Γιώργος Θεοφάνους: Το φαρμακερό σχόλιο για τους ONE και το τέλος στην κόντρα με την Πέγκυ Ζήνα

Μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε ο Γιώργος Θεοφάνους στο περιοδικό «ΟΚ!». Με αφορμή την μουσική εκπομπή που παρουσιάζει στο Open, μίλησε στον δημοσιογράφο Γιάννη Πουλόπουλο και έκανε μια αναδρομή στην 30ετη καριέρα του.

Μεταξύ άλλων, ο γνωστός μουσικοσυνθέτης αναφέρθηκε στην επανένωση των ONE και δεν δίστασε να “καρφώσει τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου, ρίχνοντάς του την ευθύνη για τη διάλυση του συγκροτήματος.

Μιας και αναφέρθηκες στους One, αναρωτιέμαι πως είδες την επανένωση τους. Ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου, μιλώντας στο ΟΚ!, είχε αφήσει να εννοηθεί ότι δεν ήσουν και τόσο ένθερμος υποστηρικτής αυτής της ιδέας.

Δεν ήμουν. Οι One ήταν ένα συγκρότημα πέντε αγοριών, 20 – 25 ετών, περιορισμένων φωνητικών δυνατοτήτων γιατί δεν μπορούσαν όλοι να τραγουδούν επαγγελματικά. Αυτό βεβαίως συμβαίνει και στο εξωτερικό γιατί στα boy bands άλλος είναι καλός στις συνεντεύξεις, άλλος στον χορό, άλλος στο τραγούδι. Πιστεύω ότι δεν υπήρχε λόγος να επανενωθούν. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπήκα μπροστά για να τους πω «λάθος κάνετε». Ούτε με ρώτησαν ούτε τους απάντησα. Είδα ότι έβγαλαν κάποια τραγούδια, ότι εργάζονται.

Ο καθένας κάνει ό,τι λέει ο δρόμος του. Δεν μπορώ όμως να βλέπω πέντε 40αρηδες plus να κάνουν τα πιτσιρίκια. Το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που φανταζόμουν όταν δημιούργησα αυτό το συγκρότημα. Και για την ιστορία, δεν διέλυσα εγώ τους One. Ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου αποφάσισε να φύγει, και μάλιστα στην καλύτερη στιγμή της πορείας τους, γιατί μετά την Eurovision είχαν ηχογραφήσει ένα άλμπουμ στα ισπανικά που προοριζόταν για το εξωτερικό. Ο Κωνσταντίνος αποφάσισε τότε να κάνει σόλο καριέρα, να γίνει λαϊκός τραγουδιστής και να δουλέψει μόνος τους. Δικαίωμα του ήταν αυτό, αλλά έκοψε την τύχη των άλλων.

Ο Γιώργος Θεοφάνους απάντησε και για την κόντρα του με την Πέγκυ Ζήνα, αποκαλύπτοντας πώς τα ξαναβρήκαν.

Η αλήθεια είναι ότι έχεις γράψει τραγούδια που έχουν αφήσει εποχή. Όπως εποχή έχουν αφήσει και κάποιες κόντρες σου με τη Νατάσα Θεοδωρίδου, την Πέγκυ Ζήνα κι άλλους. Ποιος έκανε το πρώτο βήμα για να τα ξαναβρείτε;

Με τη Νατάσα όχι μόνο τα ξαναβρήκαμε, αλλά ηχογραφήσαμε και δύο δίσκους, την Κόκκινη γραμμή και το Απέναντι. Με την Πέγκυ Ζήνα δεν συναντηθήκαμε δισκογραφικά, αλλά κάναμε μαζί μια συναυλία στη Θεσσαλονίκη για τα 25 χρόνια του Θεάτρου Βεργίνα. Με την Πέγκυ ήρθαμε κοντά όταν συναντηθήκαμε στην κηδεία του Αντώνη Βαρδή. Την έπιασα και της είπα «είναι δυνατόν να μη μιλάμε;». Έβαλε τα κλάματα, έκλαψα κι εγώ και το λύσαμε. Με τη Νατάσα δεν θυμάμαι καν πώς τα ξαναβρήκαμε. Θα πρέπει να ρωτήσεις εκείνη που είναι σκορπίνα και τα θυμάται όλα. Ότι κι αν έχει γίνει όμως, την αγαπώ πολύ και κάθε φορά που γράφω ένα γυναικείο λαϊκό τραγούδι σκέφτομαι «η Νατάσα πώς θα το έλεγε;». Το ίδιο συμβαίνει και με τον Ρέμο. Είναι οι τραγουδιστές της γενιάς μου. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν τιμώ παλαιότερους ή νεότερους καλλιτέχνες. Αυτή την περίοδο γράφω τραγούδια, σε στίχους του Φίλιππου Γράψα, για τον Μανώλη Μητσιά, αλλά και για τη Μελίνα Ασλανίδου με τον Θάνο Παπανικολάου και την Ελεάνα Βραχάλη για τον Κωνσταντίνο Αργυρό.

Θεοφάνους Ζήνα

Η τηλεόραση σε φλερτάρει εδώ και χρόνια. Ξεκίνησες από τo X Factor του ΑΝΤ1 το 2008 και βρίσκεσαι τώρα στο Open παρουσιάζοντας το Ένα τραγούδι ακόμα.

Δεν το βλέπω ως φλερτ, γιατί δεν νιώθω ότι συνδέθηκα με αυτό το Μέσο. Δεν αρραβωνιάστηκα, δεν παντρεύτηκα, ούτε σχέση έκανα με την τηλεόραση. Εσύ που με γνωρίζεις χρόνια ξέρεις καλά ότι είμαι παρορμητικός. Ανοίγω το στόμα μου και λέω αυτό που σκέφτομαι χωρίς να το φιλτράρω. Δεν νομίζω ότι η τηλεόραση θέλει κάτι τέτοιο. Το ίδιο ισχύει και με την πολιτική κι αυτός είναι και ο λόγος που αρνήθηκα αρκετές φορές προτάσεις που μου έχουν γίνει, από το να κατέβω στις εκλογές μέχρι το να έχω θέση σε υπουργείο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Βλέποντάς με το 2008 στο The X-Factor όπου για τηλεοπτικό μέντορά μου είχα τον Γιάννη Λάτσιο, με τον οποίο συναντήθηκα ξανά τώρα στο Open και χαίρομαι διπλά και τριπλά για αυτό σε σχέση με τώρα αισθάνομαι ότι είμαι ένας άλλος άνθρωπος. Τώρα ακούω πράγματα με τα οποία δεν συμφωνώ, αλλά δεν επαναστατώ. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είμαι πια πολεμιστής. Απλά έχω βάλει αλλού το μέτρο.

Τι μπορεί να σε έκανε στο παρελθόν να επαναστατήσεις;

Στο Ένα τραγούδι ακόμα φιλοξενώ κυρίως ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκα μέσα σε αυτά τα σχεδόν τριάντα πέντε χρόνια. Κι όταν αναφέρομαι στα πρώτα χρόνια που δισκογραφούσα, αντιλαμβάνομαι πόσο απόλυτος ήμουν. Αυτό φυσικά είχε ως αποτέλεσμα να χάνω δουλειές. Θυμάμαι ότι στον πρώτο δίσκο της Ευρυδίκης απαίτησα να γράψω τα μισά τραγούδια. Σκέφτομαι αναδρομικά «ποιος θεωρούσα ότι ήμουν» που είχα αυτή την απαίτηση, όταν δεν είχα κυκλοφορήσει ούτε μισό τραγούδι μέχρι τότε; Προφανώς είχα μεγάλη σιγουριά για τον εαυτό μου, αλλά αυτό μπορεί να μη μου έβγαινε σε καλό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια δικαιώθηκα γιατί όταν ήρθε η δεύτερη συνεργασία μου με τη Μαντώ, ήταν πιο εύκολο να διεκδικήσω το ίδιο πράγμα αφού είχα κατακτήσει ήδη έναν πύργο. Αλλά και αργότερα, όταν μπήκα με την Εύη Δρούτσα στο λαϊκό ρεπερτόριο, απαίτησα όταν κάναμε με τον Πασχάλη Τερζή τον Παλιόκαιρο να γράψω τα μισά τραγούδια του άλμπουμ. Αυτό είναι κάτι που τηρώ συνήθως ακόμα και τώρα, όχι από εγωισμό, αλλά γιατί μπορώ να παρουσιάσω μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση με τη φωνή του συνεργάτη μου τραγουδιστή. Βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα, με κορυφαία αυτή της Χαρούλας Αλεξίου, με την οποία κάναμε τέσσερα τραγούδια μαζί. Και στη Νάνα Μούσχουρη ένα τραγούδι έχω δώσει. Και μπορεί να συνέβη και να συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις ακόμα και τώρα.

Είπες πριν ότι αυτή η απαίτηση δεν σου έβγαινε πάντα σε καλό γιατί έχασες δουλειές. Ποιες ήταν αυτές;

Ασφαλώς και έχουν χαλάσει συνεργασίες για αυτό τον λόγο. Πρόσφατα ρωτήθηκε η Πάολα αν γνώριζε ότι ο Θυμός είχε γραφτεί για τη Δέσποινα Βανδή. Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο τραγούδι, μαζί με άλλα, είχε γραφτεί για τη Δέσποινα. Ήταν η περίοδος που ολοκλήρωνε τη συνεργασία της με τον Φοίβο και είπαμε, ξεκινώντας να κάνουμε κάτι μαζί, ότι αυτό θα έπρεπε να ήταν ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ. Έτσι, άρχισα να γράφω κάποια τραγούδια για τη Δέσποινα και μπήκαμε και στο στούντιο για να τα ηχογραφήσουμε. Στην πορεία μού ζητήθηκε από την τότε εταιρεία της να δώσω τα μισά τραγούδια του άλμπουμ και τα υπόλοιπα θα ήταν άλλων συνθετών. Τους απάντησα «δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Λυπάμαι πολύ. Ή θα κάνουμε έναν ολοκληρωμένο δίσκο ή δεν θα κάνουμε τίποτα». Κάπως έτσι χάλασε η συνεργασία μας. Θα μου πεις «σου βγήκε σε κακό» αφού ο Θυμός έγινε τεράστια επιτυχία με την Πάολα; Δεν ξέρω αν έχασε η Δέσποινα ή εγώ από αυτή τη συνεργασία που δεν έγινε. Αυτό που κρατάω είναι ότι συναντιόμαστε τώρα σε στίχους του Νίκου Μωραΐτη και αν ακούσεις τα τραγούδια που έχουν γραφτεί, θα συμφωνήσεις ότι είναι από τα καλύτερα πράγματα που έχουμε κάνει για τη Δέσποινα.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ