Η Αυστραλία προχωρά σε παραγγελία «μαμούθ» C-130J, ακολουθεί η Ελλάδα;

Σε παραγγελία «μαμούθ» αεροσκαφών C-130J προχώρησε η Αυστραλία, τη στιγμή που στην Ελλάδα έφτασε επιστολή “P&A” για 6 νέα μεταγωγικά του τύπου καθώς και 2 μεταχειρισμένα.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Η Αυστραλία ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα δαπανήσει 6,60 δισ. δολάρια για την αγορά 20 νέων μεταγωγικών Super Hercules, εν όψει της επίσκεψης αργότερα αυτή την εβδομάδα από τον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Antony Blinken και τον υπουργό Άμυνας Lloyd Austin στη χώρα.

Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ενέκρινε τον Νοέμβριο την πιθανή πώληση του αεροσκάφους, που κατασκευάζει η Lockheed Martin και του σχετικού εξοπλισμού στην Αυστραλία.

Η συμφωνία έρχεται εν μέσω της μεγαλύτερης ποτέ Αυστραλίας-ΗΠΑ. κοινή στρατιωτική άσκηση, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 30.000 στρατιώτες και συμμετέχοντες από 11 άλλες χώρες, σε επίδειξη δύναμης και ενότητας σε μια εποχή που η Κίνα έχει αναδειχθεί σε μια ολοένα και πιο διεκδικητική δύναμη στον Ινδο-Ειρηνικό.

Ο υπουργός Άμυνας της Αυστραλίας Ρίτσαρντ Μάρλες με τον Αμερικανό ομόλογό του Λ. Όστιν θα ταξιδέψουν στο βόρειο Κουίνσλαντ για να παρακολουθήσουν τη στρατιωτική άσκηση μετά την ετήσια συνάντηση των υπουργών Άμυνας και Εξωτερικών των ΗΠΑ και της Αυστραλίας, γνωστή ως AUSMIN, στο Μπρίσμπεϊν στις 28-29 Ιουλίου.

Το νέο αεροσκάφος C-130J Hercules θα αντικαταστήσει τον γηρασμένο στόλο δώδεκα αεροπλάνων που διαθέτει η Βασιλική Αυστραλιανή Πολεμική Αεροπορία, με την παράδοση του πρώτου να αναμένεται από το 2027, ανέφερε ο Marles σε δήλωση.

«Από τις έκτακτες πυρκαγιές και τις πλημμύρες σε ολόκληρη τη χώρα, την παράδοση ζωτικής σημασίας προμηθειών στην περιοχή κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και για περισσότερες από δύο δεκαετίες υποστήριξης ειρηνευτικών επιχειρήσεων, αυτό έχει και θα συνεχίσει να είναι ένα κρίσιμο πλεονέκτημα», είπε ο Marles.

Ακολουθεί η Ελλάδα;

Πρόσφατα, όπως έγινε γνωστό, εστάλη από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα επιστολή P&A (Price and Availability) για την αγορά 6 νέων C-130J ενώ γινόταν γνωστή η άμεση προμήθεια δύο μεταχειρισμένων C-130H μέσω διακρατικής συμφωνίας.

Επί της ουσίας, οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ της 1ης Μαΐου στο enikos.gr για την προμήθεια μεταχειρισμένων C-130 από την Πολεμική Αεροπορία.

Οι κυριότερες χώρες που μπορούσαν να προμηθεύσουν “J” είναι η Αυστραλία, η Μ. Βρετανία, η Ιταλία και οι ΗΠΑ. Η Αυστραλία θα αργήσει τελικά το πρόγραμμα απόσυρσης, που ξεκινάει το 2027, όπως ανακοίνωσε, παρομοίως και η Ιταλία που θα διαθέσει τα πρώτα 2 σε 2 χρόνια κι άλλα 4 μετά από επιπλέον 2 χρόνια. Τα Βρετανικά έχουν ήδη εξεταστεί από την ΠΑ και θεωρούνται «λιωμένα». Οι ΗΠΑ αρχικά δεν είχαν διαθέσιμα αλλά φαίνεται ότι καταλυτικό ρόλο έχει διαδραματίσει η πίεση που ασκήθηκε από το ΓΕΕΘΑ και ειδικότερα από τον ίδιο τον Αρχηγό Στρατηγός Κωνσταντίνο Φλώρο για την άμεση παραχώρηση τουλάχιστον δύο “H” από τις ΗΠΑ και μάλιστα στην τελευταία τους έκδοση με αντίμετρα και γυάλινο πιλοτήριο (glass cockpit), μέσω διακρατικής συμφωνίας.

Κατά προσέγγιση, το κόστος προμήθειας ενός νέου “J” φτάνει τα 110 εκατ. Και στην περίπτωση που τελικά επιλεγεί (που στρατιωτικοί κύκλοι το θεωρούν πολύ πιθανό να γίνει γρήγορα) δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος, που ταλαιπωρούν πολλά οπλικά συστήματα, χωρίς την υπογραφή σύμβασης για Εν Συνεχή Υποστήριξη (Follow on Support). Όπως επίσης, τα νέα αεροσκάφη θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε συστήματα αυτοπροστασίας. Δεν νοείται στρατιωτικό αεροπλάνο να ενεργεί με όρους… πολιτικής αεροπορίας.

Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες των “J”, μπορεί εμφανισιακά να μοιάζει με το προηγούμενο μοντέλο, όμως πρόκειται για ένα εντελώς νέος αεροπλάνο.

Το enikos.gr βρέθηκε στο εργοστάσιο κατασκευής τους, στην Marietta της Georgia στις ΗΠΑ. Εκεί όπου φθάνει το 30% της ατράκτου για συναρμολόγηση, η οποία κατασκευάζεται στην ΕΑΒ, από ελληνικά χέρια

Τον περασμένο Μάρτιο, το enikos.gr βρέθηκε στο εργοστάσιο συναρμολόγησης των μεταγωγικών «J» στην Marietta της Georgia των ΗΠΑ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 30% της ατράκτους κατασκευάζεται στην ΕΑΒ και μεταφέρεται στο εργοστάσιο για την τελική συναρμολόγηση.

Στα «συν» του νέου αεροπλάνου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι αυξημένες δυνατότητες μεταφοράς ατόμων και φορτίων καθώς και οι νέοι ισχυρότεροι κινητήρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περίπτωση που πάθει βλάβη ο ένας από τους 4, η πτήση με τους 3 είναι εφάμιλλη επιδόσεων με τους 4 του παλαιότερου “H”.

Με τον υπεύθυνο δοκιμών πτήσεων Kevin Koyama στον προσομοιωτή πτήσης του C-130J, στον οποίο εκπαιδεύονται όλοι οι πιλότοι.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ