Google Doodle: Αναδεικνύει το ινδονησιακό μουσικό όργανο Angklung

Το σημερινό Doodle με κινούμενα σχέδια γιορτάζει το Angklung, ένα ινδονησιακό μουσικό όργανο από μπαμπού. Σαν σήμερα το 2010, η UNESCO ανακήρυξε επίσημα το angklung αντικείμενο παγκόσμιας κληρονομιάς.

Το Angklung αποτελείται συνήθως από δύο σωλήνες και μια βάση. Οι κύριοι τεχνίτες λιώνουν το μπαμπού σε σωλήνες διαφορετικών μεγεθών, που καθορίζουν το βήμα του angklung.

Όταν ένας παίκτης κουνάει ή χτυπά απαλά τη βάση από μπαμπού, το όργανο παράγει ένα μόνο βήμα. Εφόσον οι Angklungs παίζουν μόνο μία νότα, οι παίκτες πρέπει να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μελωδίες κουνώντας τα angklung τους σε διαφορετικά γήπεδα.

Η προέλευση του Angklung χρονολογείται πριν από 400 χρόνια στη Δυτική Ιάβα της Ινδονησίας.

Οι χωρικοί πίστευαν ότι ο ήχος του μπαμπού μπορούσε να τραβήξει την προσοχή της Déwi Sri, της θεάς του ρυζιού και της ευημερίας. Κάθε χρόνο, οι καλύτεροι τεχνίτες του χωριού χρησιμοποιούσαν ειδικό μαύρο μπαμπού για να δημιουργήσουν angklungs. Κατά την περίοδο της συγκομιδής, έκαναν τελετές και έπαιζαν Angklungs με την ελπίδα ότι η θεότητα θα τους ευλογούσε με γόνιμες καλλιέργειες.

Το όργανο εξακολουθεί να είναι βασικό στοιχείο στην ινδονησιακή κουλτούρα και πολλές φορές, η κυβέρνηση φιλοξενεί παραστάσεις Angklung για να καλωσορίσει επίτιμους καλεσμένους στο Προεδρικό Μέγαρο της Ινδονησίας. Ο ανεβαστικός ήχος του Angklung μπορεί να ακουστεί στις τάξεις σε όλο τον κόσμο, καθώς είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τους δασκάλους να μυήσουν τους μαθητές στη μουσική και τον πολιτισμό της Ινδονησίας.

Τι είναι τα Google Doodle

Τα google doodle δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων.

Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.

Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου.

Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ