Εριέττα Μανούρη: Η Ζωή από την «Μουρμούρα» γίνεται η κακοποιημένη νύφη στο «Κακούργα πεθερά» στο θέατρο Πόρτα

Η όμορφη ηθοποιός που φέτος απολαμβάνουμε για πρώτη φορά σε κωμικό ρόλο στη σειρά του Alpha “Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι σε μια παράσταση βασισμένη στη δραματική ιστορία  του εγκλήματος της Χαροκόπου.

Της Νάντιας Ρηγάτου

Η Εριέττα Μανούρη ανήκει στα ταλαντούχα, πολύ όμορφα κορίτσια της γενιάς της και οι επιλογές της τόσο τηλεοπτικά όσο και θεατρικά μέχρι σήμερα αποδεικνύονται οι ιδανικές ώστε να αναδεικνύουν κάθε φορά το υποκριτικό της ταλέντο.

Οι δραματικοί ρόλοι φαίνεται ότι την έχουν διεκδικήσει περισσότερο στην μέχρι τώρα πορεία της. Τηλεοπτικά την πρωτογνωρίσαμε στις «Άγριες Μέλισσες», την είδαμε στη σειρά «Αγγελική», την απολαύσαμε στον «Σασμό» και φέτος είπε να φλερτάρει για πρώτη φορά με την κωμωδία και αποδέχτηκε το ρόλο της Ζωής στο πολυαγαπημένο σίριαλ «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα».

Το θεατρικό έργο «Κακούργα πεθερά» όμως, της βραβευμένης Νεφέλης Μαϊστράλη, η οποία πρόσφατα τιμήθηκε με το βραβείο “Ελευθερία Σαπουντζή” ήταν ένας σπουδαίος λόγος για να μην αποχωριστεί εντελώς το δραματικό στοιχείο υποκριτικά φέτος.

Η παράσταση ανεβαίνει σήμερα Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου και θα παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο θέατρο Πόρτα έως τις 13 Φεβρουαρίου.

Η Εριέττα Μανούρη στο ρόλο της κακοποιημένης νύφης στο πλευρό της «Κακούργας πεθεράς» που υποδύεται η Ελένη Ουζουνίδου. Η ιστορία είναι εμπνευσμένη  από ένα διάσημο έγκλημα που συντάραξε την Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα, το Έγκλημα της Χαροκόπου ή Έγκλημα του αιώνα, όπως το χαρακτήρισαν οι δημοσιογράφοι της εποχής.

Λίγα λόγια για το έργο

Το 1931, ανήμερα των Θεοφανίων, στις όχθες του ποταμού Κηφισού, ξεβράζονται σακιά που περιέχουν ένα διαμελισμένο πτώμα. Η έρευνα της αστυνομίας θα υποδείξει ως ενόχους την πεθερά, τη σύζυγο, τον ξάδερφό της και την υπηρέτρια του σπιτιού.

Η κοινή γνώμη συνταράσσεται, όχι μόνο από την αγριότητα του εγκλήματος, αλλά ειδικότερα από το γεγονός ότι οι βασικοί δράστες είναι γυναίκες. Η σκληρή πατριαρχική κοινωνία αδυνατεί να πιστέψει ότι μια γυναίκα –ακόμη κι αν είναι θύμα χρόνιας κακοποίησης, όπως αποδείχτηκε στη δίκη– είναι ικανή για μια τόσο φρικιαστική πράξη.

Στα χρόνια που η αγία ελληνική οικογένεια και η ιερότητα του παντοδύναμου αρσενικού είναι στοιχεία αδιαπραγμάτευτα, δυο γυναίκες σπάνε όλα τα στερεότυπα και προκαλούν το δέος στον κοινωνικό τους περίγυρο.

Γίνονται σύμβολα της αγριότητας και της φρίκης και δέχονται όλα τα πυρά του προκατειλημμένου θεσμικού πλαισίου, μέσα στο οποίο κρίνονται. Τα κίνητρα της δράσης ή η αληθινή εμπλοκή τους στο έγκλημα αφήνει αδιάφορους τους συνανθρώπους τους, που σπεύδουν να τις καταδικάσουν σε θάνατο, για να ξορκίσουν ένα παρά φύσιν κακό, όπως ειπώθηκε τότε.

Στο έργο αξιοποιείται η αναγωγή των δραστών σε αρνητικά σύμβολα και επιχειρείται μια παράδοξη αναβίωση του στυγερού εγκλήματος από τις διαφορετικές υποκειμενικές οπτικές των συμμετεχόντων.

Παρεμβάλλονται σκηνές που προηγούνται ή έπονται του γεγονότος, ώστε να φωτιστούν τα κίνητρα και οι πολυδιάστατες προσωπικότητες των εμπλεκομένων, με επίκεντρο την διαπραγμάτευση του ρόλου της γυναίκας-δράστη και του θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο λογοδοτεί.

Το έργο «Κακούργα πεθερά», εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία και από το ομώνυμο τραγούδι του 1931 του Ιάκωβου Μοντανάρη, επιχειρεί να φωτίσει την οριακή ψυχολογία των ανθρώπων που καταφεύγουν στη βία, έχοντας υπάρξει προηγουμένως οι ίδιοι θύματά της.

Σκηνοθεσία: Θανάσης Ζερίτης

Παίζουν: Πεθερά: Ελένη Ουζουνίδου, Νύφη: Εριέττα Μανούρη, Υπηρέτρια: Νεφέλη Μαϊστράλη, Γαμπρός: Γιώργος Παπανδρέου
Ανιψιός: Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ