Γλυπτά του Παρθενώνα: Οι τρεις λόγοι που η συζήτηση για την επιστροφή τους έχει αλλάξει – Το δημοσίευμα του Guardian

Γλυπτά του Παρθενώνα

Στην επικαιρότητα των ΜΜΕ της Βρετανίας βρίσκονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα με τις φωνές των Βρετανών που στηρίζουν την επιστροφή τους στην Ελλάδα να πληθαίνουν διαρκώς.

Η απομάκρυνση των Γλυπτών του Παρθενώνα από την Ελλάδα, ισούται με την απομάκρυνση του Πύργου του Άιφελ από το Παρίσι ή την αφαίρεση του Στόουνχεντζ από το Σάλσμπερι, υποστηρίζει ο Βρετανός ηθοποιός και συγγραφέας Στίβεν Φράι. Την φράση αυτή μνημόνευσε η δημοσιογράφος Νίμο Ομέρ, της εφημερίδας Guardian για να τονίσει τη σημασία που έχουν τα γλυπτά του Παρθενώνα για την Ελληνική πολιτιστική κληρονομιά.

Το συγκεκριμένο άρθρο φιλοξενεί και δηλώσεις της υπεύθυνης για το πολιτιστικό ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας Σάρλοτ Χίγκινς, η οποία στέκεται στους τρεις βασικούς λόγους για τους οποίους η συζήτηση αυτή δείχνει πλέον να κινείται σε μια διαφορετική κατεύθυνση.

«Για πολλά χρόνια η συζήτηση αυτή βρισκόταν σε αδιέξοδο, καθώς η Ελλάδα αρνούνταν να αναγνωρίσει την κυριότητα της Βρετανίας, ενώ η Βρετανία δεν φαινόταν να ενδιαφέρεται για το ζήτημα και κρατούσε σταθερή θέση. Όμως ένας αναπάντεχος πρωταγωνιστής αναζωπύρωσε τη συζήτηση: ο Τζορτζ Όσμπορν. Ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Βρετανίας, ο οποίος από το 2021 έχει ρόλο ως πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, άρχισε συνομιλίες με τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την πιθανή επιστροφή των Γλυπτών. Ωστόσο η υπουργός Πολιτισμού Μισέλ Ντόνελαν λέει ότι η επιστροφή είναι ένας “επικίνδυνος δρόμος” επειδή άλλοι μπορεί να αποφασίσουν ότι θέλουν και αυτοί τα πράγματά τους πίσω» αναφέρει το δημοσίευμα.

Η Σάρλοτ Χίγκινς αναλύει στη συνέχεια τους λόγους που το κλίμα στην Βρετανία έχει αλλάξει σχετικά με τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Γλυπτά του Παρθενώνα: Οι τρεις λόγοι που δείχνουν ότι το κλίμα έχει αλλάξει

Σύμφωνα με την ίδια, οι λόγοι είναι οι εξής τρεις: η διάθεση του κοινού, η στάση του Βρετανικού Μουσείου και ο ρόλος των μουσείων στην κοινωνία.

Συγκεκριμένα:

«Το σίριαλ θα συνεχιστεί»

Η Χίγκινς αναφέρει πως αυτό το «σίριαλ» θα συνεχιστεί για καιρό ακόμα καθώς όπως υποστηρίζει δεν υπάρχει ένδειξη πως η Βρετανία θέλει να παραχωρήσει την κυριότητα των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Η ίδια καταλήγει λέγοντας πως «στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, ο άδειος χώρος στο μουσείο της Ακρόπολης για τα υπόλοιπα τμήματα των γλυπτών μπορεί τελικά να γεμίσει».

 

 

Exit mobile version