Κίνα: Φρενίτιδα αγορών για την «Ημέρα των εργένηδων»

Οι πωλήσεις της «Ημέρας των Εργένηδων» στην Κίνα βρίσκονταν σήμερα στο αποκορύφωμά τους με πολλές δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ να δαπανώνται, παρά την επιβράδυνση της οικονομίας και την υγειονομική κρίση που περιορίζουν κάπως το κλίμα ευφορίας.

Εδώ και πάνω από μία δεκαετία, η 11η Νοεμβρίου δίνει στους Κινέζους την ευκαιρία για μια φρενίτιδα διαδικτυακών αγορών λόγω των πολύ ελκυστικών εκπτώσεων που προσφέρουν οι πλατφόρμες πωλήσεων. Το τι γίνεται στα κέντρα διανομής φαίνεται στην φωτογραφία. Εμπνευστής  αυτής της Ημέρας (singles day) που ξεκίνησε το 2009, είναι  ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba (και οι ιστοσελίδες του Taobao και Tmall), το παράδειγμα των οποίων έχουν έκτοτε ακολουθήσει το σύνολο των ανταγωνιστών τους όπως η JD.com και Pinduoduo.

Η 11η Νοεμβρίου γιορτάζεται ως η «Ημέρα των Εργένηδων» λόγω της επανάληψης του αριθμού ‘1’ στην σημερινή ημερομηνία (11/11).  Φέτος, η οικονομική επιβράδυνση στη χώρα, που επιτείνεται από την συνεχή εφαρμογή των περιορισμών για την Covid, επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση. Η τουλάχιστον την επηρέασε μέχρι χθες, παραμονή, γιατί σήμερα οι διαδικτυακές αγορές δίνουν και παίρνουν.  Δεν υπάρχει «ο ίδιος ενθουσιασμός» όπως τα προηγούμενα χρόνια, δήλωσε η Λιου Γινγκσουέ, μια 34χρονη κάτοικος του Πεκίνου. «Και οι εκπτώσεις δεν είναι τόσο σημαντικές όσο πριν», δήλωσε η νεαρή γυναίκα στο Γαλλικό Πρακτορείο.  Αυτή η έλλειψη ενθουσιασμού «πιστεύω ότι οφείλεται στην Covid», δήλωσε η Λιου Σιανγκρού, επίσης κάτοικος του Πεκίνου.

Μολαταύτα, οι πωλήσεις κατά την Ημέρα των Εργένηδων θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 1.000 δισεκατομύρια γιουάν (137 δισεκ. ευρώ), εκτίμησε ο αναλυτής Σιαοφένγκ Γουάνγκ, από την εταιρία ερευνών Forrester. Κάτι τέτοιο, αν συμβεί θα είναι για πρώτη φορά και το ποσό θα είναι υψηλότερο από το ετήσιο ΑΕΠ μιας σειράς χωρών.  Σε αντίθεση με τα πρώτα χρόνια, όταν η εκδήλωση διαρκούσε μόνο 24 ώρες και προκαλούσε ενθουσιασμό, η Ημέρα των Εργένηδων διαρκεί πλέον για πολλές εβδομάδες, σε ότι αφορά την διαφήμιση και τις αγορές,  φθάνοντας στο αποκορύφωμά της τις δύο τελευταίες ημέρες.

Από χθες, Πέμπτη, στις 08.00 μ.μ έως σήμερα στις 02.00 μ.μ., οι πωλήσεις των διαδικτυακών καταστημάτων Alibaba και JD.com έφθασαν τα 262 δισεκατομμύρια γιουάν (35,9 δισεκ. ευρώ), σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρίας Syntun. Μια πιο αδύναμη τάση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, όπως τονίζουν οι αναλυτές. Λόγω των οικονομικών δυσκολιών από την covid-19, στο  Διαδίκτυο «υπάρχουν συνεχώς εκπτώσεις», κάτι το οποίο έχει ως αποτέλεσμα η ημέρα αυτή να θεωρείται πλέον κάτι συνηθισμένο, δήλωσε ο Βινσέντ Μαριόν, συνιδρυτής της εταιρίας επικοινωνίας Slingshot στη Σανγκάη. Πλέον, «οι Κινέζοι καταναλώνουν λιγότερο, αλλά στρέφονται σε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας», δήλωσε ο ίδιος.

Πριν από την πανδημία, οι πωλήσεις αυτές συνοδεύονταν συνήθως από μια μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία στα μέσα ενημέρωσης από την Alibaba: Μια γιγάντια οθόνη κατέγραφε σε πραγματικό χρόνο την εξέλιξη των συναλλαγών. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα μέσα ενημέρωσης δεν δίσταζαν να χρησιμοποιήσουν υπερθετικούς χαρακτηρισμούς για να σχολιάσουν το ύψος των παραγγελιών, που εύκολα ξεπερνούσαν τα δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ.

(Πηγή: ΑΠΕ)

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ