Αντίστροφη μέτρηση για τα F-35

Στο Fort Worth του Τέξας, εκεί που βρίσκεται το «σπίτι» των F-35, στο εργοστάσιο παραγωγής του υπερσύγχρονου μαχητικού 5ης γενιάς, που αποτελεί το «ιερό δισκοπότηρο» για τις πολεμικές αεροπορίες πολλών χωρών του κόσμου και φόβητρο για όσους δεν το έχουν, βρέθηκε η Realnews.

«Παιχνίδια» με τη συμφωνία των SSΙ για τα F-35

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΖΑΝΙΤΗ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το «αύριο» της Πολεμικής Αεροπορίας. «Πριν από τις εκλογές στην Ελλάδα, στις 21 Μαΐου, θα έχει φτάσει η απαντητική επιστολή στην Αθήνα για το πρόγραμμα των F-35», αποκάλυψε ο JR McDonald, αντιπρόεδρος Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης για το πρόγραμμα των F-35, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της «R».

Νίκος Παναγιωτόπουλος : Δεν νομίζω ότι μπήκαμε σε νέα φάση με την Τουρκία – Αισίως το 2028 έρχονται τα F-35 στη χώρα

Τις επόμενες εβδομάδες το αμερικανικό Κογκρέσο αναμένεται να απαντήσει θετικά (LOA επιστολή) στο αίτημα της Ελλάδας (μέσω της LOR) για την προμήθεια των αεροσκαφών. Ο λόγος που δεν έχει απαντήσει μέχρι στιγμής είναι ότι αναμένεται από την ελληνική κυβέρνηση -μιας και αποτελεί διακρατική συμφωνία- η αποστολή του σχετικού εγγράφου για τα βιομηχανικά ανταλλάγματα (SSI) που θα περιλαμβάνονται, ώστε, όταν προσγειωθούν τα πρώτα μαχητικά στην Ελλάδα, αυτά να είναι πλήρως επιχειρησιακά. Η λίστα περιλαμβάνει συνολικά 31 επιλογές βιομηχανικών προγραμμάτων, μεταξύ των οποίων τη δημιουργία των εγκαταστάσεων και την κυβερνοασφάλεια.

Σε κάθε περίπτωση, η ίδια η εταιρεία επισημαίνει τη διάθεση της ελληνικής κυβέρνησης να πετύχει υποκατασκευαστικό έργο από το μαχητικό 5ης γενιάς για την ελληνική βιομηχανία.

Τα… ανεξήγητα «SSI» των F-35 που κόπηκαν από το ΓΕΕΘΑ και οι… αμαρτωλές αναμνήσεις

Κλειστό κλαμπ

Αμέσως μόλις φτάσει στην Αθήνα η απαντητική επιστολή (LOA to LOR), θα ακολουθήσει ένα διάστημα μέχρι ο τελικός χρήστης (δηλαδή η Πολεμική Αεροπορία) να επιλέξει ποια από τα σημεία θα απορρίψει και ποια θα συμπεριλάβει στο τελικό συμβόλαιο. Παρότι πρόκειται για μια χρονοβόρα διαδικασία, πηγές της «R» από το ελληνικό Πεντάγωνο αναφέρουν ότι υπάρχει βούληση να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές διαδικασίες ακόμη και έως τον Οκτώβριο. Η εμπειρία υπάρχει, έγινε με τα Rafale.

Σε ό,τι αφορά το ίδιο το μαχητικό, όπως αναφέρει ο JR McDonald, αυτό θα είναι το F-35 Block 4. Η Ελλάδα δεν θα γίνει απλά η 18η χώρα του κλειστού κλαμπ του πλανήτη που θα εντάξει το σύγχρονο μαχητικό στον στόλο της, αλλά θα είναι μια από τις λίγες χώρες -τις μισές από τις 18 – που θα έχουν την πιο εξελιγμένη έκδοσή του.

Συνεπάγεται ότι θα αποκτήσει και τα έξυπνα όπλα που αναπτύσσονται για το F-35, τα οποία θα το καταστήσουν ακόμη αποτελεσματικότερο απέναντι στις αντίπαλες άμυνες.

«Αυτό που βλέπουν τα αντίπαλα ραντάρ είναι το ίχνος μιας μπάλας του γκολφ. Δεν γνωρίζουν ότι πρόκειται για μαχητικό, καθώς τέτοια ίχνη μοιάζουν με τα αντίστοιχα των πουλιών», μας λέει ο Tόνι Γουίλσον, πιλότος δοκιμών της κατασκευάστριας εταιρείας και πρώην πιλότος της USAF, με το παρατσούκλι «Brick».

Εχοντας εμπειρία από επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή, όπως μας εξηγεί, ακόμη ένα πλεονέκτημα που παρέχει το F-35 στον πιλότο είναι ότι, στρέφοντας το κράνος του προς το πάτωμα, προβάλλεται μέσα σε αυτό εικόνα από όσα υπάρχουν κάτω από το αεροσκάφος, δίνοντας την αίσθηση ενός γυάλινου πατώματος. Ταυτόχρονα, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες, δίνει μια εικόνα 360 μοιρών των συνθηκών πτήσης.

Νέα εποχή

Μέσα σε έξι χρόνια, η κατασκευάστρια εταιρεία έχει καταφέρει να μειώσει το κόστος χρήσης του μαχητικού κατά 50% και η τάση είναι να μειωθεί ακόμη περισσότερο. Βεβαίως και υπολείπεται ακόμη να «πιάσει» αυτό του F-16, όμως, με δεδομένο ότι υπάρχουν στοιχεία που πλέον δεν αποτελούν τμήμα της συντήρησης, η τελική του χρήση καθίσταται ελκυστικότερη. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να φέρει επιπλέον δεξαμενές καυσίμων, οι οποίες αποτελούν ένα κέντρο κόστους.

Ακόμη και η φιλοσοφία για τη συντήρησή του είναι τελείως διαφορετική, αφού πλέον δεν υπάρχει η βιβλιογραφία, όπως την ήξεραν οι τεχνικοί παραδοσιακά. Ολα είναι φορτωμένα σε ένα τάμπλετ, στο οποίο εμφανίζονται οι οδηγίες για το τι πρέπει να γίνει και πότε, ενώ παράλληλα υπάρχει πρόσβαση σε βίντεο που δίνουν οδηγίες εκτέλεσης των εργασιών. Αυτό συνεπάγεται οικονομία χρόνου, εξοικονόμηση πόρων και εντέλει μείωση του κόστους χρήσης.

Αυτή τη στιγμή, στο εργοστάσιο του Τέξας, το μεγαλύτερο εργοστάσιο μαχητικών αεροσκαφών παγκοσμίως, βρίσκονται στη γραμμή παραγωγής περίπου 200 F-35. Κάθε δυόμισι ημέρες βγαίνει από το εργοστάσιο και ένα καινούργιο μαχητικό. Εργάζονται πάνω από 15.000 άτομα, 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.

Υπολογίζεται ότι η Ελλάδα, αν «τρέξει» όλες τις διαδικασίες, θα παραλάβει τα πρώτα της μαχητικά το 2027. Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 20+20 F-35. Οταν τα παραλάβει, θα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που θα επιχειρεί με F-35, F-16 Viper και Rafale, κάτι που θα καταστήσει την Πολεμική μας Αεροπορία μία από τις ισχυρότερες της περιοχής.

Δείτε το δημοσίευμα της Realnews

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ

ENIKOS NETWORK