Τιτανικός: Σενάρια τρόμου για την τύχη του υποβρυχίου – Ειδικοί εξηγούν τι μπορεί να έχει συμβεί

Κορυφώνεται η αγωνία για τους επιβάτες του υποβρυχίου «Τιτάνας» που θα μετέβαιναν στα συντρίμμια του ναυαγίου του «Τιτανικού». Μετά τις αναφορές ότι ακούστηκαν χτύποι, αναπτερώθηκαν οι ελπίδες ότι οι επιβαίνοντες είναι ζωντανοί όμως, πολλοί επισημαίνουν ότι ακόμη και έτσι να είναι, ο χρόνος τελειώνει όπως και τα αποθέματα οξυγόνου στο βαθυσκάφος. Μυστήριο παραμένουν οι συνθήκες και οι αιτίες που το υποβρύχιο έχασε το σήμα του στην 1 ώρα και 45 λεπτά κατά την κάθοδό του στον βυθό. Τα σενάρια είναι πολλά. Οι περισσότεροι ειδικοί εκτιμούν ότι ίσως υπάρχει μια βίαιη αλλαγή συνθηκών και αυτό είναι το αρνητικό σενάριο.

Τιτανικός: «Έχουν οξυγόνο για 30 ώρες» – Τι λένε οι ειδικοί για τους χτύπους από το υποβρύχιο

Όπως τόνισε μιλώντας στον Realfm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή με την Αμαλία Κάντζου, ο κ. Κώστας Κατσαρός, ο οποίος ήταν κυβερνήτης στο βαθυσκάφος «ΘΕΤΙΣ» του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, «το σήμα του χάθηκε πριν ακόμα φτάσει στο ναυάγιο του Τιτανικού γιατί για την κάθοδό του θα χρειαζόταν 4 ώρες. Άρα από τη στιγμή που το σήμα χάθηκε στην 1 ώρα και 45 λεπτά, αν αυτό σημαίνει ότι έφτασε στο ναυάγιο, είναι πολύ μεγάλη η ταχύτητα καθόδου, άρα πολύ επιβαρυντική για το βαθυσκάφος. Συν το ότι κάθε βαθυσκάφος κατεβαίνοντας, δίνει το στίγμα του στο μητρικό πλοίο που το παρακολουθεί από την επιφάνεια, ενημερώνοντας κατά διαστήματα για το πού βρίσκεται. Δεν είναι καλό σημάδι ότι το «Titan» δεν ενημέρωσε ούτε κατά την κάθοδό του, ούτε κατά την άφιξή του, αν έφτασε».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «το ένα σενάριο είναι να έχει φτάσει πολύ σύντομα και να… σφήνωσε κάπου στο ναυάγιο. Άλλο σενάριο είναι η βίαιη και γρήγορη εισαγωγή νερού στο βαθυσκάφος». Σχετικά με το ενδεχόμενο ενός μπλακ άουτ ο κ. Κατσαρός είπε ότι δεν είναι μια επικίνδυνη κατάσταση για τα βαθυσκάφη και αυτό «γιατί υπάρχει χειροκίνητος τρόπος απελευθέρωσης βάρους– δεν έχει σχέση με το ηλεκτρικό σύστημα- και έτσι είναι εφικτή η άνοδός του προς την επιφάνεια. Ένα μπλακ άουτ μπορεί να αντιμετωπιστεί. Ακόμη και το υποβρύχιο τηλέφωνο δεν επηρεάζεται από μια τέτοια κατάσταση γιατί έχει δική του μπαταρία, δική του πηγή ενέργειας. Οπότε η βίαιη αλλαγή συνθηκών είναι το πιο πιθανό σενάριο.

Τιτανικός: «Σταδιακή ασφυξία, υποθερμία και κρίσεις πανικού» – Τι αντιμετωπίζουν οι εγκλωβισμένοι στο υποβρύχιο

Ακούστε το ηχητικό:

«Μόλις 1% πιθανότητα να βρεθούν σώοι οι επιβάτες»

Τρία σενάρια για το τι μπορεί να πήγε λάθος ανέφερε και ο κ. Κώστας Θωκταρίδης, επίσης πρώην κυβερνήτης του βαθυσκάφους «ΘΕΤΙΣ». Μιλώντας στο «Πρώτο Πρόγραμμα» υποστήριξε:

Τιτανικός: «Έχουν εντοπιστεί πιθανά σημάδια ζωής στο υποβρύχιο» – Ακούγονται χτύποι ανά 30 λεπτά

«Το ένα σενάριο είναι το collapse, δηλαδή η σύνθλιψη, λόγω της εξωτερικής αστοχίας κάποιου υλικού. Το δεύτερο είναι η εισροή υδάτων πάλι από κάποια αστοχία υλικού, που είναι καταστροφική σε αυτά τα βάθη, καθώς η εξωτερική πίεση είναι 371 bar, είναι 371 φορές μεγαλύτερη από αυτή που ζούμε, τεράστια και το τελευταίο είναι εσωτερική πυρκαγιά από βραχυκύκλωμα που δημιουργεί αναθυμιάσεις που μπορεί να βγάλουν εκτός τους ανθρώπους που είναι μέσα, με μονοξείδιο του άνθρακα κλπ».

Ο κ. Θωκταρίδης δίνει πάντως, μόλις «1% πιθανότητα να βρεθούν σώοι οι επιβάτες, καθώς όπως επεσήμανε, «στο βάθος που βρίσκεται το Titan, το περιβάλλον είναι αφιλόξενο καθώς είναι τεράστιες οι πιέσεις «371 bar η εξωτερική υδροστατική πίεση που ασκείται στο όχημα» ενώ σημείωσε ότι είναι ένα βαθυσκάφος, τελείως διαφορετικό από όλα τα άλλα.

«Δηλαδή όλα τα άλλα βαθυσκάφη είναι από πάρα πολύ χοντρή λαμαρίνα τιτανίου, μπάλες, οπότε ασκείται ομοιόμορφη πίεση σε αυτό το χώρο, άσχετα αν έχουν διαφορετικό σχήμα αλλά το κύτος είναι από τη μία στρογγυλό με πολύ μικρά φινιστρίνια. Αυτό είναι το μοναδικό βαθυσκάφος για τέτοια βάθη το οποίο είναι πολύ μεγάλο, 6 μέτρα μήκος, έχει ένα φινιστρίνι μεγάλο και είναι σαν χαπάκι, στενόμακρο το οποίο έχει συγκολλήσεις, δηλαδή είναι τελείως επαναστατική η σχεδίασή του».

Τι λένε για τους χτύπους ανά 30 λεπτά

Σχετικά με τις πληροφορίες που έλεγαν ότι ακούγονται κρότοι ανά 30 λεπτό από το σκάφος, ο κ. Κατσαρός τόνισε στον Realfm 97,8 ότι «οι ήχοι αυτοί αν είναι πραγματικοί και έχουν αναγνωριστεί γιατί και η απόσταση είναι μεγάλη, μπορεί να προέρχονται από οπουδήποτε, καθώς υπάρχουν πολλά πλοία στην περιοχή. Θέλουμε να πιστεύουμε το καλό σενάριο ότι είναι ζωντανοί οι άνθρωποι και αυτός είναι ένας τρόπος επικοινωνίας. Τα αποθέματα οξυγόνου που έχουν μέσα στο σκάφος ισχύουν για το χρονικό διάστημα που ξέρουμε. Αν είναι εγκλωβισμένοι και δεν έχει συμβεί κάτι βίαιο, είναι ζωντανοί για την ώρα».

Ο κ. Θωκταρίδης στο Πρώτο Πρόγραμμα υποστήριξε ότι «μακάρι να είναι κάτι θετικό, αλλά είναι πάρα πολύ δύσκολο να ακούσει κάποιος 4 χιλιόμετρα κάποιον ήχο να ταξιδεύει. Δεν είμαι σε θέση να το αξιολογήσω, αλλά δεν ξέρω από πού προέρχεται αυτή η πληροφορία, δηλαδή δεν ξέρω αν είναι από κάποιο γνώστη, γιατί αυτό το πράγμα για να το ακούσει κάποιος θέλει κάποιο υδρόφωνο».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ