμι, δεν είχε πέσει ούτε χαλίκι!».

Ο κ. Γιατράς θυμάται ακόμη πως «το κομμάτι που έπεσε το 2018, έπεσε χωρίς σεισμό. Έχει κάνει πολλούς σεισμούς, το 2004 έκανε 7,1 ρίχτερ και δεν έπεσε. Τότε δεν είχε πέσει ούτε πετραδάκι. Για εμάς είναι σημαντική η ασφάλεια των τουριστών και των κατοίκων του νησιού μας». Ο ιδιοκτήτης σκάφους είπε πως «τα τελευταία χρόνια δεν έγινε το παραμικρό από σεισμούς. Ακόμη και με το μικρό τσουνάμι δεν έπεσε το παραμικρό χαλικάκι. Τη ζημιά μπορεί να την κάνει και μία μικρή πέτρα».

«Ελήφθη αυτή η τραγική απόφαση. Σίγουρα πρώτο μέλημά μας είναι η ασφάλεια. Δεν είναι θέμα ασφάλειας. Είναι κάποιο παιχνίδι. Μας αποκλείσαν 500 μέτρα μακριά. Μας ενδιαφέρει η ασφάλεια αλλά η απόφαση έχει σκοπιμότητα να δυσφημιστεί το νησί της Ζακύνθου» είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Δείτε εδώ ολόκληρη τη μελέτη

Ναυάγιο Ζακύνθου

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ