Σπύρος Μπιμπίλας για την «Μήδεια»: «Αυτό δεν είναι θέατρο, είναι κάτι άλλο»

Τον Σπύρο Μπιμπίλα συνάντησε η κάμερα της πρωϊνής ψυχαγωγικής εκπομπή του Open «Καλοκαίρι #yes». Ο βουλευτής της «Πλεύσης Ελευθερίας» και πρόεδρος του «Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών», τοποθετήθηκε μεταξύ άλλων και για την παράσταση «Μήδεια» που παρουσιάστηκε στο θέατρο της Επιδαύρου την Παρασκευή (21/7) και το Σάββατο (22/7) και προκάλεσε αρνητικές αντιδράσεις, κυρίως για τα σκηνικά της.

«Είμαι υπέρ της τέχνης και των νεωτερισμών. Είμαι υπέρ των προσπαθειών και των σκηνοθετών να κάνουν αυτό που έχουν όνειρο μέσα στην ψυχή και το μυαλό τους, όμως όταν κάνεις θέατρο στην Επίδαυρο και ο θεατής πάει να δει θέατρο εκεί, δεν πάει να δει σινεμά. Είδαμε μια εκπληκτική παράσταση με ηθοποιούς απίστευτους και καταπληκτικές ερμηνείες, πλην όμως τα 2/3 της παράστασης, τα παρακολουθούσαμε μέσα από οθόνη και όχι ζωντανά. Αυτό δεν είναι θέατρο, είναι κάτι άλλο» είπε αρχικά ο Σπύρος Μπιμπίλας.

Ενώ μιλώντας για την ιερότητα της Επιδαύρου, ανέφερε: «Αυτά που λένε για την ιερότητα του χώρου της Επιδαύρου δεν μπορώ να τα καταλάβω. Το θέατρο είναι θέατρο και γίνονται πειραματισμοί. Αυτό που έχω παρατηρήσει και είναι απαράδεκτο είναι ότι κανείς δεν σέβεται τη θυμέλη. Το ιερό στο κέντρο της σκηνής δηλαδή, που οι νέοι σκηνοθέτες το παρακάμπτουν. Είναι σαν κάποιος να παίζει στην Αγία Τράπεζα στην εκκλησία, που εγώ ξέρετε ότι είμαι άθρησκος, αλλά πρέπει να σεβόμαστε της κάθε θρησκείας τα ιερά».

Τέλος για το γεγονός πως η τρανς ηθοποιός, Φένια Αποστόλου θα πρωταγωνιστήσει στον «Φιλοκτήτη», εξήγησε ότι: «Δεν είναι ένα βήμα μπροστά, είναι φυσιολογικό. Οι τρανς άνθρωποι ή ο κάθε άνθρωπος που έχει ιδιαιτερότητα, είναι ένας κανονικός άνθρωπος όπως όλοι εμείς. Πώς λένε κάποιοι “γιατί;”. Τι πάει να πει “γιατί;”. Όλοι οι άνθρωποι επί γης είμαστε το ίδιο. Ένας άνθρωπος θα παίξει στην Επίδαυρο».

Υπενθυμίζεται πως ο Σπύρος Μπιμπίλας είχε τοποθετηθεί ξανά πριν από λίγες ημέρες για την «Μήδεια», μέσω του προφίλ του στο facebook. Τότε είχε γράψει: «Η πρώτη μας κάθοδος για φέτος στην λατρεμένη Επίδαυρο!!Mαζι με αγαπημένους φίλους.. Ευθύμη Χρήστου, Δημήτρη Φωτόπουλο και Ελένη Λευθεριώτη. Κατ αρχάς χαίρω άκρας υγείας γιατί κάποιος από βλακεία ίσως κυκλοφόρησε στο fb μια περίεργη φήμη περί της υγείας μου κ δέχομαι σωρεία τηλεφωνημάτων… ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ…

Οι παραστάσεις διαδέχονται η μία την άλλη και το κοινό πια δεν δέχεται εύκολα νεωτερισμούς και ακραία πειράγματα έργων.. Παρακολουθήσαμε μια άκρως ενδιαφέρουσα παράσταση με εκπληκτικές ερμηνείες ηθοποιών που όμως και πάλι δίχασε το κοινό που φωνάζοντας έφευγε με αποδοκιμασίες καθ’ όλη την διάρκεια της πάνω από 3 ώρες εκδοχή της «Μήδεια» όχι του Ευριπίδη ευτυχώς. Αν με την τέχνη μας προκαλούμε τόσο το κοινό και πετύχουμε αυτό να μην θέλει να ξαναδεί θέατρο, τότε εμείς οι καλλιτέχνες δεν έχουμε πετύχει το στόχο μας να κάνουμε τον κόσμο να νιώθει απαραίτητο το θέατρο και να /διδάσκεται από αυτό. Εδώ είχαμε θέατρο όπου μεταβλήθηκε το έργο σε έργο δωματίου, γιατί οι 2 ώρες περίπου παίχτηκαν σε πολύ κλειστό χώρο πίσω από την σκηνή κι εμείς το παρακολουθούσαμε από γιγαντοοθόνη , πράγμα που ίσως μπορούσαμε κι από τα σπίτια μας να κάνουμε.

Τα δήθεν δυσφημιστικά για παγκόσμιο αναψυκτικό και για μεγάλο γαλλικό οίκο μόδας εν είδει καταδίκης του καπιταλισμού κατέληγαν να γίνονται μαύρη διαφήμιση κι όλοι απορούσαν πόσα μπορεί να άρπαξαν κάποιοι. Εύλογες απορίες, που όμως όταν συμβαίνουν στον αρχαίο ιερό χώρο του Διονύσου προκαλούν ανησυχία. Ένα μεγάλο μέρος του κοινού όμως παραληρούσε αφού του άρεσε η παράσταση. Θα πω ότι παρά το ότι έφθασα κουρασμένος και παρά την μεγάλη διάρκεια η καλοκουρδισμένη αυτή δημιουργία του Γερμανού σκηνοθέτη Κάστορφ με κράτησε σε εγρήγορση εξ αιτίας των σπουδαίων ερμηνειών, των υψηλών κρεσέντο, του εξοργισμού κάποιες φορές από ακρότητες που ακούστηκαν η περίεργες παρεμβολές.

Το ανελέητο σκουπιδαριό του σκηνικού μου θύμιζε τους δυστοπικούς χώρους όπου στοιβάζονται οι κατατρεγμένοι πρόσφυγες ανά τον κόσμο και μετά αφού φύγουν μένει το αποτύπωμα των σκουπιδιών τους στην έρημη γη. Υποκλίνομαι στους σπουδαίους μας συναδέλφους γι’ αυτό που απέδωσαν με τόσο ψυχικό σθένος.

Και μια παρατήρηση για το κοινό… Φεύγοντας πολλοί ορμώμενοι ίσως από το σκηνικό άφηναν τα πλαστικά μπουκαλάκια τους θρασύτατα στις κερκίδες!!! Κάτι για πολιτισμό άκουσαν; Κάτι για ανακύκλωση υλικών ίσως; Περιμένουν δούλους να τα μαζέψουν; Πόση ντροπή…».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ